Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlajaiset ja eronneet vanhemmat

Vierailija
04.11.2021 |

Miten te olette järjestäneet kihlajaiskahvit kun toisen vanhemmat ovat eronneet eivätkä ole väleissä? Tarkoitus olisi pitää kakkukahvit perheenjäsenille puolisoineen, mutta eronneet vanhemmat uusine puolisoineen samassa (pienessä) tilassa samaan aikaan olisi todella kiusallista kaikille osapuolille. Ja tottakai toisen perhe sitten haluaisi tavata kaikki toisen puolen perheenjäsenet, eikä heitä oikein voi velvoittaa olemaan paikalla 4h jos jakaa aikaikkunoihin eronneet vanhemmat. Ja kummat sitten kutsuu ensimmäisenä, jos toteuttaa aikaikkunoilla? Help! Häiden istumajärjestys tuntuukin tosi helpolta tähän verrattuna, kun on paljon enemmän ihmisiä ja voi istuttaa eri pöytiin tms...

Kommentit (45)

41/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toiminut niin, että jos järjestän juhlat, kutsun kaikki jotka haluan paikalle.

Jos he omista syistään eivät halua tulla (koska esim. eivät halua nähdä jotain toista ihmistä) niin se on heidän päätöksensä ja hyväksyn sen. En syyllistä enkä vaadi osallistumaan.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
42/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin suoraan, että ne ovat meidän juhlat, alkavat sillon ja sillon, paikalla on mahdollisesti se ja se. Joten oli välit mitkä tahansa, ne eivät minulle kuulu, siellä pitää osata sitten käyttäytyä kuin aikuiset käyttäytyvät, mitään rutinaa en kuuntele, jos siltä tuntuu ettei pysty eikä kykene, niin on parempi jättäytyä pois, kantsii sitten tarkasti miettiä sekin vaihtoehto, toki toivoisin.... ja piste.

Ja juu, todellakin on kokemusta!

Niitä erinlaisia juhlia tulee tulevaisuudessakin olemaan minne sodassa olevat vanhemmat kutsutaan, joten parempi on vaan alusta asti tehdä selväksi, miten homma etenee. Muuten saat järjestää kahdet häät, ristiäiset, joulut, muut juhannukset ja kissanristiäiset aina. Ja siinähän ei ole minkään sortin järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa jos aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä juhlallisessa tilanteessa edes hetkellisesti asiallisesti.

Kyse voi olla kiusallisesta ikävästä jännitteestä juhlassa, vaikka kaikki osaisivatkin käyttäytyä. Juhlan järjestäjä ei taida haluta juhlaansa ikävää tunnelmaa, ja tätä tunnelmaa ei pystytä poistamaan vaikka riitapari käyttäytyisi miten kauniisti kaikkia kohtaan.

Mun miehen on todella vaikea mennä mihinkään missä hänen ex-vaimonsa on . Mieheni ahdistuu syvästi, eikä hän pysty sille ahdistumiselle mitään. Sentään tuosta hirveästä olosta ei ole kerrottu lapsille mitään, joten mies käy lasten juhlissa vain pikaisesti aina pyörähtämässä. 

Miten voit olla miehen kanssa joka ei ole päässyt yli eksästään?

Sitähän se tarkoittaa jos ahdistaa häntä nähdä. Oli suhde ja/tai ero ollut kuinka riitaisa hyvänsä.

Ihmettelen voiko joku tosissaan olla sinun kanssasi, kun et ymmärrä mitä eroa on exästä irtipääsemisellä ja traumalla. Voin aivan hyvin olla naimisissa miehen kanssa jolla on traumatausta, ei tuota mitään muuta ongelmaa kuin vaikeuden katsella miten kovasti hän yrittää, vaikka trauma saattaa aktivoitua jo pelkästään siitä että hän näkee ex-vaimon nimen puhelimenruudulla. Se sijaan en koskaan voisi olla  ihmisen kanssa joka ei ymmärrä mitä kaikkea joku toinen on vainut kokea.

Olen ollut hyvin traumaattisessa suhteessa kyllä. Kun pääsee siitä yli niin se ahdistus kyllä menee ohi. Siinä voi mennä vuosia mutta siitä pääsee kyllä yli. Silloin vasta voi sanoa että on toipunut erosta. En voisi olla kyllä itse puolison kanssa joka kipuilisi noin vahvasti vielä eroa.

Voin olla exän kanssa samassa tilassa nykyään. Minä myös ahdistuin kun kuulin hänestä puhuttavankaan. Enää ei ole mitään tunteita, ero käsitelty ja asiasta päästy yli. Ehkä miehesi tarvitsee ammattiapua että pääsee tuon tilanteen yli.

Jatkan, vaikka en ole ylläoleva. Olen nro 17.

Lopullinen Ylipääseminen vaatii etäisyyden. Jos toinen traumatisoi vieläkin, ei ole mahdollista päästä traumasta lopullisesti eroon. Se vaatii sen, että kiusaaminen on loppunut.

Puhun myös kokemuksesta.

Vierailija
44/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa jos aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä juhlallisessa tilanteessa edes hetkellisesti asiallisesti.

Kyse voi olla kiusallisesta ikävästä jännitteestä juhlassa, vaikka kaikki osaisivatkin käyttäytyä. Juhlan järjestäjä ei taida haluta juhlaansa ikävää tunnelmaa, ja tätä tunnelmaa ei pystytä poistamaan vaikka riitapari käyttäytyisi miten kauniisti kaikkia kohtaan.

Mun miehen on todella vaikea mennä mihinkään missä hänen ex-vaimonsa on . Mieheni ahdistuu syvästi, eikä hän pysty sille ahdistumiselle mitään. Sentään tuosta hirveästä olosta ei ole kerrottu lapsille mitään, joten mies käy lasten juhlissa vain pikaisesti aina pyörähtämässä. 

Miten voit olla miehen kanssa joka ei ole päässyt yli eksästään?

Sitähän se tarkoittaa jos ahdistaa häntä nähdä. Oli suhde ja/tai ero ollut kuinka riitaisa hyvänsä.

Ihmettelen voiko joku tosissaan olla sinun kanssasi, kun et ymmärrä mitä eroa on exästä irtipääsemisellä ja traumalla. Voin aivan hyvin olla naimisissa miehen kanssa jolla on traumatausta, ei tuota mitään muuta ongelmaa kuin vaikeuden katsella miten kovasti hän yrittää, vaikka trauma saattaa aktivoitua jo pelkästään siitä että hän näkee ex-vaimon nimen puhelimenruudulla. Se sijaan en koskaan voisi olla  ihmisen kanssa joka ei ymmärrä mitä kaikkea joku toinen on vainut kokea.

Eli ei ole päässyt yli, sitähän trauma tarkoittaa. Ei osaa käsitellä eroaan ja tuskinpa se sun ukkosikaan täysin syytön on ollut.

Katsis, ei koskaan ole vain yhden syy jos kaksi tappelee.

Jos et ymmärrä mitä traumaattinen kokemus, ja kiusaaminen tarkoittavat, niin sille ei varmaan kukaan mitään voi. Koulukiusaaminenkin siis mielestäsi on kiusatun vika, tämä selvä.

Missä sanoin, että on kiusatun syy, että kärsii. Sinulla ainakin on vihanhallintaongelma, en yhtään ihmettele, että puolisosikin on ihan sekaisin.

Ja kannattaisiko sille eksän kiusaamiselle tehdä jotain eikä vain alistua?

Kyllä minä trauman ymmärrän mutta en sitä, että siihen jäädään vellomaan, hasen trauman keskelle perustetaan uusi suhde.

Vie se ulkokultasi nyt terapeutille hippulat vinkuen ja lopeta tuo lässytys. Ja entinen akka kuriin jos kiusaa, vai onko niin, että mies kokee kiusaamisena kaiken kun ei ole eksäänsä voinut unohtaa! Mietipäs sitä.

Kuten jo totesin, jos ymmärryksesi on tuota luokkaa, on siihen turha mitään enää sanoa. 

Moni muu sen sijaan ymmärtää oikeinkin hyvin, sekin on tullut jo ketjussa nähtyä :)

Vierailija
45/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kenelle ne juhlat järjestetään, itselle vai toisille? Jos kyseessä on tosiaan kihlajaiset perheenjäsenille, eli kihlaparin vanhemmille, joista toisen vanhemmat eivät välttämättä halua edustaa enää yhdessä 'perheenä', ja välit ovat hankalat, niin mitä järkeä?

Muutenkin, jos tarkoituksena on tutustuminen, niin kannattaa ottaa huomioon, että eron jälkeen on usein syystäkin tarpeellista rajoittaa exälle annettavaa tietoa omasta elämästään ja halua pitää kontakti minimissä.

Kyse ei ole siitä, etteikö osaisi käyttäytyä, mutta mietin vaan tilannetta, kun odotetaan että samalla siinä jutustellen tutustuu, ja samalla varoo lipsauttamasta mitään eksälle tiedoksi.

Ja oletteko kysyneet ihan suoraan vanhemmilta, että haluavatko he tulla tutustutetuksi toisiinsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi