Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihlajaiset ja eronneet vanhemmat

Vierailija
04.11.2021 |

Miten te olette järjestäneet kihlajaiskahvit kun toisen vanhemmat ovat eronneet eivätkä ole väleissä? Tarkoitus olisi pitää kakkukahvit perheenjäsenille puolisoineen, mutta eronneet vanhemmat uusine puolisoineen samassa (pienessä) tilassa samaan aikaan olisi todella kiusallista kaikille osapuolille. Ja tottakai toisen perhe sitten haluaisi tavata kaikki toisen puolen perheenjäsenet, eikä heitä oikein voi velvoittaa olemaan paikalla 4h jos jakaa aikaikkunoihin eronneet vanhemmat. Ja kummat sitten kutsuu ensimmäisenä, jos toteuttaa aikaikkunoilla? Help! Häiden istumajärjestys tuntuukin tosi helpolta tähän verrattuna, kun on paljon enemmän ihmisiä ja voi istuttaa eri pöytiin tms...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Perheenjäsenille”? Vai sukulaisille?

Miksi ei voi kahvitella erikseen?

Vierailija
22/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On syytä tottua aikuisten toisen puolisoon. Jos teille tulee lapsia, tulee ristiäisiä , synttäreitä,ylioppilasjuhlia ynnä muita lasten juttuja. On todella hankalaa välttyä tapaamisilta. Joten kutsut vaan kaikki ja päätös on sitten heidän, ei ole sinun stressi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ihminen, älä nyt pidä mitään kihlajaiskahveja: kaikki pääsee paljon helpommalla.  Ei sellaisia kukaan enää vietä! Ei se ole juhlan aihe, vasta häät on juhla-eikä sinnekään enää monet halua vieraiksi tulla.  

Ei missään nimessä näin. Jos ei siis itse ehdottomasti halua olla järkkäämättä. 

Kihlajaisten ei kuitenkaan ole mikään pakko toimia  tapahtumana jossa kaikkien on pakko nähdä toisensa SAMAAN AIKAAN. Sen voi ihan hyvin järkätä niin että vanhempasi eivät tapaa.

Me mietittiin miehen kanssa että ei viitstiä järjestää häitä kun on alkoholistia vieraissa, ja sitten joudutaan joko olla ilman alkoholia tai pelätä että alkkari alkaa juomaan, tai miten pirkko ottaa hääkutsun kun on itse juuri eronnut jne. Lopettimme sitten aikuisten ihmisten kaitsemisen, ja juhlat menivät hyvin.

Vierailija
24/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa jos aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä juhlallisessa tilanteessa edes hetkellisesti asiallisesti.

Kyse voi olla kiusallisesta ikävästä jännitteestä juhlassa, vaikka kaikki osaisivatkin käyttäytyä. Juhlan järjestäjä ei taida haluta juhlaansa ikävää tunnelmaa, ja tätä tunnelmaa ei pystytä poistamaan vaikka riitapari käyttäytyisi miten kauniisti kaikkia kohtaan.

Mun miehen on todella vaikea mennä mihinkään missä hänen ex-vaimonsa on . Mieheni ahdistuu syvästi, eikä hän pysty sille ahdistumiselle mitään. Sentään tuosta hirveästä olosta ei ole kerrottu lapsille mitään, joten mies käy lasten juhlissa vain pikaisesti aina pyörähtämässä. 

Miten voit olla miehen kanssa joka ei ole päässyt yli eksästään?

Sitähän se tarkoittaa jos ahdistaa häntä nähdä. Oli suhde ja/tai ero ollut kuinka riitaisa hyvänsä.

17 kommentoi.

Ei minulla ollut kyse siitä, ettenkö olisi päässyt yli eksästä, vaan siitä, että eksä harjoitti henkistä väkivaltaa koko ajan. Siis 7-8 vuotta eron jälkeenkin, aina siihen asti. Kun lapset tulivat täysi-ikäisiksi. Kyse oli itsesuojeluvaistosta, ettei altista itseään negatiivisuudelle.

Nykyinen aviomieheni ei myöskään mielellään mene samoihin tilaisuuksiin eksänsä kanssa. Hän myös kuulee koko ajan olevansa maailman paskin isä.

Tämähän se. Kiusaaminen jatkuujatkuujatkuu, ja mitä enemmän joutuu olemaan tekemisissä, sitä tiukemmalle silmukka kiristyy.

Vierailija
25/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika noloa jos aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä juhlallisessa tilanteessa edes hetkellisesti asiallisesti.

Juuri näin.

Olen eronnut puolisostani joka ei voi sietää minua silmissään.

Juhlahetki on teidän. Minun ja hänenkin pitää osata käyttäytyä se muutama tunti ja antaa teidän juhlia onnea.

Teet kutsut kuten haluat. Et ole vastuussa aikuisen ihmisen käytöksestä.

Vierailija
26/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että jättävät uudet puolisonsa pois jos haluavat että on mukavampi ilmapiiri. Sinuna pitäisin normikutsut, ja jättäisin vastuun niille, jotka sitä kyräilyä harrastavat. Valmiina heittämään ulos hankaluuksien aiheuttajat.

Ei kai ne mahdolliset uudet puolisot ole huonoissa väleissä vaan nimenomaan vanhemmat, joten eipä ilmapiiri hirveästi tällä neuvolla paranisi.

Vierailija
27/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse voi olla kiusallisesta ikävästä jännitteestä juhlassa, vaikka kaikki osaisivatkin käyttäytyä. Juhlan järjestäjä ei taida haluta juhlaansa ikävää tunnelmaa, ja tätä tunnelmaa ei pystytä poistamaan vaikka riitapari käyttäytyisi miten kauniisti kaikkia kohtaan.

Mun miehen on todella vaikea mennä mihinkään missä hänen ex-vaimonsa on . Mieheni ahdistuu syvästi, eikä hän pysty sille ahdistumiselle mitään. Sentään tuosta hirveästä olosta ei ole kerrottu lapsille mitään, joten mies käy lasten juhlissa vain pikaisesti aina pyörähtämässä. 

Sitähän se tarkoittaa jos ahdistaa häntä nähdä. Oli suhde ja/tai ero ollut kuinka riitaisa hyvänsä.

Ihmettelen voiko joku tosissaan olla sinun kanssasi, kun et ymmärrä mitä eroa on exästä irtipääsemisellä ja traumalla. Voin aivan hyvin olla naimisissa miehen kanssa jolla on traumatausta, ei tuota mitään muuta ongelmaa kuin vaikeuden katsella miten kovasti hän yrittää, vaikka trauma saattaa aktivoitua jo pelkästään siitä että hän näkee ex-vaimon nimen puhelimenruudulla. Se sijaan en koskaan voisi olla  ihmisen kanssa joka ei ymmärrä mitä kaikkea joku toinen on vainut kokea.

Olen ollut hyvin traumaattisessa suhteessa kyllä. Kun pääsee siitä yli niin se ahdistus kyllä menee ohi. Siinä voi mennä vuosia mutta siitä pääsee kyllä yli. Silloin vasta voi sanoa että on toipunut erosta. En voisi olla kyllä itse puolison kanssa joka kipuilisi noin vahvasti vielä eroa.

Voin olla exän kanssa samassa tilassa nykyään. Minä myös ahdistuin kun kuulin hänestä puhuttavankaan. Enää ei ole mitään tunteita, ero käsitelty ja asiasta päästy yli. Ehkä miehesi tarvitsee ammattiapua että pääsee tuon tilanteen yli.

Vierailija
28/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on niin väärin, että lapset, vaikka olisivat jo aikuisia, joutuvat miettimään, että osaakohan mun vanhemmat nyt käyttäytyä tietyissä tilanteissa. Ei mene minun ymmärrykseen tämä. Traumat ja erot käsitellään tarvittaessa terapiassa, ei sukujuhlissa!

Vierailija
29/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että vihaan kaikkia väkisin väännettyjä kahvitteluja , joissa on pakko tavata toisten ihmisten sukulaisia. Isot juhlat, häät, ylppärit eri asia, mutta kihlajaiskahvit? Antakaa olla. Miksi ihmeessä haluatte väkisin raahata samaan tilaan ja paikkaan ihmisiä, jotka ovat eronneet, eivätkä välitä nähdä toisiaan.

Vierailija
30/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä automaatio se muka on, että totta kai toisen puolen vanhemmat haluaa tavata toisen puolen vanhemmat. Minä en ainakaan mitenkään erityisesti halua tavata poikani kihlatun vanhempia. Enkä eksääni.

Ja tuo on ihan kelvoton neuvo kihlajaiskahvien suhteen, että kutsutut päättävät haluavatko tulla. Mitäs luulet, voiko tuollaisesta nuorenparin vanhempien tapaamisesta kieltäytyä loukkaamatta nuortaparia verisesti? No ei.

Joten miksi järjestää väkisin pikku kahvikutsuja, jotka ovat kaikille osapuolille piinallisia ja kiusallisia. Miksi?

Vierailija
31/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu siitä, että onko ollut esim. vakavaa henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Kannattaa myös muistaa se, että kaikkea ei yleensä kerrota lapsille. Sinä et tiedä sitä, että millainen on vanhempiesi suhde ollut. Normaalissa erotilanteessa, niin kutsu sinne kahveille myös joku, joka rauhoittaa tilannetta omalla olemisellaan. esim. kummisi, joka tulee toimeen molempien vanhempiesi kanssa.

Sitten vain kerrot etukäteen, että keitä kaikkia olet kutsunut. Myös ohjelmaa kannatta miettiä: Keksisittekö esim. tutustumiskysymyksiä etukäteen, jotka vedettäisiin pussista yms. Tällainen on jossakin tilanteessa helpottanut.

Vierailija
32/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen voiko joku tosissaan olla sinun kanssasi, kun et ymmärrä mitä eroa on exästä irtipääsemisellä ja traumalla. Voin aivan hyvin olla naimisissa miehen kanssa jolla on traumatausta, ei tuota mitään muuta ongelmaa kuin vaikeuden katsella miten kovasti hän yrittää, vaikka trauma saattaa aktivoitua jo pelkästään siitä että hän näkee ex-vaimon nimen puhelimenruudulla. Se sijaan en koskaan voisi olla  ihmisen kanssa joka ei ymmärrä mitä kaikkea joku toinen on vainut kokea.

Olen ollut hyvin traumaattisessa suhteessa kyllä. Kun pääsee siitä yli niin se ahdistus kyllä menee ohi. Siinä voi mennä vuosia mutta siitä pääsee kyllä yli. Silloin vasta voi sanoa että on toipunut erosta. En voisi olla kyllä itse puolison kanssa joka kipuilisi noin vahvasti vielä eroa.

Voin olla exän kanssa samassa tilassa nykyään. Minä myös ahdistuin kun kuulin hänestä puhuttavankaan. Enää ei ole mitään tunteita, ero käsitelty ja asiasta päästy yli. Ehkä miehesi tarvitsee ammattiapua että pääsee tuon tilanteen yli.

Eli exäsi kiusaa sinua edelleen useiden vuosien jälkeen viikottain, mutta sinä olet päässyt tästä kiusaamisesta yli? Melkoinen superihminen siellä, onneksi olkoon. Sama varmaan koskee kaikkia joita joku ihminen tai taho kiusaa ja ahdistelee jatkuvasti.

https://www.terveystalo.com/fi/Tyoterveys/Ajankohtaista/Tyoterveyden-yl…

Siinä esimerkki työpaikkakiusaamisesta, ja miten siihen tulisi puuttua, ja mitä se aiheuttaa. Sinä varmaan kiusaamisen alkamisen jälkeen parissa vuodessa pääsisit kivasti yli, ja sen jälkeen työpaikallasi sinua saataisiin kiusata vuosikymmen, mutta ei hätää, koska olet päässyt siitä jo yli! 

Tiedoksesi että työpaikkakiusaaminen maksaa kuitenkin yli miljardin vuodessa.

Vierailija
33/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronneet ovat itsekkäitä! Minä ja minun ahdistus! Haluavat pilata toisten juhlat.

Vierailija
34/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistuisi.

Vierailija
35/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole päässyt yli, sitähän trauma tarkoittaa. Ei osaa käsitellä eroaan ja tuskinpa se sun ukkosikaan täysin syytön on ollut.

Katsis, ei koskaan ole vain yhden syy jos kaksi tappelee.

Vierailija
36/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se riippuu siitä, että onko ollut esim. vakavaa henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Kannattaa myös muistaa se, että kaikkea ei yleensä kerrota lapsille. Sinä et tiedä sitä, että millainen on vanhempiesi suhde ollut. Normaalissa erotilanteessa, niin kutsu sinne kahveille myös joku, joka rauhoittaa tilannetta omalla olemisellaan. esim. kummisi, joka tulee toimeen molempien vanhempiesi kanssa.

Sitten vain kerrot etukäteen, että keitä kaikkia olet kutsunut. Myös ohjelmaa kannatta miettiä: Keksisittekö esim. tutustumiskysymyksiä etukäteen, jotka vedettäisiin pussista yms. Tällainen on jossakin tilanteessa helpottanut.

Voi jestas, oikein lastenkutsut, ongintaa myös, seksileluja palkinnoksi.

Kuolisin nauruun jos joku ehdottaisi kysymysten vetoa pussista. Sinä vissiin olet keksinyt kaikki ne vidddmaiset hääleikit. Lopetin kaikkiin häihin osallistumisen kun niitä leikkejä ei myötähäpeän takia jaksa katsoa.

Vierailija
37/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kihlajaisia vietetään vielä?

Tätä minäkin ihmettelen . Itse menin 1988 kihloihin. Ostettiin sormukset ja pistettiin sormeen. Sillä selvä. En tunne ketään ,joka olisi juhlinut kihlajaisiaan. Varsinkin kun on nykyisin näitä kaikenlaisia eroperheitä ja uusia virityksiä niin on vaikeuksien keräämistä turhia juhlia niille järjestää.

Vierailija
38/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ei ole päässyt yli, sitähän trauma tarkoittaa. Ei osaa käsitellä eroaan ja tuskinpa se sun ukkosikaan täysin syytön on ollut.

Jos et ymmärrä mitä traumaattinen kokemus, ja kiusaaminen tarkoittavat, niin sille ei varmaan kukaan mitään voi. Koulukiusaaminenkin siis mielestäsi on kiusatun vika, tämä selvä.

Vierailija
39/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ymmärrä mitä traumaattinen kokemus, ja kiusaaminen tarkoittavat, niin sille ei varmaan kukaan mitään voi. Koulukiusaaminenkin siis mielestäsi on kiusatun vika, tämä selvä.

Missä sanoin, että on kiusatun syy, että kärsii. Sinulla ainakin on vihanhallintaongelma, en yhtään ihmettele, että puolisosikin on ihan sekaisin.

Ja kannattaisiko sille eksän kiusaamiselle tehdä jotain eikä vain alistua?

Kyllä minä trauman ymmärrän mutta en sitä, että siihen jäädään vellomaan, hasen trauman keskelle perustetaan uusi suhde.

Vie se ulkokultasi nyt terapeutille hippulat vinkuen ja lopeta tuo lässytys. Ja entinen akka kuriin jos kiusaa, vai onko niin, että mies kokee kiusaamisena kaiken kun ei ole eksäänsä voinut unohtaa! Mietipäs sitä.

Vierailija
40/45 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, taidat sinä olla miehesi traumojen syy!

Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä