Mies on vihainen jos olen tehnyt ruoan sähköuunissa
Hermostuu ja on vihainen jos laitan ruoan sähköuuniin. Kun on puuhella ruoka pitää hänen mielestä valmistaa siinä. Eilen sai raivarin kun olin tehnyt sähköuunissa.
Kommentit (103)
Sähköuuni syö 5-10 sentin edestä sähköä jos tunnin sitä käytät. Laita miehelle joka kerta pari 5 sentin kolikkoa keittiön pöydälle uunia käytettyäsi. Muistuta myös sitä, että voi täten säätää öljylämmitystään tuon muutaman sentin edestä pienemmälle sinä päivänä, jos on talvi.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:15"]
Miksei mies itse tee sitä ruokaa? Saa sillon kypsentää vaikka grillissä jos mieli tekee.
[/quote]
Koska se ei kuulu miehen tehtäviin. Naisen tehtävät on ruoka, siivous, pyykit ja tiskit.
[/quote]
Selaahan sinäkin kalenterista muutama vuosi eteenpäin, pääset tähän päivään sinäkin. Ohis
[/quote]
Pidä sinä tasa-arvovaltuutettu turpasi kiinni.
[/quote]
Oho. Kohta maskulisti antaa turpaan.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:24"]
Tietenkin sähköliedellä paistan. Mut mies tarkotti kauan uunissa olevia ruokia. Ne tehtävä puuhellalla ja samalla lämpiää koti. Tai jos en lämmitä puilla kun olen kotona vaatii puolet kuluista.
[/quote]
No ihan loogista, eikös vaan?
Paljo muuten maksaa kun uuni tunnin päällä. Ilmalämpö ei lämmitä kovilla pakkasilla
Tervetuloa 1800-luvulle?
Puilla lämmitys tuhoaa teidän molempien + lastenne keuhkot ennenpitkää (pienhiukkaset).
Loogista ja järkevää, miksi oikein pullikoit vastaan? Uunia ei kannata aivan turhantakia kuumentaa. Koita nyt opetella uusi järkevämpi tapa.. kaiken ikäiset kyllä oppii
Onko puulämmitys keuhkoille vaarallista?
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:24"]
Tietenkin sähköliedellä paistan. Mut mies tarkotti kauan uunissa olevia ruokia. Ne tehtävä puuhellalla ja samalla lämpiää koti. Tai jos en lämmitä puilla kun olen kotona vaatii puolet kuluista.
[/quote]
No ihan loogista, eikös vaan?
[/quote]
Joo. Onhan se loogista. Mut mitäs jos ei huvita ihmetellä puun kanssa 5 euron vuosisäästön takia? Miksei voisi miehelle maksaa sitä erotusta jos se on itselle niin päin mukavampi?
Tehköön itse ruoat siinä puu-uunissa. Varsinkin jos olet töissäkäyvä ihminen, ei siinä ole aikaa odottaa että uuni on oikeassa lämpötilassa. Ja monissa leivonnaisissa on tietty lämpötila, miten puu-uunissa saat juuri oikean lämpötilan aikaiseksi?
Mulla ei muuta käytössä olekaan kuin puuhella. Tulen tekeminen ei ole vaikeaa eikä vie aikaa paljon sen enempää kuin sähkönappulan kääntäminen. Makaroonilaatikon saa luukusta tungettua aivan yhtä nopeasti niin puu- kuin sähköuuniinkin. Rahaa jää kivasti kaikkeen muuhun ja säästöönkin kun ei ole lämmityskuluja. Puut omasta metsästä, ilmaisia eivät nekään tietysti ole, mutta lompakossa ei tunnu samoin kuin öljyn osto.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:29"]
[/quote]
pisamestarit taas vauhdissa
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:29"]
[/quote]
On vaarallista kun tunkee pään sinne uuniin sisälle, palovaurioita on mahdollista tulla kehkoihin. Mitään vaarallisia kaasuja kuten häkää siitä ei asuntoon tule, jos on hormit kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 13:24"] Tietenkin sähköliedellä paistan. Mut mies tarkotti kauan uunissa olevia ruokia. Ne tehtävä puuhellalla ja samalla lämpiää koti. Tai jos en lämmitä puilla kun olen kotona vaatii puolet kuluista. [/quote] No ihan loogista, eikös vaan? [/quote] Joo. Onhan se loogista. Mut mitäs jos ei huvita ihmetellä puun kanssa 5 euron vuosisäästön takia? Miksei voisi miehelle maksaa sitä erotusta jos se on itselle niin päin mukavampi?
[/quote]
No saahan sitä maksaa jos tykkää, en ole kieltänytkään. Mutta ap:han ei ollut halukas puolta niistä kuluista maksamaan, mikä nyt taas on sitten eri keskustelu että eikös olis ylipäätäänkin yhteisestä kodista reilua puoliksi ne kulut maksaa...