Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies on vihainen jos olen tehnyt ruoan sähköuunissa

Vierailija
15.01.2015 |

Hermostuu ja on vihainen jos laitan ruoan sähköuuniin. Kun on puuhella ruoka pitää hänen mielestä valmistaa siinä. Eilen sai raivarin kun olin tehnyt sähköuunissa.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei se puuhellalla tekeminen itseasiassa ole yhtään sen vaikeampaa. Tosi kätevä kun saa ruuat ja lämmityksen samalla värkillä."

No joo, puuhellalla ruuan tekeminen ei ole niin vaikeaa,nyt ei olekkaan kysymys puuhellasta vaan UUNISTA, joka vaatii kyllä totuttelua ja jonkin verran tietämystä esim. uunin rakenteista ja polttopuun laadusta, sillä esim. koivu, leppä tai havupuu antaa aivan erilaisen lämmön, samoin miten kuivia puut ovat. Olen jo kymmeniä vuosia lämmitellyt uunia ja nyt voin sanoa mikä on oikea polttopuiden määrä ja laatu, jotta jokin laatikko tai leipomiset onnistuvat puu-uunissa. Ja siksi ymmärrän ap. sähköuuni on todella näppärä ruuanlaitossa ja leipomisessa, silloin kun ruoka halutaan valmiiksi tiettynä kellon aikana, joka ainakin lapsiperheissä on tärkeää.

Ehkä ap. miehen kannattaisi itse tehdä niitä uuniruokia ja leivonnaisia, jos se hänelle on niin yksinkertaista, mutta luulen, että tässäkin perheessä ap. vastaa ruuan valmistuksesta.

Vierailija
22/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa puiden mädäntyä sano nykyämmä kun sähköuunia lämmitti. No onneksi tajusi ettei lämmitä sähköuunia puilla. Harvinainen nainen, mut yksi aivosoluinen harmainen.. use your greycells hastings

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:25"]Mulle ei nyt oikein noi sun tekstit vaan uppoa. Terveisin työssäkäyvä omaa aikaansa(erityisen paljon) arvostava perheenäiti, joka lämmittää koko huushollinsa puulla. Eikä koe sitä hankalaksi. Mun palkka on kyllä aika surkea, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mitä teen vapaa-ajalla.[/quote]

Jos arvostat vapaa-aikaasi, niin otapa aikaa kauanko pidempään sulla menee puun kanssa sählätessä. Minuutti päivässä tekee reilut 6 tuntia vuodessa. 5 minuuttia on 30 tuntia. 10 minuuttia lähes 61 tuntia. Jos hakkaat ja kuljetat itse niitä puita, helposti menee hurjastikin aikaa. Siihenkin kuluu jo aikaa, jos joutuu klapeja heittelemään uuniin metrin päässä olevasta pinosta. Vaikuttaa aina pieneltä päiväkohtaisesti, mutta kasautuvat vuodessa valtavaksi ajanhukaksi. Jos vaihdan sähkölämmitykseen (ilmalämpöön mieluiten), niin säästyneellä ajalla voit tehdä vaikka oikeaa työtä, jolloin loppupeleissä tienaat paljon enemmän (tai voit vaihtaa sen vapaa-ajaksi). Ilmalämpökin lienee reilusti edullisempi kuin mikään puulämmitys. 
[/quote]

Kuule, ei tarvi mulle laskelmia tehdä. Meille tuli viime vuonna yksi tulisija lisää, pönttöuuni, jonka vaihtoehtona oli ilmalämpöpumppu. Tekemääni valintaan olen enemmän kuin tyytyväinen, aivan saletisti toimintavarmempi ja kustannustehokkaampi kuin ilppi.
.
Vapaa-aikani käytän mieluummin hyötyliikkuen kuin esim kuntosalilla (joka muuten veisi rahaa!!)
.
Töitä teen tällä hetkellä sen verran, että elannon saan ja välillä vähän enemmänkin. Ei todellakaan kiinnosta käyttää elämäänsä työnantajan hyväksi, kun voi tehdä muutakin. Kuten vaikkapa pilkkoa halkoja :D

Vierailija
24/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:48"]Ei todellakaan kiinnosta käyttää elämäänsä työnantajan hyväksi, kun voi tehdä muutakin. Kuten vaikkapa pilkkoa halkoja :D[/quote]

Pointti onkin siinä, että sen puusähläämiseen käytetyn ajan voisi käyttää järkevämminkin, oli se sitten lisätienistit töissä tai lasten kanssa leikkiminen. Kaipa se liikunnasta voi mennä, sitä ei käy kieltäminen, jos vaan edustaa mieluista liikuntamuotoa. 

Vierailija
25/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 14:43"]"Ei se puuhellalla tekeminen itseasiassa ole yhtään sen vaikeampaa. Tosi kätevä kun saa ruuat ja lämmityksen samalla värkillä."

No joo, puuhellalla ruuan tekeminen ei ole niin vaikeaa,nyt ei olekkaan kysymys puuhellasta vaan UUNISTA, joka vaatii kyllä totuttelua ja jonkin verran tietämystä esim. uunin rakenteista ja polttopuun laadusta, sillä esim. koivu, leppä tai havupuu antaa aivan erilaisen lämmön, samoin miten kuivia puut ovat. Olen jo kymmeniä vuosia lämmitellyt uunia ja nyt voin sanoa mikä on oikea polttopuiden määrä ja laatu, jotta jokin laatikko tai leipomiset onnistuvat puu-uunissa. Ja siksi ymmärrän ap. sähköuuni on todella näppärä ruuanlaitossa ja leipomisessa, silloin kun ruoka halutaan valmiiksi tiettynä kellon aikana, joka ainakin lapsiperheissä on tärkeää.

Ehkä ap. miehen kannattaisi itse tehdä niitä uuniruokia ja leivonnaisia, jos se hänelle on niin yksinkertaista, mutta luulen, että tässäkin perheessä ap. vastaa ruuan valmistuksesta.
[/quote]Kyllä mies tekee myös

Vierailija
26/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, olisikohan ollut tarpeen seurustella ja tutustua toiseen vähän paremmin ennen yhteen muuttamista niin tuollaisilta riidoilta olisi kumpikin osapuoli välttynyt.

Ei se puuhellalla kokkailu vaikeaa ole, aikaa tosin vie paljon enemmän mitä sähköhella. Vastaavassa tilanteessa meillä varmastikin arjen kiireessä tulisi syötyä joko raakaruokaa tai kokkailtua sähköhellalla, viikonloppuisin jos olisi töistä vapaata eikä muutenkaan kiirettä niin silloin toki puuhellalla ja saattaisi siinä samalla tehdä niin suuret määrät sapuskaa että riittäisi sama soppa koko viikoksi.

Kokkaatteko kesäisinkin puuhellalla vai roihuaako pihalla nuotio?

Vierailija
27/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan tulla opettamaan ja opettelemaan sen käyttöä! Ja juomaan olutta.. Mitenköhän ne seurasaaressa nuotiolla viimekeväänä makkaraa paistaneet lapset nyt voi?

Saattaa tulla muunlaista haittaa naapurille eikä välttämättä hiukkasen

Vierailija
28/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oliskin se puuhella ja valmiit polttopuut.. kyllahan sankolla ja oljylla saa lamminta, mutta se ei tunnu samalta. Ite kylla laittaisin tuossa tilanteessa ilomielin puulammitteisessa tulisijassa, puhutaan sitten uunista tai hellasta, ruokaa.

Vierailija
29/103 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella vastaajalla on nyt sisälukutaito hakusessa. Kyseessä oli leivinuuni tms. Kyllähän nyt puuhellalla ruokaa tekee kuka vaan ja suht nopeastikin.

Vierailija
30/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa itse sähkölasku niin saat valmistaa missä haluat.

Vierailija
31/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna raivota.

Vierailija
32/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla miehellä muitakin mielenterveyden häiriöitä kuin sairaalloinen piheys jos tuollaisesta asiasta saa raivarin.

Vierailija
33/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassa vika miehessä vai minussa?

Vierailija
34/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kypsennä ollenkaan, tulee halvemmaksi.

Vierailija
35/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka lämpiää mahassakin.

Vierailija
36/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu olisi, että ap maksaa sähkölaskusta sähköuunin käytön osuuden ja mies tekee omat ruokansa siellä puu-uunissa ja molemmat ovat tyytyväisiä...

Vierailija
37/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vetoaa siihen että kun tekee itse puut, ni puuhellaa ja takkaa käytettävä lämmitykseen.

Vierailija
38/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sähköuunissa kaksi ruokaa kerrallaan tai peräkkäin, niin säästät sähköä. Ja mies voisi vaihteeksi kokeilla ruoanlaittoa. Hän voi aloittaa vaikka puu-uunissa valmistetusta ruokalajista ja sammuttaa kaikki elektroniikkansa.

Vierailija
39/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheväkivaltaa! Poistu ajoissa! Saa äijä tehdä tulevaisuudessa ite pöperönsä. Olet nyrkin ja hellan välissä! Häivy heti!

Vierailija
40/103 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muut tekisi. Kokisitteko vaikeaksi puuhellalla ruoan teon.