Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutuinpa lapsen kiusaamiseen, perhana!!!

Vierailija
14.01.2015 |

Poikaa isommat juipit kiusaanneet joululoman loppumisesta päättyen. Homotelleet, tyrkkineet, räkineet. Siinä esmes. Opelle laitettu viestiä ja jotakin mitättömiä keskusteluja käyty ja homma sen kun jatkunut. Tänään tuli mitta lopullisesti täyteen, kun poika soitti viimoselta välkältä ja sanoi, että taas on huutelua ollut pitkin päivää. Otin siltä istumalta rotikan farkun perään ja ajoin koulun portille odottelemaan koulun päättymistä ja oppilaiden lähtöä kotio. Pistin rotikan lyhyeen remmiin ja ja kun näin pojan ja juippien siinä sen perässä lötöstelevänn ja suuta käyttävän, valmistauduin iskuun. Het kun pääsivät koulualueelta julkiselle tielle ja poika tuli luo, niin pysäytin juipit karjasemalla niille, että tulkaas paskahousut tähän suuntaa. Yrittivät naureskellen maleksia ohitte, mutta usutin rotikkaa kohti, tempasin yhdeltä apinalta pipon lumihankeen ja yhden juipin nostin kauluksista metrin korkeudelle. Sanoin apinoille viel pari valittua sanaa ja rotikalla uhaten pistin poijaat juoksuun. Katotaan kiusaavatko poikaa huomenna!!

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ilmoittanut penskan äidille tekstiviestillä (ei vastannut koulun yhteydenottoihin tai mun puheluihin) että seuraavaksi lähtee ilmoitus lastensuojeluun ja poliisille jos heidän poika ei lopeta pienempien hakkaamusta. Serkun isä taas meni kiusasjan kotiovelke ja kertoi kiusaajan isälke, että niin kauan kuin pentusi kiusaa mun poikaa niin hän tulee kiusaamaan sinua. Loppui siihen.

Vierailija
62/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana isoveli, onneksi puolusti pikkusiskoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ujoa pitkälettistä tyttöä kiusattiin ala-asteella niin kauan eträ mulla itsellä meni hermot ja tirpasin kiusaajaani kuonoon eräällä välkällä. Okihan ne kaikki ihmeisaään kun luokan ns. vässykkä antoi toiselle selkään. Loppui kiusaaminen ja olinkin sit ihan cool tyyppi. :) Ja ope tuumasi vain että taisi olla ihan oikein kiusaajalle.
Tää oli kultasta 90-lukua. :)

Vierailija
64/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kiusaajan vanhemmista löytyy vika. Ei uskota että oma lapsi voi tehdä jotain väärin. Kotona on juuri lässytilää-meininkiä. Ja  silitetään päätä. Koulu usein vielä jatkaa sitä keskustelemalla mukavasti ettei vaan tule ikävä tunnelma. 

Onneksi on näitä ketkä ottavat ohjat omiin käsiin, muuten ei kiusaaminen lopu.

t. itsekin kiusattu

Vierailija
65/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:47"]

Minäkin puolustin pikkuveljeä, jota yks jolppi oli pitemmän aikaan kiusannu ja varastanu velipojan kännyn ja pyörän oli hajottanu, no mä sit näin kirjastossa yksin tän tyypin, seurasin tilannetta, se meni kirjaston vessaan mikä on semmosessa syvennyksessä, ettei sinne nää kukaan. Odotin kunnes jätkä tuli ulos ja nostin sen riveleistä seinävasten ja sanoin, että loppuuko se velipojan kiusaaminen, pää punasena pyyteli anteeks ja vannoi ettei ikinä enää. No huitasin sen lattialle ja tokaisin, et katokki. Sai olla veli rauhassa sen jälkeen.t.sister

[/quote]

Hyvä tyttö. Jos olisit minun tyttö, olisin leiponut sinulle kakun palkinnoksi :)

Vierailija
66/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies puuttui kerran sivullisena kiusaamistilanteeseen. Olimme tankkaamassa autoa ja näimme kun vieressä olevan sillan kävelytiellä on kaksi noin 14-15 vuotiasta poikaa tuuppimassa noin 12 vuotiasta. Tönivät päätä pienempää poikaa sillan kaidetta päin (sillalta pudotus moottoritielle), ottivat rinnuksista kiinni ja työnsivät ylävartaloa kaiteen yli. Ihmisiä meni jonkin verran tien toisella puolella, mutta kukaan ei tehnyt mitään.

Kun lähdimme liikkeelle, mieheni kurvasi auton jalkakäytävälle ja nousi autosta ulos. Mies on yli 190cm pitkä entinen ammattisotilas, jolla on aika kova äänenkäyttö. Hän meni kiusaajien luokse, ja heitä reilusti päätä pidempänä karjui päin naama, että antakaa olla viimeinen kerta kun kiusaatte tätä poikaa, että hän saa kyllä tietoonsa jos kiusaaminen jatkuu, ja jos näin käy, niin sitten saatte tietää miltä tuntuu kun isompi kiusaa. (Mies ei koskenut fyysisesti poikiin.)

En tiedä auttoiko tämä mitään, mutta mies antoi olettaa että tunsi kiusatun pojan. Toivottavasti kiusaajat miettivät sen jälkeen kiusaamista, jos ei, niin ainakin yksi tilanne saatiin lopettettua.

Vierailija
67/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika soitti varmaan jo viidentenä iltapäivänä hätäsoiton pihalta kotiin, että tulkaa auttamaan kun taas kiusataan. Kuvio oli sellainen, että iltapäiväkerhosta läksi yksi kiusaaja poikamme kanssa samaa matkaa kotimatkalle ja soitti heti koulun pihalle päästyään paikalle kaverinsa, joka ei ollut samassa koulussa mutta maleksi muuten usein koulun alueella, koska ei itse osallistunut iltapäiväkerhoon. Sitten kiusaajat yhdessä jahtasivat poikaamme kotimatkan, löivät, tönivät ja potkivat.

Isä meni lopulta väliin, tönäisi kiusaajan maahan, heitti tämän pipon lumihankeen ja kysyi, että miltäs tuntuu kun kiusataan. Ja yllätys yllätys, kiusaajan äiti teki meidän isukista rikosilmoituksen. Kiusaajan sanojen mukaan isä oli lyönyt häntä nyrkillä ja töninyt seinää vasten.

Rikosilmoituksen johdosta meihin yhteyttä ottanut rikospoliisi arveli kuitenkin, että juttu kuivuu kasaan koska kiusaaja ei ollut suostunut tulemaan poliisiasemalle selvittämään asiaa. Miksiköhän....?

Tästä opimme, että jos yksikään mustelma pojallemme enää ilmestyy, viemme hänet välittömästi lääkäriin jotta meillä on kättä pidempää todisteena kun itse nostamme rikossyytteen.

Voimia kaikkien kiusattujen lasten vanhemmille!

Vierailija
68/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 21:59"]

Poikaa isommat juipit kiusaanneet joululoman loppumisesta päättyen. Homotelleet, tyrkkineet, räkineet. Siinä esmes. Opelle laitettu viestiä ja jotakin mitättömiä keskusteluja käyty ja homma sen kun jatkunut. Tänään tuli mitta lopullisesti täyteen, kun poika soitti viimoselta välkältä ja sanoi, että taas on huutelua ollut pitkin päivää. Otin siltä istumalta rotikan farkun perään ja ajoin koulun portille odottelemaan koulun päättymistä ja oppilaiden lähtöä kotio. Pistin rotikan lyhyeen remmiin ja ja kun näin pojan ja juippien siinä sen perässä lötöstelevänn ja suuta käyttävän, valmistauduin iskuun. Het kun pääsivät koulualueelta julkiselle tielle ja poika tuli luo, niin pysäytin juipit karjasemalla niille, että tulkaas paskahousut tähän suuntaa. Yrittivät naureskellen maleksia ohitte, mutta usutin rotikkaa kohti, tempasin yhdeltä apinalta pipon lumihankeen ja yhden juipin nostin kauluksista metrin korkeudelle. Sanoin apinoille viel pari valittua sanaa ja rotikalla uhaten pistin poijaat juoksuun. Katotaan kiusaavatko poikaa huomenna!!

[/quote]

Ei voi sanoa kuin että olet ihan pimee ja nyt pimeni täysin.

Kuvitteletko että väkivalta on ratkaisu ongelmiin? Kuinka usein hakkaat lapsia/ vaimoasi (jos vielä on) kotonasi?

Kuvitteletko näyttääneesi niille? Kyllä näytit mitä tekevät jollekin seuraavaksi. Toivottavasti tekevät sinusta rikosilmoituksen!!

Vierailija
69/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:17"]

Mieheni puolusti lastamme ja kiusaajan äiti teki meistä ls-ilmoituksen. Mies karjasi ja hiukan tuuppasi. Että näinkin voi käydä ja sossut kävi meillä ja oli ylimielisiä. Käsittivät ilmoituksen niin että lapseemme pitää puuttua, kun on kiusaaja. Oli heittänyt hiekkaa kiusaajaan päin. Oma poikani oli ihan killi ja kiusaaja 5v. vanhenpi. Että kuulkaa on toisilla pokkaa. Kiusaajan äitiä olen aina epäillyt mielenterveysongelmaiseksi.

[/quote]

No oottehan te ihan mielipuolia kuvauksesi perusteella. Väkivallallahan ne pikkulasten kiusaamiset hoidetaan.

Toivottavasti sinäkin saat vielä turpaasi tuolta fiksulta miehetäsi!

Vierailija
70/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kommentoijan kanssa samaa mieltä, että väkivalta ei lopu väkivallalla, mutta voitko kommentoija kertoa että millä se sitten loppuu?

Vierailija
71/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opettajat eivät nähtävästi vieläkään ymmärrä, että varsinkin yläasteella vallitsee viidakon lait oppilaiden kesken. Hierarkia on hyvin samanlainen, kuin vankilassa. Muistan omina aikoinani, kun yllätyin siitä, kuinka pihalla opettajat olivat oppilaiden asioista ja keskeisistä suhteista. Minua ei koskaan kiusattu, mutta näin kyllä monesti rajuakin kiusaamista ja opettajien täydellistä tietämättömyyttä asiasta. Ei kiusaaminen lopu sillä, että laitetaan kiusaaja ja kiusattu keskustelemaan aiheesta ja lopuksi lyödään kättä päälle. Siellä oppilaiden keskuudessa ei päde samat säännöt, kuin aikuisten maailmassa.

Minusta paras ratkaisu kiusaamisen loppumiseksi, olisi laittaa koulu vastuuseen kiusaamisesta. Esimerkiksi koulu saisi sakon, jos kiusaamista ei saataisi kuriin. Tämä pakottaisi koulun puuttumaan ja tutkimaan kiusaustapauksia ja mahdollisesti ymmärtämään viidakon lakeja koulumaailmassa. Koulu tarvisi myös isommat oikeudet puuttua kiusaamiseen. Tälläiset KiVakoulut ovat tehottomia. Omina aikoinani opettajilla oli pelkkä kontrollin illuusio, eivätkä he suostuneet tajuamaan, tai eivät vain yksinkertaisesti tajunneet, että mitään kontrollia ei oikeasti ole.

Vierailija
72/72 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä