Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurattaa tämä valitus kerrostalon äänistä

Vierailija
03.11.2021 |

Olen asunut koko ikäni kerrostalossa ja ikinä ei ole naapurien äänet häirinneet. Ainut asia mikä päivittäin kuuluu asuntooni on se jos joku kävelee käytävässä tai laittaa ulko-ovensa kiinni. Käytävän äänet kuuluvat herkästi.
Mutta en todellakaan ymmärrä että miten joitakin ihmisiä voi häiritä se että joku vetää vessan tai käy suihkussa? Onko teidän seinät tehty paperista?
Jos minun naapurini vetää vessansa tai käy suihkussa kyseiset äänet kuuluvat vain minun vessaan, eikä muihin huoneisiin. Eli jos makuuhuoneessa olen nukkumassa tai vaikka olohuoneessa viettämässä aikaa naapurin vessan vetämiset ja suihkussa käynti ei kuulu sinne. Ja muutenkin jos joku naapuri on suihkussa ja satun olemaan itse vessassani sen suihkun äänen kuulee mutta ei se mitään häiritsevää ole.
En vain todellakaan ymmärrä että joitain voi häiritä tommoiset äänet tai vielä naurettavampaa se että naapurin yskiminen ja aivastelu häiritsee. Laitatteko korvanne aina seinää vasten ja yritätte oikeen kuunnella naapuriin että jos joku ääni kuuluisi niin voi taas valittaa.
En ole ikinä itse tätä ymmärtänyt koska minua ei ole ikinä häirinnyt naapurin äänet koska ei semmosia edes kuulu ja minulla ei ole aikaa kuunnella naapurista kantautuvia ääniä. Minulla saattaa olla telkkari päällä tai radio. En välttämättä edes kiinnitä huomiota jos naapurissa elämisen ääniä kuuluu.
Te kaikki kerrostalo valittajat taidatte aina asua hiljaisuudessa ja kuulette kaikki pienimmätkin mahdolliset äänet naapurista.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu aika paljon onko talo uusi vai vanha

Vierailija
2/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootki mölyapina ite

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Missään talossa vessan vetäminen tai suihkussa käynti ei aiheuta häiritsevää melua. Se että ääni kuuluu, ei tarkoita että se olisi häiritsevää. Jotkut valittavat kaikesta.

Mun mielestä on turvallista kun naapurista kuuluu elämisen ääniä. Tänään nukuin myöhään ja kuuntelin herätessäni kun yläkerrassa imuroitiin. Ei häirinnyt millään lailla. Vaimea humina kuului ja satunnaisia kolahduksia lattialistoihin.

Vierailija
4/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis itse asuu hiljaisessa talossa ja ihmettelee miten muilla voi olla asiat toisin?

Vierailija
5/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuuluu seinien läpi ihan kaikki. 

70-luvun kerrostalo.

Kuuluu kun naapuri tyhjentää astianpesukonetta parhaillaan, kuuluu ihan normaali juttelut eikä siinä vielä kaikki myös kaikki hajut tulee (kaikki mitä naapurissa tehdään ruokaa, myös vessassa laitettu hajuvesi ja shampoon tuoksu).  Seksiäänet ne vasta kivoja onkin, varsinkin päiväsaikaan kun lapset kuulee kaiken mitä naapurissa tehdään. 

Kaikkea on kyllä tullut nähtyä, mutta tämä nykyinen asunto ihan paperia. 

Alkaa olla ikävä kantapää- astujia ja vessanvetäjiä, vaihtaisin he takaisin elämääni jos vaihtoehtona on luopua nykyisestä haju/äänijutuista. 

Vierailija
6/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei muakaan ennen. Sitten muutin erääseen taloon, missä kävi semmonen ryske, välillä 3 aikaan yöllä, välillä monta vuorokautta putkeen. Kaikki luonani kyläilleet ja varsinkin yökyläilleet ihmiset kauhustelivat tilannetta. Jouduin muuttamaan pois, koska lapsilla alkoi olemaan vaikeuksia käydä koulua jo asian takia.

Vierailija
7/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on sanoa, jos asuu talossa, jossa äänet eivät kuulu. Vaihdapa sellaiseen "paperiseinäiseen" ja olet hermoraunio puolessa vuodessa.

Vierailija
8/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meille kuuluu jonkin verran naapureista ääntä, mutta so what? Normaalit elämisen äänet kuuluvat kerrostalossa asiaan ja olisi suorastaan kaameaa, jos olisi ihan umpihiljaista. Naapurien äänet ovat merkki elämästä ja yhteiskunnasta, ja niihin tottuu hyvin nopeasti, ettei niitä edes huomaa. Ok, joku keskellä yötä kovaäänisesti bilettäminen tai koiran haukunta kello viisi toki on eri asia, mutta en siedä näitä turhasta-ruikuttajia, jotka kehtaavat kitistä siitä, että yläkerrassa naapuri kävelee keskellä päivää kodissaan! "Mutku se on niin kanta-astuja..." haloo nyt oikeasti, levitoidako sen pitäisi?

Jos jotkut tuollaiset äänet ärsyttävät, valituksen kohde on taloyhtiö ja surkea äänieristys, ei naapuri, joka yrittää vaan elää tavallista rauhallista elämäänsä.

Ja ei, en puhu nyt itsestäni, asun alimmassa kerroksessa. Koettakaa te kakkosen kaltaiset ihmiset ymmärtää, että vaikka itse osaattekin puhua vain itsestänne, muut ymmärtävät vähän laajemmin...

Vierailija
9/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ärsytä muu kuin sunnuntaisin poraajat ja aamuyölle bilettävät känniääliöt.

Vierailija
10/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei ärsytä muu kuin sunnuntaisin poraajat ja aamuyölle bilettävät känniääliöt.

Omassa talossa ei ole bilettäjiä näkynyt, mutta pari vuotta sitten koettu toista vuotta kestänyt remonttiputki, kyllä sai hyppimään seinälle. Onneksi on talo hiljentynyt sen jälkeen. Tosin viimei aikoina on kaksi asuntoa myyty ja ilmassa on ollut ikäviä merkkejä mahdollisista remonteista. Ovat kuitenkin jääneet lyhytkestoisiksi, että tällä kertaa taidettiin selvitä vähällä.

Vierailija
11/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pieraisen sopivassa kohdassa niin yläkerran kiva tyttö nauraa ääneen.

Onhan se vähän noloa sitten törmätä häneen käytävässä.

Vierailija
12/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ei kuulu edes pieru ja toisaalla räjähtää kerrostalosta seinä. AP:n talossa ei olisi tietenkään kummastakaan kuulunut mitään.

Vierailija
13/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin ällöttävä mädältä haiseva valkosipuliruuan lemu tunkeutuu aina kylpyhuoneeseeni tuuletusaukosta. Kylppäri haisee silloin aivan kamalalta, että oksennus meinaa tulla. Samaa paskaruokaa ilmeisesti tekevät joka viikko.

Vieraatkin ovat haistaneet ja kommentoineet hajua käydessään vessassa.

Vierailija
14/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Asun 1964 rakennetussa talossa, joka on aika lailla ap:n kuvauksen mukainen.

Vierailija
15/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Asun 1964 rakennetussa talossa, joka on aika lailla ap:n kuvauksen mukainen.

Jätit määrittelemättä, onko rakennus mielestäsi uusi vai vanha.

Vierailija
16/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua naurattaa ihmiset jotka luulevat kaikkien asuvan samanlaisissa taloissa, samanlaisten naapurien kanssa, samanlaisen äänieristyksen kanssa.

Vierailija
17/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin ällöttävä mädältä haiseva valkosipuliruuan lemu tunkeutuu aina kylpyhuoneeseeni tuuletusaukosta. Kylppäri haisee silloin aivan kamalalta, että oksennus meinaa tulla. Samaa paskaruokaa ilmeisesti tekevät joka viikko.

Vieraatkin ovat haistaneet ja kommentoineet hajua käydessään vessassa.

Asutko Seinäjoella? Kuulostaa ihan entiseltä kämpältäni.

Vierailija
18/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, meille kuuluu jonkin verran naapureista ääntä, mutta so what? Normaalit elämisen äänet kuuluvat kerrostalossa asiaan ja olisi suorastaan kaameaa, jos olisi ihan umpihiljaista. Naapurien äänet ovat merkki elämästä ja yhteiskunnasta, ja niihin tottuu hyvin nopeasti, ettei niitä edes huomaa. Ok, joku keskellä yötä kovaäänisesti bilettäminen tai koiran haukunta kello viisi toki on eri asia, mutta en siedä näitä turhasta-ruikuttajia, jotka kehtaavat kitistä siitä, että yläkerrassa naapuri kävelee keskellä päivää kodissaan! "Mutku se on niin kanta-astuja..." haloo nyt oikeasti, levitoidako sen pitäisi?

Jos jotkut tuollaiset äänet ärsyttävät, valituksen kohde on taloyhtiö ja surkea äänieristys, ei naapuri, joka yrittää vaan elää tavallista rauhallista elämäänsä.

Ja ei, en puhu nyt itsestäni, asun alimmassa kerroksessa. Koettakaa te kakkosen kaltaiset ihmiset ymmärtää, että vaikka itse osaattekin puhua vain itsestänne, muut ymmärtävät vähän laajemmin...

Se on vain kumma, että samassa asunnossa osaa ensin joku asua täysin äänettömästi, ja sitten kun siihen muuttaa uusi asukas, niin alkaa kuulua valtava töminä ja kolina koko ajan.

Vierailija
19/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa. Missään talossa vessan vetäminen tai suihkussa käynti ei aiheuta häiritsevää melua. Se että ääni kuuluu, ei tarkoita että se olisi häiritsevää. Jotkut valittavat kaikesta.

Mun mielestä on turvallista kun naapurista kuuluu elämisen ääniä. Tänään nukuin myöhään ja kuuntelin herätessäni kun yläkerrassa imuroitiin. Ei häirinnyt millään lailla. Vaimea humina kuului ja satunnaisia kolahduksia lattialistoihin.

Meillä kyllä kuuluu aikamoinen jyske ja ryske, kun yläkerrassa imuroidaan.

Vierailija
20/26 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua naurattaa ihmiset jotka luulevat kaikkien asuvan samanlaisissa taloissa, samanlaisten naapurien kanssa, samanlaisen äänieristyksen kanssa.

"En ymmärrä, miksi ihmiset valittavat, että Kontulassa on niin levotonta. Ei meillä Eirassa ainakaan ole mitään ongelmia."