Päiväkodista haettaessa lapsi tulee yksin eteiseen, ketään henkilökunnan jäsentä ei edes näe hakiessa.
Onko nyt ihan ok? Mielestäni helvetin kaukana siitä. Kukaan ei kerro miten päivä on sujunut jne. Myös turvallisuuskysymys, kukaan ei näe lähteekö lapseni varmasti MINUN mukaani siitä eteisestä. Alan olla täynnä tälläistä pelleilyä. Kertokaa nyt päiväkodin työntekijät syy tähän? Kiire ei kelpaa, tuossa menisi n.1min.
Kommentit (28)
Oma lapseni on joskus innostuksissaan juossut yksin eteiseen, kun on nähnyt tai kuullut minun tulevan hakemaan. Aina ei paikalla ollut henkilökunta ole huomannut, sillä silmät eivät vain riitä koko ryhmätilojen näkemiseen kaiken aikaa. Tällöin menemme yhdessä lapsen kanssa huikkaamaan heipat ennen kuin lähdemme. Kertomatta ei lasta saisi hakea, sillä kyllä niistä lasten läsnäolosta kirjaa pidetään.
Joskus olen itse soittanut lasten vanhemmille, että oletteko hakeneet lapsenne. Näkyy läsnäolevana mutta ei näy missään. Kamala tilanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et kysy sieltä lapsesi ryhmästä?
Minä olen tottunut siihen että jos vaikka hakiessa lapseni leikkii pihalla erllään ryhmästä niin otan lapseni mukaani ja menemme yhdessä etsimään lapseni hoitajan. Keskustelemme päivästä ja leimaan tägillä lapsen ulos.
Miksi et ap riisuisi kenkiäsi ja kävisi eteisestä peremmälle etsimään niitä hoitajia? Eteisessäkö heidän tulisi sinua odotella?
Saatko lapsesi jos olet vaikka unohtanyt tägin kotiin?
Mulla on joskus unohtunut tägi, mutta näpyttelevät sormin puhelimeen lapsen viennin tai hakemisen.
Olin itse pkssa töissä,aina oltiin lasta vastaanottamassa ja samalla tavalla heipat.Lapsi kätteli hoitajan.Tämmönen sattui tutulle,lapsi oli pari vuotias,äiti vei sisälle pk.Onneksi katsoi taakseen portilla,kesäaika, lapsi tuli perässä.Oli otettu vastaan mutta jätetty...Lapsi aloitti pkn montakohan kertaa häntä purtiin pkssa kunnon jäljet.Säälin noita pieniä,ei ne kuuluisi mikään 8-10h,hoitoon,ressukat.
Vierailija kirjoitti:
Huhuu, odotan tässä että joku päiväkodin työntekijä selittää millä oikeutatte tälläisen käytöksen?
Tämä paljasti taas trollin.
Yksi tehokas keino vaikuttaa asiaan on ottaa lapsesi pois päiväkodista ja maksaa enemmän sellaisesta päiväkodista, jossa lapsesi saa henkilökohtaisen avustajan. Kaikki menee silloin viranomaisohjeiden mukaisesti.???
Kuten ehkä tiedät alalla on valtava työvoimapula ja päiväkoteja joudutaan pyörittämään alimitoituksella. Jos tapahtunut kiusaa sinua voit keskustella siitä asiallisen kohteliaasti päiväkodin johtajan kanssa ja esittää samalla vaateesi lapsesi kunnollisesta kohtelusta. Jos se ei auta voit viedä asian oman paikkakuntasi viranomaisille ja valittaa. Kun olet sen rumban jaksanut käydä ja saanut näpäytettyä päiväkodin henkilökuntaa voit tyytyväisenä edelleenkin viedä lapsesi samaan päiväkotiin sekä olettaa heidän hoitavan lastasi paremmin. Jos vaivasi ei tuota tulosta aloita rumba alusta tai mene sotevaaleihin mukaan.
Siis etkö tuossa tilanteessa mene lapsesi kanssa sisemmälle päiväkotiin etsimään aikuisen? Näin me toimittaisiin.
Lastahan ei saa koskaan jättää päiväkotiin näkemättä päiväkodin aikuista eikä myöskään viedä päiväkodista näkemättä päiväkodin aikuista.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä enkä ymmärrä tuota lätkäasiaakaan.
Viimeiset pari viikkoa vanhempi on saanut tulla sisälle asti lastaan hakemaan, vahvalla maskisuosituksella toki.
Ja esim.meillä toimitaan niin, että vanhempi useimmiten odottaa ovella tai tulee siihen eteiseen ja lapsi ei todellakaan lähde "niin vain huomaamatta" kotiin eikä niin ettei vanhemmalle päivästä kerrottaisi ja kerromme muutakin kuin, että "ihan hyvä päivä heippa". Ja aamuisin lapsi otetaan vastaan ja häntä ja vanhempaa tervehditään jne.
Lapsi ns tägätään sisään aamuisin ja iltapäivällä ulos, eli ryhmän puhelimessa talon kaikkien lasten nimet ja ihan sormipelillä napautetaan sisään ja ulos kun aika on, toimenpide kestää muutaman sekunnin.T. Varhaiskasvattaja Vantaalta
Voi kun ihana järjestelmä! Tämä ei ole sitten kaukana siitä järjestelmästä jota nyt asennetaan englannissa kouluihin. Eli kasvojen tunnistus kamerat.
Sehän on hirveen kätevä systeemi kun tietokone tunnistaa että nyt Tepon äiti tuli eteiseen ja Tepon taskussa oleva laite rupeaa hokemaan että "äiti tuli hakemaan" "äiti tuli hakemaan".
Saatko lapsesi jos olet vaikka unohtanyt tägin kotiin?