Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kontrolloiko teillä muilla puoliso oikeastaan kaikkea?

Vierailija
03.11.2021 |

Minusta tuntuu, että puoliso kontrolloi ihan kaikkea ja tuntuu, ettei mikään kelpaa, aina löytyy jotain sanottavaa. Esimerkkejä:
- Valittaa, että kotona ei ole siivottu, kun tulee töistä ja minulla on ollut etäpäivä. Seuraavan kerran siivoan ja imuroin, mutta valittaa sitten, kun ei lattioita ole pesty.
- Pitkällä automatkalla pysähdytään ja puoliso sanoo, että kaikki saavat valita yhden herkun kaupasta (yleensä valittaa kaikista herkuista, koska ne ovat niin epäterveellisiä). Minä ostan pienen sipsipussin, koska rakastan sipsejä mutten koskaan osta niitä, koska puoliso valittaa. Kun hän näkee mitä olen ostanut, alkaa valitus kuitenkin. Olen ihan normaalipainoinen.
- Käyn kaupassa ja ostan ihan tavallisia, terveellisiä ruokia, mm. hedelmiä ja vihanneksia. Puoliso valittaa, että olen ostanut hedelmiä ja vihanneksia, koska ne eivät ole luomua.
- Käyn kaupassa ja ostan yksiöpakattuja luomupihvejä, koska luomulihaa ei saa irtona. Puoliso valittaa, että olen ostanut muoviin pakattua lihaa enkä tiskiltä.
- Käyn kaupassa ja ostan suklaata ja keksipaketin, koska puoliso ja lapset tykkäävät syödä niitä. Puoliso valittaa, että olen ostanut epäterveellisiä juttuja, vaikka ovat ihan samoja, joita itse silloin tällöin ostaa.

Onko tuo teistä ihan tavallista ja normaalia? Sanon kyllä joka kerta asiasta, mutta puoliso ei tajua ollenkaan ongelmaa, vaan on mielestään oikeassa.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin on ongelma.

Vierailija
2/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku luonnevammanen, etkö tajua juosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika...

Vierailija
4/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jss

Vierailija
5/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhaa kitinää, ei ole normaalia, mikään mitä teet ei kelpaa, ei noin voi elää...

Vierailija
6/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo jopa itsetyydytystä

Vierailija
7/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, ei todellakaan ole normaalia. Onko tässä taas se "sammakko kattilassa ilmiö". Kuolee kiehuvaan veteen, kun vesi lämpenee niin hitaasti. En toki tarkoita, että AP kuolisi, mutta käsityksesi siitä mitä on normaalia on kyllä nyt hämärtynyt.

Vierailija
8/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi olet sen kanssa, se on hullu.

Vierailija
9/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkat liittoa koska…?

Vierailija
10/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luu kurkkuun tai jätä se sika

Vierailija
11/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia puuttua joka asiaan, varskinkaan pikku yksityiskohtiin. Ja jos olet sanonut jo tarpeeksi monta kertaa, ei voi olla niinkään, että ei vaan tajua käytöstään, vaan haluaa tahallaan aiheuttaa konflikteja. Kohta aloittaa jotkut rangaistukset. 

Vierailija
12/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä väkivaltaa ja kontrolloimista.

Lapsetkin oppivat, olet kohta alinta kastia -koko perheesi mielestä.

Vierailija
13/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ollaan oltu yhdessä lähes parikymmentä vuotta, niin kynnys lähteä on aika korkea. Ihan mukava tyyppi puolisoni on sinällään, mutta nuo esimerkit ärsyttävät. Mietin, olenko vaan sokeutunut kaikelle kontrollille vuosien mittaan.

Ap

Vierailija
14/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile käyttäytyä samoin. Jos suuttuu, sanot vaan että sinulta oon oppinut.

Vierailija
15/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ollaan oltu yhdessä lähes parikymmentä vuotta, niin kynnys lähteä on aika korkea. Ihan mukava tyyppi puolisoni on sinällään, mutta nuo esimerkit ärsyttävät. Mietin, olenko vaan sokeutunut kaikelle kontrollille vuosien mittaan.

Ap

Ei oo mukava tyyppi. Herâä pahoillaan. Kusipää on

Vierailija
16/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän autismin kirjolta.

Vierailija
17/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika tyypilliseltä naisen käytökseltä. Suurin osa naisista on just tuollaisia kontrollifriikkejä, joiden pitää kontrolloida, mitä mies ja lapset syö ja milloin ja tiskikone on tietysti aina väärin täytetty jne.

Vierailija
18/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, olet kyllä sokeutunut. Teepä niin, että huomenna ostat itsellesi sipsipussin. Syöt sen vaikka telkkaria katsoessa ja suhtaudut herttaisen yhdentekevästi puolison huomautuksiin. Lopuksi voit vielä tokaista, että "Oho, tuli vähän murusia. Viitsitkö imuroida huomenna?"

Tämä ihan vain harjoituksena. Keksi itse vastaavia ja tee niitä päivittäin, sillä nämä ovat asioita joita saat itse päättää ja jos miehesi niistä narisee niin nariskoon. Vähitellen hän huomaa, että kontrolli ei enää pelaa ja joko oppii käyttäytymään tai sitten ei. Jos ei opi, niin suhde kannattaa päättää.

Vierailija
19/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitkällä automatkalla pysähdytään ja puoliso sanoo, että kaikki saavat valita yhden herkun kaupasta"

En tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa. Siis oletko sä sun puolison lapsi vai miksi tarvitsen puolison luvan ja määrittelyn milloin ja kuinka paljon ostat herkkuja?

Vierailija
20/95 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei oo mukava tyyppi. Herâä pahoillaan. Kusipää on

Kyllä puolisoni on oikeasti kiva tyyppi, hänestä on helppo tykätä ja saa minutkin usein nauramaan, meillä on yleensä hauskaa yhdessä, mutta hänellä on tuollainen kontrollintarve. Nuorempana hänellä oli pakkoajatuksia sun muita, mutta niistä on päässyt eroon. Äitinsä on aika samanlainen, aivan neuroottinen syömisen ja siivoamisen suhteen ja sen vuoksi minusta todella ahdistavaa seuraa. Siitä huolimatta heillä on paljon tuttuja ja kavereita ja minä olen enemmän se yksinäinen ja autismin kirjoon laskettava tapaus tässä joukossa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi