Hauska tuo Reissumiehen uudistus! Kolme erilaista suomalaista miestä
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko maailmassa herkkähipiäisempää otusta kuin suomalainen mies? Vaikea uskoa.
Kuinkahan norsunvitulla sinun naamasi olisi jos vaikka hipsterikahvilasi lätkäisisi mukin kylkiin suomileijonalogot ihan vaan siksi että käsitys hipsterikahviloista "laajentuisi".
HEI HEI HEI! sietämistä vaaditaan vain toiselta osapuolelta. Tärkeistä asioista ei tingitä koska tuollainen johtaa vain totalitarismiin ja ties mihin kokoomuslaisuuteen.
Ja sitten hipsterikahville.
Kauheeta, pitää sietää ihmisen kuvaa leipäpaketissa. Mitäköhän seuraavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi vaihtuu Elovehnä-tyttö
Minä olen ollut niin järkyttynyt kuinka Suomen lipun vaakunaeläin on Leijona!
Sehän on afrikkalainen eläin ja on omittu tuolla tavalla.
Eikö siihen voisi joku afrikkalaistaustainen nuori naisoletettu puuttua ja valittaa valtioneuvostoon.
Käsittämätöntä ylenkatseellista piittaamattomuutta muutenkin kolonialismin ikeen alla riutuvaa maanosaa kohtaan!
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelin mitä järkeä on kampanjalla "arvartaa mieskuvaa" jos kaikki poseeraavat äijämäisesti ruutupaidassa? Jos häiritsee että mieskuva on liian ahdas miksi tehdä mainos jonka mieskuva on ahdas? Esim. käsitys siitä miltä mies saa näyttää ja miten pukeutua on vielä ahtaampi. Itse olisin mieluummin nähnyt vaikka meikatun miehen hameessa kuin kolme samanlaista pönöttäjää!
Joo! Huuh, jos Fazer olisi halunnut OIKEASTI satsata ja OIKEASTI olla rajoja rikkova ja OIKEASTI ajan hermolla, ne olisi palkanneet kampanjaa Damianon... sitä reissaria tämä nainen olisi ostanut laarit täyteen. Emmä tajua, kelle nää reissarit on tarkoitettu. Ei nää myy miehille, eikä nää myy naisille. Jää vähän suppeeks näiden kuluttajakunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan norsunvitulla sinun naamasi olisi jos vaikka hipsterikahvilasi lätkäisisi mukin kylkiin suomileijonalogot ihan vaan siksi että käsitys hipsterikahviloista "laajentuisi".
Ja pidät tätä rinnastettavana tilanteena? Pitäydyn alkuperäisessä kysymyksessäni.
Niin, sehän on aina "ihan eri asia" jos silakkojen mukavuusalueelle tungettaisiin jotain sinne heidän mielestään kuulumatonta.
Miten joku ihmisen kuva voi olla jonkun mukavuusalueelle kuulumaton juttu? Aika herkkähipiäistä kyllä todella on. Järkyttääkö maailmankuvaa edelleen että ihmiset näyttää erilaisilta?
Nousihan siitä hirveä älämölö kun se tummapintainen poika hennesin mainoksessa mainosti jotain apinaviidakko-paitaa. Sitten se persujen laku-fiasko, kun musta henkilö ei saa mainostaa sellaisia, kun tietyt ryhmät puolesta-raivostuu. Tosin se ei ollut edes henkilö, vaan laku-ukko.
Joo, sinnepä kauppaan jää Reissumiehet. Eiväthän nämä koskaan ole olleetkaan Ruispalojen veroisia, mutta tuo rähmälleen meno on liikaa.
Oikein tutkimusta oli tehty? Otanta oli varmaan jostain ituhippiyliopistosta..
Mä en enää tiedä pitääkö itkeä vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule haittaisi yhtään. Se kun on koko kansan yhteinen symboli, eikä kuulu yhtään sen enempää teille kansallismielisille jössiköille kuin nyt esimerkiksi näille kolmelle suomalaiselle reissumiehelle.
Kuule ei sitä muut ole kansallismielisille yrittänyt tyrkyttää kuin viherhipit omista lapsellisista poliittisista syistään, ja tietty kansan mielipidettä kysymättä.
Niinkö? Enpä ollut aikaisemmin kuullutkaan että ne on olivat ne viherhipit jotka jakavat kansallismielisille nämä Suomen leijona -pipot, riipukset, tatuoinnit sun muut. Olin siinä luulossa että ovat hankkineet ne ihan itse.
Olet siis pohjimmiltasi sitä mieltä, että nuo symbolit pitäisi poistaa laajemmasta käytöstä, koska ne kuvastavat kuulapäiden ajatusmaailmaa ja ideologiaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös Aakkoset-karkitkin ole Fazerin? Sama mainostoimisto ilmeisesti taas asialla, Aakkoset-kampanjakin pelasi moniarvoisuudella ärsyttävyyteen asti.
Aakkoset ovat Cloetan tuote. En tiedä, mikä mainostoimisto niiden kampanjoinnin on hoitanut, mutta ihan samanlaista soopaa nuo perustelut ovat.
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/4ce9b2ad-ff54-4d0c-b8fe-b07…
Palaute on ollut tosi hyvää, kunhan on poistettu vääränlaiset kommentit:
"Vaikka Fazer kampanjan yhteydessä rohkaisikin ihmisiä kertomaan mielipiteensä, on Reissumiehen Facbook-sivuilla jo jouduttu poistamaan loukkaavia ja syrjiviä kommentteja."
https://fi.newsner.com/uutiset/reissumiehen-uudistus-kuumensi-somekansa…
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten varmaan ainoa.
Sulle riittää paljon ostettavaa Fazerilta kun muut boikotoi.
On kyllä naurattava syy boikotoida. En olisi muuttanut pakkausta, mutta en vedä palkokasvia sieraimiin.
ohis
Taisi Fazerin kampanja mennä reisille. Kannattaisi olla paremmin kartalla näistä asioissa.
Tuo limbo muistetaan vielä vuosienkin kuluttua.
Siitähän puuttuu perjantain automarkettien mies. Hyllyn takaa tulee ensin maha ja sen vieressä piilossa salkku. Tai kaksi. Hymyillen tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa että netissä on valtavasti mielipidevaikuttamista!
Suomessa on todella vähän SUOMALAISOMISTEISIA ruuan valmistajia.
Jostain kumman syystä nämä lokakampanjat ja kohut osuvat aina niihin SUOMALAISIIN merkkeihin. Miksi niitä suomalaisia valmistajia on niin vähän? Koska ne muut on myyty monikansallisille yrityksille!
Niin, miksi suomalaiset firmat lokaavat maineensa? Siksi, että haluavat innovoida itsensä ulos Suomesta? Mitä täällä on enää jäljellä meidän perinteistä (paitsi koronan takaisin tuoma turvaväli vieraisiin)?
Helsinki City astui uudelle tasolle kumarrellessaan "arvovieraille" ja pyllistellessään omille. Maidolla on liian iso hiilijalanjälki, kauramaito ja punkku on eettisempää ja ajan hermolla. Lähiruoka on liian kallista, jos Puolasta ei saa tarpeeksi halpaa, tuodaan Kiinasta.
Isänmaalliset boikotoimassa taas kotimaista yritystä? Voi ********!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkomaanin näköinen luiheliini markkinoimassa terveystuotetta eli ruisleipää? Onpa myyvää, ajatellen vaikkapa nyt sitä ruisleivän tärkeintä kuluttajasegmenttiä, joka eivät ole narkomaanit.
Narkomaanin näköinen? Laihat ihmiset ovat automaattisesti narkomaaneja? Jätät siis tuotteen ostamatta, jos sitä ei mainosta sun tyylinen ihminen?
No itseasiassa se on yksi mainostamisen perusteista että ostajan pitäisi pystyä samaistumaan mainoksissa esiintyviin ihmisiin.
Jostain syystä mainokset ja tuotekuvat ovat vaihtuneet mainostamisesta tuotteisiin liittymättömien poliittisten ideologioiden naamaan hieromiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuule haittaisi yhtään. Se kun on koko kansan yhteinen symboli, eikä kuulu yhtään sen enempää teille kansallismielisille jössiköille kuin nyt esimerkiksi näille kolmelle suomalaiselle reissumiehelle.
Kuule ei sitä muut ole kansallismielisille yrittänyt tyrkyttää kuin viherhipit omista lapsellisista poliittisista syistään, ja tietty kansan mielipidettä kysymättä.
Niinkö? Enpä ollut aikaisemmin kuullutkaan että ne on olivat ne viherhipit jotka jakavat kansallismielisille nämä Suomen leijona -pipot, riipukset, tatuoinnit sun muut. Olin siinä luulossa että ovat hankkineet ne ihan itse.
Olet siis pohjimmiltasi sitä mieltä, että nuo symbolit pitäisi poistaa laajemmasta käytöstä, koska ne kuvastavat kuulapäiden ajatusmaailmaa ja ideologiaa?
En ole. Se on jokaisen suomalaisen yhteinen symboli, eikä kuvasta mitään ideologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vähän yksinkertainen mutta eipä vasemmistoa muut juuri kannatakaan. Viherhipit ne tunnukset leimasi kansallismielisten tunnusmerkeiksi kansalta kysymättä ja media tietty vihervasemmistolaisena uskoi sen kummemmin asiaa pohtimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narkomaanin näköinen luiheliini markkinoimassa terveystuotetta eli ruisleipää? Onpa myyvää, ajatellen vaikkapa nyt sitä ruisleivän tärkeintä kuluttajasegmenttiä, joka eivät ole narkomaanit.
Narkomaanin näköinen? Laihat ihmiset ovat automaattisesti narkomaaneja? Jätät siis tuotteen ostamatta, jos sitä ei mainosta sun tyylinen ihminen?
Mikä vitsi... olen itse todella laiha ihminen. En silti ikimaailmassa kuvittele, että minun näköiseni ihmisen kandeisi olla yhden Suomen ostetuimman leivän etiketissä sitä mainostamassa. Ja tän narkkarin arvomaailma on vielä sellainen, että vielä vähemmän tajuan hänen käyttöään leipämainoksena. Hyi.
Tunteisiin... Kyllä on taas rankaa valkoisella lihaa syövällä keski-ikäisellä heteromiehellä. Auttaisiko edes eläinsuojelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Se on jokaisen suomalaisen yhteinen symboli, eikä kuvasta mitään ideologiaa.
Onpa hienoa että loogisen kierroksen jälkeen päädyt lähtöpisteeseen josta me muut ei olla liikuttu alkujaankaan. Eli tervetuloa takaisin vaan mutta joudun toteamaan että ei tuo ole saavutus.
Itse ihmettelin mitä järkeä on kampanjalla "arvartaa mieskuvaa" jos kaikki poseeraavat äijämäisesti ruutupaidassa? Jos häiritsee että mieskuva on liian ahdas miksi tehdä mainos jonka mieskuva on ahdas? Esim. käsitys siitä miltä mies saa näyttää ja miten pukeutua on vielä ahtaampi. Itse olisin mieluummin nähnyt vaikka meikatun miehen hameessa kuin kolme samanlaista pönöttäjää!