Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen vauvan yösyötöt lopetit?

Vierailija
14.01.2015 |

T äp

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:30"]

Olenko epäonnistunut äitinä kun vauva ei syö eikä nuku? Kasvaa kuitenkin hyvin ja on yleensä iloinen... ap, joka ei enää edes harkitse lopettamista ennen kuin koko imetys loppuu...

[/quote]

Et ole! Vauvat ovat erilaisia. Meillä yksi lopetti yösyönnit 10kk iässä, muut neljä noin vuoden iässä. 

Vierailija
22/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:48"]Oleellista on kysyä myös onko imetetty vai korvikkeella! Tuskin kukaan imetetty vauva itse lopettaa yösyöntiä 3kk iässä!
[/quote]

Täysimetyksellä ollut ainakin mun lapset ja kaikki lopettaneet 1, 5-3 kk iässä yösyönnit. Kasvaneet siltikin yläkäyrillä. Toisilla tuppaa maito olemaan kermaa ja toisilla kurria. :P Ei vaiskaan.. meillä on illat aina tankattu niin että yöt on jaksettu nukkua ilman syöttöjä.
Nukahtaneet yleensä klo 23 ja heränneet 6-7 aamulla suu nappasten. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nälkä ole ainoa syy herätä ja haluta tissiä. Musta ainkin tuntuu että vauva herää muista syistä ja tissi on tutin korvike. Ap, epäonnistunut äiti

Vierailija
24/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:46"]Ei nälkä ole ainoa syy herätä ja haluta tissiä. Musta ainkin tuntuu että vauva herää muista syistä ja tissi on tutin korvike. Ap, epäonnistunut äiti
[/quote]

Et ole epäonnistunut. Lapset ovat erilaisia. Toisin ei tehoa mikään ja ovat herkkiä. Jaksamista sinulle äläkä piinaa itseäsi noin.

Vierailija
25/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:48"]Oleellista on kysyä myös onko imetetty vai korvikkeella! Tuskin kukaan imetetty vauva itse lopettaa yösyöntiä 3kk iässä!
[/quote]

Täysimetyksellä ollut ainakin mun lapset ja kaikki lopettaneet 1, 5-3 kk iässä yösyönnit. Kasvaneet siltikin yläkäyrillä. Toisilla tuppaa maito olemaan kermaa ja toisilla kurria. :P Ei vaiskaan.. meillä on illat aina tankattu niin että yöt on jaksettu nukkua ilman syöttöjä.
[/quote]

Ja lisäyksenä että maidontuloon ei ole vaikuttanut vaikka yösyönnit jäikin. Nyt nuorin 8kk ja näköjään itse vierottaa itseään tissiltä pois. On päiviä jolloin tissi kelpaa vain joko aamulla tai illalla. Äidille taitaa tissittelyn poisjäänti olla kovempi pala kuin lapselle.. :/ :)

Vierailija
26/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:46"]

Ei nälkä ole ainoa syy herätä ja haluta tissiä. Musta ainkin tuntuu että vauva herää muista syistä ja tissi on tutin korvike. Ap, epäonnistunut äiti

[/quote]

Lapsella on monia muitakin syitä herätä kuin nälkä. Vauvan kasvu on kiihkeää, lapsella voi usein olla hankala olla tai kipuja, ja hermoston nopea kehitys vaikuttaa myös yöuniin koska aivot käyvät ylikierroksilla läpi yön.  Kyllä se siitä ajan kanssa.

Vierailija
27/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:30"]

Olenko epäonnistunut äitinä kun vauva ei syö eikä nuku? Kasvaa kuitenkin hyvin ja on yleensä iloinen... ap, joka ei enää edes harkitse lopettamista ennen kuin koko imetys loppuu...

[/quote]

Samoja ajatuksia. Vauva 6kk, viisi ateriaa menee, itse lopetti rinnalla olon öisin. Joka yö herää pää punaisena huutamaan monta kertaa, mitä ei ole tehnyt koskaan aiemmin. En tiedä mitä tekisin. Tuntuu niin kurjalta ja aivan utopistiselta että saisin joskus vielä nukkua. Tiedän vauvojen olevan erilaisia, mutta masentaa kun kaikilla vauvat nukkuu yöt läpeensä jos nyt ei vielä synnärillä niin parikuisena viimeistään. Meillä yöheräily näyttää vasta pääsevän kunnolla vauhtiin. 

Vierailija
28/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meillä toivoa, vauva syö öisin 3 kertaa, maitoa menee arviolta 500ml. Osittaisimetän, joten tarkkaa määrää on vaikea arvioida. Kiinteitä on syönyt jo 3kk, päivällä menee 3-5 ateriaa ja maitoa menee joka aterialla  keskimäärin n. 60ml. Voiko tuollaista unikoulutaa, alan hajoamaan näihin yösyöttöihin jo. Vauva on melkein seitsemänkuinen. Nukkuu noin 20-07, huutaa öisin. Sylit, paijailut tai mikään tassuttelu ei lopeta huutoa, ainoastaan ruoka. Päivisin saa ruokaa/ maitoa niin paljon kuin menee. Alkaa epätoivo iskeä. Pisin  aika yössä, jolloin vauva ei ole huutanut on ollut 4h ja niin pitkän tauon on tehnyt kaksi kertaa. Olen kateellinen teille, joilla vauvat nukkuu läpi yön. Vihaan  vauva-aikaa ( ja vauvaa aika usein myös) tämän takia. Päivätkin tuntuu pelkältä huudolta.  

Vierailija
29/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:37"]

Onko meillä toivoa, vauva syö öisin 3 kertaa, maitoa menee arviolta 500ml. Osittaisimetän, joten tarkkaa määrää on vaikea arvioida. Kiinteitä on syönyt jo 3kk, päivällä menee 3-5 ateriaa ja maitoa menee joka aterialla  keskimäärin n. 60ml. Voiko tuollaista unikoulutaa, alan hajoamaan näihin yösyöttöihin jo. Vauva on melkein seitsemänkuinen. Nukkuu noin 20-07, huutaa öisin. Sylit, paijailut tai mikään tassuttelu ei lopeta huutoa, ainoastaan ruoka. Päivisin saa ruokaa/ maitoa niin paljon kuin menee. Alkaa epätoivo iskeä. Pisin  aika yössä, jolloin vauva ei ole huutanut on ollut 4h ja niin pitkän tauon on tehnyt kaksi kertaa. Olen kateellinen teille, joilla vauvat nukkuu läpi yön. Vihaan  vauva-aikaa ( ja vauvaa aika usein myös) tämän takia. Päivätkin tuntuu pelkältä huudolta.  

[/quote]

Meillä melko samanlaista. Tassuttelu auttaa kyllä kerran yössä, mutta pullokin pitää useimmiten jossain vaiheessa hakea mutta en tiedä onko sekin sitten enemmän tapa kuin varsinaista nälkää, kun joinain öinä taas tassuttelu riittää jokaisella heräämisellä. Ruokamäärät kuitenkin on suunnilleen samoja joka päivä. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Aamulla saa kerätä kaikki voimansa että pääsee ylös kun vauva on kuitenkin virkeänä nousemassa vaikka olisi rymynnyt yöllä kauankin. -28

Vierailija
31/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:43"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 15:48"]Oleellista on kysyä myös onko imetetty vai korvikkeella! Tuskin kukaan imetetty vauva itse lopettaa yösyöntiä 3kk iässä!
[/quote]

[/quote]

Tää aikamääre on muuten tosiaan hauska. Meillä tyyppi 9kk nukahtaa kahdeksalta ja herää neljältä hörpyille ja jatkaa siitä unta palloon aamuysiin tai kymmeneen, eli lasketaan että herää yöllä syömään. :D
Ei tosin nuku päikkäreitä sitten kuin tunnin, puoltoista.

Vierailija
32/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaana. Suorat hampaat, terve kuin pukki ja nyt 3-vuotiaana nukkuu aina yöt läpeensä.

Vierailija
34/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 23:19"]Esikoinen noin 2kk: iässä ja kuopus kaksiviikkoisena. Ihan itse lopettivat yösyömisen.
[/quote] ma olisin kylla herattany varsinkon pariviikkoisen syomaan, liian matala sokeriarvo vaurioittaa vauvan aivoja. Oon tassakin asiassa menny lapsentahtisesti, ovat alkaneet nukkua yot lapi n. 8kk iassa. Mutta ainakin kahdella ollu n.1,5v kausi, etta on tarvinneet syotavaa aamuyolla. Totesin, etta mielummin annan vahan syotavaa neljalta ja molemmat saadaan sen jalkeen viela nukkua kuin etta huudatan nalkaista lasta sen takia kun sen ei pitais tarvita enaa syotavaa yolla ja koko aamu (ja paivakin) sitten pilalla.

Vierailija
35/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:37"]

[/quote]

Meillä melko samanlaista. Tassuttelu auttaa kyllä kerran yössä, mutta pullokin pitää useimmiten jossain vaiheessa hakea mutta en tiedä onko sekin sitten enemmän tapa kuin varsinaista nälkää, kun joinain öinä taas tassuttelu riittää jokaisella heräämisellä. Ruokamäärät kuitenkin on suunnilleen samoja joka päivä. Tiedän miltä sinusta tuntuu. Aamulla saa kerätä kaikki voimansa että pääsee ylös kun vauva on kuitenkin virkeänä nousemassa vaikka olisi rymynnyt yöllä kauankin. -28

[/quote]

Miloin aloitti yöhuutamisen? Meillä viljat aiheutti yöhuutoja. Jostain syystä päivisin ei aiheuttanut ongelmia. 3 viikkoa piti tunnin välein vauvaa huudattaa öisin, ennen kuin tajusijn jättää viljat pois. Olen miettinyt myös, että syö öisin tapaansa. Aamulla ei välttämättä ole nälkä. Nukkuuko teillä edes päiväunia hyvin? Täällä ei. Jos tunnin nukkuu putkeen niin se tuntuu jo pieneltä lomalta :) Usein herää väsyneenä ja sitten taas kitistään. Parina aamuna on herännyt jo 5 aikaan pirteänä. Tänään sain nukkumaan vielä 6-7 välisen ajan. "Kiva" että jollakin menee yhtä huonosti. -29

Vierailija
36/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olen vähän kateellinen. Kumpa meilläkin yöt alkaisi rauhoittumaan. Puolivuotias vauveli ja syö/herättää jokainen yö vähintään parin tunnin välein. Ei osaa nukahtaa uudelleen ilman tissiä tai tuttia ja järjestäen alkaa kauhea parku kun herää. Huoh, mikähän auttaisi? Oon tottunut toki mutta jos ehjillä yöunilla pääsisi niin olisi se vaan ihanaa. Imetän.

Vierailija
37/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 11:18"]

Miloin aloitti yöhuutamisen? Meillä viljat aiheutti yöhuutoja. Jostain syystä päivisin ei aiheuttanut ongelmia. 3 viikkoa piti tunnin välein vauvaa huudattaa öisin, ennen kuin tajusijn jättää viljat pois. Olen miettinyt myös, että syö öisin tapaansa. Aamulla ei välttämättä ole nälkä. Nukkuuko teillä edes päiväunia hyvin? Täällä ei. Jos tunnin nukkuu putkeen niin se tuntuu jo pieneltä lomalta :) Usein herää väsyneenä ja sitten taas kitistään. Parina aamuna on herännyt jo 5 aikaan pirteänä. Tänään sain nukkumaan vielä 6-7 välisen ajan. "Kiva" että jollakin menee yhtä huonosti. -29

[/quote]

Just lopetin kauran antamisen kun ajattelin että se voisi olla ainakin yksi mahdollinen aiheuttaja. Riisiä oon nyt antanut kuitenkin, kun tämä touhu alkoi ehkä noin parin viikon päästä kun aloitettiin viljat. Toisaalta aloin nyt miettiä että voisiko kuitenkin olla jotenkin viljaperäistä. Aamupäivällä nukkuu 1,5h yleensä yhdellä heräämisellä ja iltapäivällä 2x45 min eli ihan ok. Harvoin pystyn rauhoittumaan pitkälleni saati torkahtamaan kun koko ajan odottaa vauvan heräämistä ja tietää ettei uneen ehdi kuin korkeintaan päästä kun jo joutuu heräämään. Nyt tuo onneksi viihtyy jo paremmin lelujensa kanssa kun alkoi ryömiä niin pystyy tekemään jotain kotihommiakin eikä kaikki jää päiväuniajalle. Koko ajan ihan ylikuormittunut olo. Samalla tuntuu syylliseltä kun en kykene nauttimaan vauva-ajasta jonka pitäisi olla ainutlaatuista ja ihanaa ja suuren osan päivästä tuntuu ihan kamalalta. 

Vierailija
38/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:46"]Ei nälkä ole ainoa syy herätä ja haluta tissiä. Musta ainkin tuntuu että vauva herää muista syistä ja tissi on tutin korvike. Ap, epäonnistunut äiti
[/quote]
Et ole epäonnistunut! Kohta jo katselet tätä aikaa taaksepäin kaiholla muistellen :)

Meidän vauva siirtyi yhteen yösyöttöön jo parikuisena. Kiinteät aloitettiin viisikuisena, ja 7-kk:n ikäisenä hän söi jo viisi noin desin kokoista ateriaa päivisin. Silti yöt mentiin kerran imettämällä 8-9-kuiseksi asti, kun lapsi yhtäkkiä alkoi vaatimaan tissiä tunnin välein. Hän ei varsinaisesti edes syönyt sieltä, kunhan vaan lutkutti ja repi. Yritin vaihtaa tuttia tilalle muttei kelvannut (siihen asti oli siis syönyt tuttia öisin). Nälästä ei siis ollut kyse vaan läheisyydestä.
11-kuisena kyllästyin ja teippasin nännit öisin laastareilla kiinni. Eka yö oli silkkaa kirkumista mutta seuraavana päivänä älysin kertoa lapselle pitkin päivää miten yöllä ei sitten syödä tissiä kun päivällä vaan. Pari yötä lapsi heräsi pari kertaa mutta ilman itkuja rauhottui silittelyyn.
Iltaimetystä jatkoin 14-kuiseksi, kunnes sekin meni repimiseksi ja painimiseksi. Siitä asiasta en sen kummemmin edes keskustellut, keksin vaan imetysajaksi jotain jännää tekemistä eikä kyllä poika kertaakaan edes pyytänyt tissiä enää.

Vierailija
39/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostan taas kerran pick up put down-unikoulua (googleta)! Voi koittaa jo nelikuiselle ja toimii kuin junan vessa!
Tää nyt ei varsinaisesti liity yöimetykseen mutta yöheräilyyn ja nukahtamisongelmiin kyllä.

Vierailija
40/46 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän