Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lomautus pilasi arjen.

Vierailija
14.01.2015 |

Meillä on yksi aivan ihana lapsi 10kk. Mies kulki aiemmin töissä ja olin lapsen kanssa äitiyslomalla kotona. Meidän arki sujui hyvin. Ruoka-ajat ja ulkoilu oli säännöllistä. Lapsi oli hyväntuulinen ja minä myös.
Mies lomautettiin ja kaikki heitti häränpyllyä. Mies on patalaiska ja arjen vapaamatkustaja. Sotkee vaan. Aiemmin koti oli siisti, kun pääosin piti siivota minun omia sotkuja. Lisäksi mieheni ei arvosta mitä teen. Lapsen asioita täytyy koko ajan muistuttaa:hei nyt on välipala-aika.
Olen koko ajan stressaantunut, kun ukko pilaa kaiken. Lisäksi koko ajan vaatimassa seksiä, siis jos lapsi nukkuu. En pidä miestäni enää edes viehättävänä.
Mietin eroa, mutta ei ole helppoa. Vertaistukea?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, tsemppiä vaan. Mulla oli edellisessä suhteessa sama tilanne, mies pilasi aina fiiliksen kotona ollessaan, no se päättyikin sitten eroon (ei nyt suoranaisesti siitä syystä toki, mutta kertoi se nyt aika paljon todellisista tunteistani - en tietty tarkoita että sulla sama edessä väistämättä!). Nykyinen mies viihtyy onneksi mökillä paljon, joten on lomautuksen aikana siellä. Koirat mukana, joten mun arki senkun helpottui, eikä kiristy pinna liiasta yhdessä olosta! =D

Vierailija
2/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, vähän sama homma täällä mutta ei onneksi noin paha tilanne. Miehellä siis 6 viikon lomautus. Tällä hetkellä kolme viikkoa mennyt ja mies ei ole mitään muut tehnytkään kuin istunut koneella. Ei siivoa, ei tee ruokaa, tulee vastahakoisesti mukaan kauppaan ja kiukuttelee kun raahataan koneen ääreltä pois.

Töissäkäydessä on ihan normaali ja ihana, toivottavasti ei ikinä jää työttömäksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne. Mies vaatii vapaa-aikaa jota itse en saa. Lapsi kun ei nuku päiväunia enää. Mies ei ikinä hoida ruokkimista, siivoamista eikä mitään muutakaan. Ei käy lapsen kanssa edes ulkona. Olen nyt sairastunut fibromyalgiaan.. uupumuksen vuoksi. Olen läheisriippuvainen joten ero on mulle todella ahdistava käsitellä. . En tiedä mitä tehdä ensimmäiseksi, että pääsen pois tästä tilanteesta.

Vierailija
4/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. En hyväksyisi suhdetta, jossa jompikumpi haluaa toisen olevan poissa kotoa.

Vierailija
5/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomauta mies lomautuksensa ajaksi ja ota sitten takaisin kun on taas töissä.

Vierailija
6/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan vähän päivittää sitä miehen roolia perheessä. Mitä hän on sanonut kun olette tästä keskustelleet?!

Vierailija
7/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:07"]

Huhhuh. En hyväksyisi suhdetta, jossa jompikumpi haluaa toisen olevan poissa kotoa.

[/quote]

voi jee, no koita ensin nyt vaikka pari kk olla toisen kanssa kotona ihan koko ajan ja palaa sit asiaan...

varsinkin miehet, ne ei vaan kestä kotiarkea ja sitä lastenhoitoa sitäkään vertaa mitä naiset (naisilla on verissä kuitenkin jonkin asteinen uhrautuminen ja paskan sieto, vaikka ollaankin emansipoituneita ja moderneja). Mun mies yrittää kaikkensa jotta hän viihtyisi perheen kanssa ja tekeekin paljon meidän kanssa, mutta silti kun on pidempi loma yhdessä, niin lopulta sieltä aina vilkkuu se ahdistus... ja helpotus sitten kun pääsee takaisin työarkeen (vaikka yrittää sitä peitellä). HÄn myös ymmärtää etten mäkään aina nauti tästä lasten ja kodin pyörittämisestä, joten senkin takia tekee kyllä osansa, koska ei halua että minä yksin "kärsin" tilanteessa, jota hän itse ei kestä paria viikkoa kauempaa... 

realiteettien ymmärtäminen on onnellisen parisuhteen alku. Silloin sieltä kumpuaa niitä oikeasti hyviä yhteisiä hetkiä, kun kummallakin on realistinen käsitys elämästä ja siitä, ettei tämä aina mitään ihanaa romanttista juhlaa ole.

Vierailija
8/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiset lähde ulkomaille lomautuksen ajaksi? Itse ostaisin saman tien liput Bangkokiin ja elelisin herroiksi lämmössä

Vierailija
9/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmost se on. Keksi sille joku harrastus minkä parissa se pysyy pois sun jaloista.

Vierailija
10/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä sitten teen?! Arvostelet miestäsi mitä hän tekee tai jättää tekemättä?! Mies ei ole sinä. Anna hänelle tilaa olla sen lapsen kanssa sen sijaa että koko ajan muistutat mitä SINÄ tekisi ja mitä SINUSTA kuuluisi tehdä. Ei lapsi kahta äitiä tarvitse, eikä isä yksikertaisesti osaa olla äiti. Hanki vaikka joku kiva harrastus nyt kun sinulla on aikaa ja tilaisuus siihen.

Vierailija
11/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet itsekäs lehmä. miehellesikin parempi jos pääsee susta eroon

Vierailija
12/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:32"]

Semmost se on. Keksi sille joku harrastus minkä parissa se pysyy pois sun jaloista.

[/quote]

Miksei ap voisi itse keksiä harrastusta ja pysyä pois jaloista. Tai olisiko töihin paluu ihan mahdoton ajatus?

Sitä voi ihan jokainen miettiä omalle kohdalle miten turhaksi sitä itsensä tuntee kun ei ole töitä, eikä oikein taida olla paikkaa perheessäkään, kun pitäisi kaikki tehdä niin kuin ap on tekee.

Vierailija
13/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Ei auttanut asiasta keskustelu, vaan erota piti. Edelleen olen kotini "orja" mutta eipähän tarvitse aikuisen miehen sotkuja siivota, eikä toisen seksileluna olla. 

Vierailija
14/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko pitänyt vähän miettiä ennen kuin tekee lapsia ja avioituu.

Vierailija
15/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:36"]

[/quote]

Miksei ap voisi itse keksiä harrastusta ja pysyä pois jaloista. Tai olisiko töihin paluu ihan mahdoton ajatus?

Sitä voi ihan jokainen miettiä omalle kohdalle miten turhaksi sitä itsensä tuntee kun ei ole töitä, eikä oikein taida olla paikkaa perheessäkään, kun pitäisi kaikki tehdä niin kuin ap on tekee.

[/quote]

Ap:n jobi on kaiketi hoitaa sitä vauvaa jollen aivan väärin ymmärtänyt. Minusta mies voisi keksiä itselleen puuhaa, ettei olisi sotkemassa arjen rutiineja. Muistan oikein hyvin kuinka se sotki kun mun mies teki pikkuvauva-aikaan kaksiosaista työpäivää. Tosi ärsyttävää se oli.

Vierailija
16/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti, mies on lomautettu ja hänellä saattaa olla stressi esim. toimeentulosta. Miten ap olet tukenut miestäsi tässä henkisesti raskaassa tilanteessa?

Vierailija
17/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:40"]Olisko pitänyt vähän miettiä ennen kuin tekee lapsia ja avioituu.
[/quote]

Älkää jaksako.. ehkä ihmiset MUUTTUU

Vierailija
18/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:42"]

[/quote]

[/quote]

Ap:n jobi on kaiketi hoitaa sitä vauvaa jollen aivan väärin ymmärtänyt. Minusta mies voisi keksiä itselleen puuhaa, ettei olisi sotkemassa arjen rutiineja. Muistan oikein hyvin kuinka se sotki kun mun mies teki pikkuvauva-aikaan kaksiosaista työpäivää. Tosi ärsyttävää se oli.

[/quote]

Eikö perheessä kuitenkin oteta kaikki huomioon, eikä vain vauvaa ellen ole väärin ymmärtänyt. Eikö jo lapsuudessa opettu, että pitää osata asettua myös muiden asemaan. Eikö perheen jäsenten tehtävä ole tukea toisiaan. Nythän ap:llä olisi oivallinen tilaisuus rikkoa niitä rutiineja koko perheenä, eikä yrittää päästä yhdestä sen jäsenestä eroon.

Vierailija
19/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joudutko nyt av sijaan tekemään siellä kotona jotakin...

Vierailija
20/77 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eikö perheessä kuitenkin oteta kaikki huomioon, eikä vain vauvaa ellen ole väärin ymmärtänyt. Eikö jo lapsuudessa opettu, että pitää osata asettua myös muiden asemaan. Eikö perheen jäsenten tehtävä ole tukea toisiaan. Nythän ap:llä olisi oivallinen tilaisuus rikkoa niitä rutiineja koko perheenä, eikä yrittää päästä yhdestä sen jäsenestä eroon.

[/quote]

Kyllä 10 kk ikäinen vauva on etusijalla. Vauva ja sen rytmit. Mies sopeutukoon ja joustakoon. Se on miehen tehtävä. Eikö se mies voisi etsiä jotakin muuta työtä lomautuksensa ajaksi? Ei sitä perheellisen miehen auta jäädä mamoilemaan vaan pitää etsiä aktiivisesti työtä, että pystyy elättämään perheensä kun kerran sellaisen on hankkinut. Käsittääkseni lomautettuna on oikeutettu johonkin päivärahaan eikä ole laitonta tehdä sillä aikaa muuta työtä. Jos ei työtä niin sitten edes harrastus, ettei vaan makaa kotona syljeskelemässä kattoon. Ja avuksi vaimolle tottakai.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan