Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Some-kysely: Minkä ikäisenä lapsesi on liittynyt...

Vierailija
14.01.2015 |

-WhatsAppiin?

-Instagrammiin?

-Ask.comiin?

-Facebookiin?

-Mitä muuta some-sovellusta hän käyttää ja minkä ikäisenä? Onko jonkun lapsi esim. Twitterissä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 16-vuotias ja Facebookiin liityin 13-vuotiaana, WhatsAppin latasin ollessani 14 ja Instagramin 15. Ask on täysin turha ja Twitter ei kiinnosta. :)

Vierailija
22/29 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WhatsAppin latasi 14-vuotiaana, kun sai älypuhelimen. Tuleehan se paljon helpommaksi ja halvemmaksi kuin tekstarit.

Noita muita ei käytä ollenkaan, eikä käytä kukaan muukaan perheessä. Harva käyttää hänen kaveripiirissäänkään. Olen ylpeä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-WhatsAppiin? 9v.

-Instagrammiin? 10v.

-Ask.comiin? 10v.

-Facebookiin? en haluu koska äiti on siellä enkä saakkaan lupaaxd

-Mitä muuta some-sovellusta hän käyttää ja minkä ikäisenä? Onko jonkun lapsi esim. Twitterissä? kik, momio, 

Vierailija
24/29 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen syntymäänsä. Byyyaaah

Vierailija
25/29 |
21.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-WhatsAppiin? 6v ja 8v  - tämä on sovellus, jossa voidaan koko perhe pitää yhteyttä niin, että kaikki tietää, missä mennään! Kun 8v laittaa tiedon siitä, että isä on myöhässä eikä ole hakenut harrastuksesta, niin se näkyy äidin ja pikkusiskon puhelimissa. Varsin kätevää, kun pikkusisko mummolassa hoidossa ja äiti vielä töissä, ei tarvitse viestitellä samaa asiaa moneen eri suuntaan vaan voi heti ryhtyä toimenpiteisiin

-Instagrammiin?  6v ja 8v - kuvat on tyyliä meidän kissanpentu ja legoukkelit, mutta seuraavat muutamaa tiliä

-Ask.comiin? ei lainkaan

-Facebookiin? 6v ja 8v - se 13v on palveluntarjoajan oma ikäraja, ei siis mikään laki. Tuo ikäraja perustuu USA:n laindäädäntöön ja sen ilmaisemalla palveluntarjoaja pääsee kaikesta vastuusta, jos joku alle 13v sattuu facessa päätymään jonnekin sellaiseen ryhmään tms., josta on hänelle haittaa. Face on yhteydenpitopaikka isovanhempiin, lasten tilit on salaiset, kavereita heillä ei siellä ole. Paitsi serkut.

- Isompi seuraa twitteristä paria idoliaan ja pinterestissä muutamaa upeista askarteluista kuvia jakavaa henkilöä. Lisäksi lapset seuraavat säännöllisesti paria blogia.

Vierailija
26/29 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oon itse 14 ja nyt kerron:

WhatsApp: 7v varmaan koska sain sillon puhelimen ja silleen

Instagram: 12v koska no olin lähes täyttämässä 13 joka onkin ikäsuositus

Tiktok: latasin nuorempana salaa vanhemmilta (10v?) 12v latasin luvalla

Snapchat: 10v n. Silloin sain vain tutuille laittaa snäppiä ja vanhemmat vahti ja silleen

Facebookkiin tai Twitteriin ei ole tiliä enkä tiedä kiinnostaako mutta en saa kumpaakaan vielä

Vierailija
27/29 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni nyt 8v ja 13v

13 vuotias lapsi

WhatsApin sai 8 vuotiaana sillä tuntui että se oli helpompi ja edullisempi kuin perus viestit. Myös kun voi niitä ryhmiä tehdä niin helpottaahan se.

Instagram: 12 vuotiaanna annoin luoda sovellukseen yksityisen tilin ja nyt kun hän on 13 niin saa vaihtaa julkiseksi.

Snapchat: annoin 11 vuotiaana tähän luvan sillä kaverit olivat siellä että saa vain heille lähettää itsestään kuvia.

Tiktok: sitä kinunnut on nyt paljon joka siis on minulla aika tuntematon sovellus mutta sai nyt tehdä 13 täyttäessään yksityisen tilin. Julkista tiliä yrittää vielä kinuta mutta itsekkin haluaisin sitten sellaisin tilin tehdä vain seuratakseni että mitä siellä sitten tehdään oikein.

Facebook: sai 13v tilin eli ei siitä kauaa ole. Yksityinen tili ainakin tällä hetkellä

8 vuotias lapsi

WhatsApp: Sai 7v kun oman puhelimensakkin sai.

Instagram: annan ladata kun on 12

Snapchat: kovat keskustelut on menossa siitä että saako hän sen ladata mutta olemme tulleen siihen tulokseen että 10-11 vuotiaana aikaisintaan.

Tiktok: Ei ole minulle tuttu sovellus ja nyt katson vähän 13 vuotiaalta millainen se on. Nyt tämä 8 vuotias saa sen halutessaan 13v

Facebook: myös 13 vuotiaana

Yritetään perheessä kunnioittaa ikärajoja!

Vierailija
28/29 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

whatsappiin 10v

instagramiin 12v

Ask.comiin ei ole liittynyt

Facebookiin ei ole liittynyt

Vierailija
29/29 |
21.02.2025 |