Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paskimmat tai epäonnistuneimmat HÄÄT missä ootte ollut?

Vierailija
14.01.2015 |

Mitä tapahtui?

Eikä nyt tänne sit mitään "käy sääliksi kun toisten häitä haukutte" -settiä, täällähän niistä on hyvä avautua!

Itellä ei oo ollut mitään erityisen huonoja, tylsiä häitä on ollut joissa ei selkeää ohjelmaa, yksissä ei ollut esim. mitään puheita ja leikkeinä vaan sulhasen ryöstö joka oli tosi kiusallinen morsiammelle ja sit tää leikki missä vieraat nostelee korista lappuja joissa on jotain tehtäviä.... tuskin kukaan näitä tehtäviä tulee ikinä toteuttamaan.

Kommentit (1007)

Vierailija
301/1007 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:54"]Ylivoimaisesti kauheimmathäät ikinä, olivat tuttavapariskunnan upeat, megakalliit häät Vanajanlinnassa. Kaiken piti olla kuin supertähdillä. Ruokaakin oli etukäteen kehuttu ja ylistetty niin että huhhuh.

Ruoka-annokset tarjoiltiin pöytään, ja ne olivat niin minimaaliset, että vieraat eivät olleet uskoa silmiään. Vihreää salaattia, yksi parsa ja ehkä 5cm kanttiinsa oleva kalanpala. Alkuruokanakin pelkkää vihreää salaattia. Kaikki vieraat olivat niin nälissään, että tulivat kiukkuisiksi ja alkaessaan kännätä (maksullinen baari!) tyhjään mahaan, tunnelma ei parantunut yhtään. Lähdimme juhlista kesken illan kun itkin nälästä (olin raskaana) ja ajoimme McDonaldsin Drive iniin. Kaartaessamme pois Vanajanlinnan pihasta, vastaan tuli pizza-taxin auto. :D :D 

Ei mikään ole häissä pahempaa kuin se, että vierailla on nälkä!!!

Onhan toki sitten ollut näitä klassikoitakin: vieraat odottavat pihalla 3 tuntia kun hääpari on valokuvattavana, jumalattoman pitkät ja kuivat puheet jonka aikana vieraat eivät saa syödä eivätkä juoda jne. Mutta tuo ruoan puute oli kyllä pahin! Olin odottanut jotain notkuvia pitopöytiä.... kyllä harmitti!!!
[/quote]

Kiitos nauruista xDDD

Omani olivat kans aika hirveet, kuiva tunnelma (alkoholittomat häät sulhon ja anopin toiveesta), kaikki vaan istu perseellään ja jouduin itse morsiamena siis viihdyttäjäksi. Ärsytti koko juhlat. Itse naimisiinmeno oli parasta!

Vierailija
302/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 17:57"]tuli niin epäselvä teksti kännykällä, että otan uusiksi.. eli, serkun häät Suomenlinna. tulimme Mikkelistä asti, oli syksy ( elokuun loppu tai syyskuun alku).  KUKAAN ei maininnut että pitäisi pukeutua lämpimästi, joten oli melko karmea yllätys tajuta että lautatalta piti kävellä saaren läpi kellarimaiseen tilaan, jossa hääjuhla pidettiin. minulla oli ohuet mekko ja pitsibolero sekä korkokengät..  äitini lähes itki puolestani kun kompuroin perässä nenä valuen ja mies koetti lohduttaa" ettei varmasti ole enää pitkä matka" etten jäätyisi. siis voi helvetti, sanon minä! ette sitten yhtään varoittaneet! :Ovessakin oli ulkona, joten vessareissu piti tehdä pimeässä ja hirveässä tuulessa ! kun lopulta pääsimme takaisin Helsinkiin ja hotelliin, kiskoin lämpimäkseni kunnon kännit.. [/quote] Et sitten itse voinut yhtään ottaa etukäteen selvää juhlapaikasta? Taidat olla juuri näitä mikrossakissankuivattajatyyppejä...

[/quote]

olin uskossa, että ne olisivat KIRKOSSA koska sellaisen tiesin sieltä löytyvän. en myöskään ollut ikinä käynyt Suomenlinnassa, en tiennyt kävelymatkoista enkä osannut ajatella että siellä tuulee niin pirusti! äidillä oli muistaakseen suorat housut ja neuletakki, mieheni asua en muista mutta kellekään ei oltu vinkattu että päällystakkia mukaan ja kengät joilla voisi kävellä! :/ menimme satamaan taksilla  ja lautalla sinne Suomenlinnan, luulin että kävelemme vain pari metriä tai sitten saamme autokyydin..!  oli tod. vittumainen yllätys kömpiä puolipukeissa ja kuuden sentin koroissa koko pirun saaren läpi..

ja se ulkovessa.....! käännyin pimeässä ja kovassa tuulessa väärään suuntaan, sen jälkeen päätin että pidättelen hotelliin asti.

"se joka jäätyi Suomenlinnan kellariin"

[/quote]

Kyllä syyskuun alussa voi sisämaassakin jo sen verran kylmää olla, että päällystakki on tarpeen. Kyllä luulisi aikuisen Suomessa asuvan tuon tietävän ilman eri ilmoitusta. Suomenlinnan maastosta ja välimatkoista toki olisi voinut kutsussa mainita,  mutta jos ei tiedä että syksyllä voi olla kylmä, saa syyttää itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyisi kokemuksia? :3

Vierailija
304/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vieraana häissä missä kaaso haukkui sulhasen, hääpaikka oli ahdas ja täyteentungettu ja vierailta kerättiin morsiamenryöstön yhteydessä rahalahjoituksia (kerääjät mainostivat kovaan ääneen kuka antoi kuinka paljon)....,

Vierailija
305/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä, joissa vihittiin hieman päälle parikymppinen pari. Tässä tullaan mielestäni taas tähän, että häiden tulisi olla hääparin näköiset. Kyseessä oli siis kaksi opiskelijaa, mutta häihin oli säästetty monta vuotta ja puitteet viimeisen päälle. Häätila oli mielettömän hieno, kartano hienoin tiluksin ja kunnostettu vanha tallirakennus, jossa oli sitten jatkot.

Mutta.. Häistä puuttui se tunne ihan täysin. Hääpari oli hermostunut, ei hymyillyt eikä näyttänyt mitään tunteita toisilleen, ei edes pussannut kertaakaan :D, tunnelmakin yleisesti ottaen pönöttävä. Bestman oli seremoniamestarina, muttei ollut yhtään varautunut siihen: ei tiennyt aikataulua eikä ohjannut porukkaa mitenkään – koko aika oli sellaista epämääräistä oleilua kun ei tiennyt missä tapahtuu ja milloin tapahtuu. Ruokailun jälkeen siirryttiin tallirakennukseen, jossa oli kahvit. Sitten kaasot järjestivät kaksi leikkiä, joista ei tosin kukaan kuullut mitään koska tila oli pitkulainen.. Porukka sitten käveli edes takas kuka minnekin samalla kun olisi pitänyt kuunnella leikkejä. Kimppu heitettiin lähempänä yhtätoista illalla kun oli jo melkein pimeää :D Häihin kutsutut olivat suurimmaksi osaksi sukua. Kavereita ei ollut kuin kymmenisen, mikä oli musta vähän erikoista. Sukulaiset nimittäin alkoivat valua hiljalleen pois eikä "jatkoille" jäänyt kuin parikymmentä ihmistä. Bändi aloitti kun suurin osa vieraista oli jo lähtenyt. Soittivat iskelmää, mikä ei ihan iskenyt meihin parikymppisiin - kyllä siellä onneksi muutama paikalle jäänyt varttuneempi sukulainen sitten tanssi :) Harmitti niin paljon parin puolesta. Toiset olivat säästäneet monta vuotta, tytöllä parin tonnin hääpuku ja kaikki periaatteessa täydellisesti.. En sitten tiedä, mikä siinä meni pieleen. En saanut mitään otetta heistä eikä juhlat välittäneet mitään tunnetta rakkaudesta ja onnesta – enemmänkin stressistä ja vaivaannuksesta olla huomion keskipisteenä.

Vierailija
306/1007 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:30"]

Joku vastasi tosi hyvin, että isojen juhlien järjestäminen on vaikeaa ihmisille, jotka eivät ole tottuneet työkseen tai muuten järjestämään mitään niiden kaltaista. Tämän vuoksi itse koen epäonnistuneimmiksi häiksi sellaiset, joissa ei ole otettu apua vastaan ammattilaisilta, vaan teetetään työ juhlavierailla tai tehdään itse ilman riittävää osaamista/aikaa/rahaa.

Esimerkkinä häät, jossa ei haluttu palkata tarjoilijoita tai pitopalvelua, joten bestmanit asettelivat ravintolasta tilatut ruuat esille, kaatoivat viiniä, täyttivät vesikannuja, keräsivät likaiset lautaset pois pöydistä jne. oman ruokailunsa ohessa. Häissä ei ollut myöskään ketään seremoniamestaria, joten koko ajan oli vähän epäselvää, mitä tapahtuu milloinkin. Kakkukahvit venyivät edellä mainituista syistä lähelle puolta yötä, jolloin paikalta olivat jo lähteneet lapsiperheet ja iäkkäämmät. Kahvinkeittohan kuului tietty bestmanin hommaan, jonka hän hoiti omalla Mocca masterillaan. Paikalle tilatun muusikon kanssa oli sovittu vain tunnin keikasta, joten kun vanhempi väki halusi vielä tanssia, niin valjastivat kaasot yhden juhlavieraan keikalle, kun hänhän on sellainen musiikkimies ja kitarakin on autossa kerran mukana.  Näytti siltä, että kukaan ei ollut miettinyt juhlapaikan siivousta, koristeiden purkua, tuolien, pöytien ja av-kamojen roudausta, joka tosin piti hoitaa yöllä kun paikan vuokraaja saapui sen meille kertomaan. Hääpari oli sopivasti häipynyt jo hääyön viettoon. Kaasot olivat niin umpitunnelissa, että bestmanit ja me bestmanien vaimot sitten hoidimme tuon homman. Tästä ei oltu puhuttu mitään ennen häitä ja miehenikin vain oletti, että siivous on sovittu jonkun tahon kanssa, koska hänelle siitä ei oltu mainittu. Kysyin hääparilta myöhemmin, että miten te olitte sen siivouksen suunnitelleet. He vain sanoivat, että sulhasen siskon piti hoitaa se, että eihän siinä niin paljon hommaa nyt pitänyt olla. Ärsytystä lisäsi se, että morsian oli kuukausitolkulla keuhkonnut kaikenmaailman servettien kirjailuista, photo booth- koristeista jne. tilpehööristä, mutta sitten suuria linjoja ei vain mietitä lainkaan. 

[/quote]

Mä olen ollut ainakin kymmenen kertaa vastaavissa häissä!

Jotka venyy ja vanuu ja ajelehtii umpimähkään, kun KUKAAN ei ole miettinyt, mitä milloinkin tehdään. Ei se asia etene, jos ei joku sano ja myös ilmoita kaikille vieraille, että NYT nostetaan malja, NYT pidetään puhe, NYT aloitetaan ruokailu, NYT tulee musiikkiesitys, NYT leikataan hääkakku ja sen jälkeen kaikki muutkin saa kahvia.

En tarkoita, että pitäisi olla joku sekunnintarkka aikataulu vaan sitä, että jollakin pitää ylipäätään olla se homma hallussa.

Kun homma ei ole hallussa, tulee just myös noita, että ruoka loppuu. Eräänkin kerran (kun yleensä jättäydyn sinne jonon hännille) olen mennyt pöytään, jossa on jäljellä salaatinrippeitä ja leivänmuruja, hyvässä lykyssä muutama jäähtynyt peruna. Nämä asiat pitää jättää ammattilaisen mietittäväksi, jos ei itsellä ole halua tai kykyä.

Vierailija
307/1007 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 17:58"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 15:25"]

Iso osa ihmisistä ei voi sietää yhteislaulua tai leikkejä, miksi niihin pitää PAKOTTAA kaikki?

[/quote]Kuka muka PAKOTTAA laulamaan yhteislaulussa? Onko siellä joku laulupoliisi joka kiertelee, tökkii niitä jotka ei laula ja huutelee "Maija ei laula, nyt ÄÄNTÄ!!!"

[/quote]

Useimmissa häissä on. Sitä kutsutaan kaasoksi. Jos se ei pakota laulamaan, ainakin se pyssyllä uhaten pakottaa kaikki osallistumaan, kun pitää leikkisästi arvata mitkä kalsarit kuuluu sulhaselle ja mitkä stringit morsiamelle. Pahimmassa tapauksessa vielä senkin, mitkä on anopin alkkarit.

Parhaat häät on häät joissa ei ole ohjelmaa.

[/quote]

Näin. Eräissä häissä todellakin pakotettiin tunkemaan kalsarit iltalaukkuun ja sitten hassunhauskasti palauttamaan ne sulhaselle jonkun leikin aikana. Tosin itse heitin ne vessan roskikseen.

Ohjelmaluo tunnelmaa, jos se on hyvää ja kaikki sujuu mutkattomasti. Joskus on käynyt mielessä, että kannattaisiko palkata ihan ulkopuolinen seremoniamestari. Itselle hyvät häät = viihtyisä tila, hyvä ruoka/juoma ja rento tunnelma/ohjelma. Esim. Hääpuku, hääauto, hääkarkit jne. ovat vieraan kannalta ihan toissijaisia juttuja.

[/quote]

Haha, mä olen ollut samanlaisissa häissä jossa leikkien taso oli just tota arvaa kenen likaiset kalsarit tasoa. Joka ei naurata ketään vaan saa kaikki pelkästään vaivautuneiksi. Totta toikin, että se kaikenlainen sälä jonka kanssa morsian miettii päänsä puhki ja askartelee vuoden etukäteen, ei kiinnosta vieraita tipan tippaa.

Hyvät häät = sujuvasti etenevät, hyvää ruokaa ja juomaa, rentoa taustamusiikkia eikä yhtään morsiamenryöstöä tai muuta noloa pakkopullaleikkiä.

Vierailija
308/1007 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
309/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on yleensä ääri-islamilaisia maita, joissa sulhanen ei saa nähdä morsianta ennen vihkimistä. Suomalainen sulhanen on takuuvarmasti nähnyt morsiamestaan ihan kaiken jo kauan ennen häitä...

Ja siitä olen siis samaa mieltä, että hääkuvat voi varsin hyvin ottaa ennen sitä vihkimistä. Kerran sain niin karmean migreenin kun jo kolme tuntia tuli täyteen eikä morsiusparia näkynyt (siis menivät kirkon jälkeen valokuvaajalle ja jättivät vieraat juhlapaikan pihamaalle odottamaan, ei tarjoiltu edes vesilasia), että jouduin lähtemään kotiin ennen kuin juhlat edes alkoi. Että se niistä häistä.

Vierailija
310/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat hääni. Pidettiin Helsingin keskustan lähellä olevassa kalliissa hotellissa. Jo häiden sopimisvaiheessa ravintoloitsija ei edes tarjonnut kahvikupposta kun menimme paikan päälle sopimaan asioista. Häissä ruokaa riitti mutta oli hintaansa nähden keskinkertaista ja kakku loppui kesken. Se mikä jäi harmittamaan oli, että tuolloin (2006) tupakointi oli sallittu sisätiloissa ja ravintoloitsijan edustaja kertoi että heillä on kaupungin ylellisemmät tupakkatilat heti juhlatilat vieressä. Näin oli ja puolet miesvieraista viihtyivätkin upottavilla sohvilla tupakoiden ja ignoreeraten koko hääohjelman. Lisäksi myöhemmin paljastui että monen tonnin ylimääräisen häälaskun takana oli se, että hääpaikan baarista oli myyty häiden aikana hääparin piikkiin lukuisia drinkkejä. Sulhaseni väitti kivenkovaan että hän ei ollut antanut moiseen lupaa enkä minäkään tiennyt asiasta mitään. Emme viitsineet riidellä asiasta vaan maksoimme kiltisti.

Vierailija
311/1007 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niin onnellisesti, että kutsumme häihin peruttiin muutama päivä ennen häitä. Kyseessä miehen lapsuudenystävä. Olin tavannut pariskunnan kesällä (häät oli lokakuussa) ja jo silloin kyselleet, että ettekös te molemmat ole nyt tulossa häihin, oletteko hotellia saaneet. Varattiin sitten hotellihuone toiselta puolelta Suomea, mahd. läheltä juhlapaikkaa (maksoi myös hieman enemmän), minä ostin mekon ja varasin kampaaja-ajan. 3 päivää ennen häitä sulhanen soittaa, että tuo morsian hieman nyt toivoisi, etten minä tulisi ollenkaan. Ei kuulema tunne minua tarpeeksi ja eivät muidenkaan sulhasten ystävien tyttöystävät/vaimot tms. ole tulossa. 3 päivää ennen häitä. Mieheni vastasi sitten hyvin kiukkuisena, että jospa olisit aikaisemmin sanonut, esimerkiksi siinä vaiheessa, kun juttelimme ihan kasvotusten tai viimeistään siinä vaiheessa, kun hän virallisesti vahvisti kutsun vastaanotetuksi (kutsut tulivat postissa vähän tuon tapaamisemme jälkeen).

Lopulta kauheaa anelua, että kyllä minäkin voin tulla, eivät he tienneet, että minäkin niin kovasti olisin halunnut tulla. Siitä ei ollut kysymys, vaan siitä, että he itse kutsuivat minut (jos olisivat heti sanoneet, ettei kutsu koske minua, asia olisi ollut täysin OK), olin maksanut mekosta yms. ja me yhdessä sen hotellinkin, ja sitten noin lyhyellä varoitusajalla peruivat. Olivat vielä toivoneet aiemmin kallista kodinkonetta meiltä lahjaksi ja oltiin se ostettu jo, onneksi sen sentään pystyi palauttamaan.

Lopputulema: emme menneet ollenkaan, armopalat eivät kiinnostaneet. Mentiin sitten ko. kaupunkiin viikonloppulomalle, kun hotellista ei rahoja saanut takaisin. Ja mitä jälkeenpäin kuulin, vissiin budjettisyistä olivat peruneet mm. avecien tulemiset, kun olikin tajuttu, ettei meillä ole rahaa maksaa kaikkien ruokailua. Kiva kiva.

Vierailija
312/1007 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole ikäviä kokemuksia häistä, mutta noista hääkuvista: serkun häissä (olivat kymmenisen vuotta sitten) pari tuli juhlapaikalle vain vähän vieraiden jälkeen, ja tervetuliaismaljat juotiin siinä ulkopuolella, sitten hääkuvat otettiin juhlapaikan rannassa.

Ei siis kamalasti odottelua. Tosin oli kesä ja hyvä sää.

Vierailija
313/1007 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne jäykistelyhäät ole just ole niitä karmeimpia.

Vierailija
314/1007 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä, jossa ruoka ja juomat piti maksaa itse. Ruoka ja yksi lasi skumppaa maksoi 40 euroa. Söin ruokaa vain pari lusikallista (sairastan syömishäiriötä). En ollut ikinä aikaisemmin tavannut hääparia enkä tuntenut muita häävieraita. Hääpari oli eksäni kavereita. Hän myös antoi häälahjaksi 50 euroa, joten maksoimme häävieraina olemisesta yli 200 euroa. :(

Vierailija
315/1007 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:30"]

Olen ollut häissä, jossa ruoka ja juomat piti maksaa itse. Ruoka ja yksi lasi skumppaa maksoi 40 euroa. Söin ruokaa vain pari lusikallista (sairastan syömishäiriötä). En ollut ikinä aikaisemmin tavannut hääparia enkä tuntenut muita häävieraita. Hääpari oli eksäni kavereita. Hän myös antoi häälahjaksi 50 euroa, joten maksoimme häävieraina olemisesta yli 200 euroa. :(

[/quote]

Tämä. Ennen vanhaan häät oli tarkoitettu vieraille ja kustannuksista vastasi isäntäväki. Nykyään häät on tarkoitettu hääparille, ja kustannukset maksavat ne kutsuvieraat.

Vierailija
316/1007 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 14:15"]Ei helevetti, että tätä ketjua lukiessa alko kuumottaa tuleeko omista keväthäistä maailmakaikkeuden tylsimmät. Mennään maistraatissa naimisiin jo edellisenä päivänä (koska päivämäärältään meille tärkeä, mutta bileiden kannalta huono päivä), eikä järjestetä edes mitään siviilivihkimistilaisuutta bileissä. Tiedossa on vain ruokailua ja seurustelua aikuisten kesken hyvin vapaamuotoisesti. Ei siis mitään erikoista ohjelmaa tai hassuttelua. Puheita toki saa pitää jos joku innostuu, mutta ei ole mitään aikataulutusta muun kun ruokailun suhteen.
[/quote]

Miinustin ihan vain siksi, kun kerjäät selvästi "ooh aah ihanan kuuloiset häät!" -kommentteja. Tässä ketjussahan leikit ja pönötys on tuhoontuomittu, joten miksi ihmeessä nämä hääsi saisivat täällä buuasta?

Vierailija
317/1007 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa hyvä, jos elokuun hääparit lukisivat tämän ketjun ja ottaisivat opikseen. Kesä- ja suurelta osin heinäkuunkin häiden osalta on jo myöhäistä... :D

Vierailija
318/1007 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseimmat häät, missä itse olen ollut: Erityisruokavalioita ei oltu huomioitu ollenkaan. Vieraat seisoskelivat ja odottelivat kuivin suin, osa myös nälkäisinä, kun ei syötävää heille löytynyt, samaan aikaan kun morsiuspari sisäpiireineen piti hauskaa ja humaltui silmissä. He kävivät siis takahuoneessa pullolla. :D Ei jestas! Puvut ja meikit ja kukat ja sormukset oli kyllä vimpan päälle, ja vieraille olisi siis pitänyt riittää se että pääsi heitä "ihastelemaan".

Vierailija
319/1007 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään läheisen sukulaisen häät, joissa ei ollut plaseerausta. Hääkutsu tuli koko perheelle ja lapset olivat tervetulleita. Hääpaikka sinällään olisi ollut hyvin lapsillekin sopiva. Oli leikkinurkkaukset ja muut. Plaseerauksen puuttuminen vaan pilasi koko juhlan meiltä ja muutamalta muulta perheeltä. Kutsuttujen joukossa oi kaksi perhettä, joissa perheenjäsen liikkui pyörätuolilla sekä kolme perhettä, jossa oli imeväisikäisiä lapsia.

Me pyörätuolien ja lastenrattaiden kanssa kulkevat vieraat tietenkin olimme viimeisiä, jotka pääsimme juhlapaikalle. Jouduimme kaikki istumaan aivan juhlapaikan perällä olevaan pitkään pöytää, joka oli hieman kulman takana. Pyörtuolilla liikkuvat henkilöt eivät käytännössä päässeet liikkumaan omian avuin mihinkään, emmekä myös me, joilla oli mukana turvakaukaloita ja lastenrattaita. Kaukalo ja rattaat eivät mahtuneet mihinkään ruokapöydän viereen, vaan ne oi pakko jättää ainoaan lähellä olevaan paikkaan eli kulkutielle, joka johti buffet-pöydälle. Vauvoja oli pakko pitää sylissä koko ajan, koska kaukalot olivat monen metrin päässä kulkitiellä. Ruokaa ei päässyt hakemaan, jollei siirtänyt lastenrattaita/turvakaukaloita nesin jonnekin syrjemmälle ja siirtänyt pyörätuolissa istuvia  monen metrin päähän tanssilattian nurkalle odottelemaan.

Aika vähän tuli syötyä noissa häissä ja viivyimmekin vain vähän aikaa. Kyllä siinä plaseerauksessakin on puolensa. Ainakin omissa häissämme mietimme tarkkaan, että liikuntaesteiset pääsevät kulkemaan ja lastenrattaille ja kaukaloille on runsaasti tilaa pöytien vieressä.

Vierailija
320/1007 |
16.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ihan hyvä kiteytys 363:lla, mutta yksi jäi puuttumaan:

33. Serkkutyttö kutsutaan myös ja vasta juhlapaikalla selviää, että kutsu oli tarjoilemaan...

PS. Kuulemma muinoin kun häät oli vielä "alkottomat" (ainakin papin paikalla ollessa :D) oli tapana kutsua hääväen aikuiset (miinus pappi) sivuhuoneeseen "puhelun" takia ;) Näin pappa ainakin kovasti kertoili. Ei takuuta totuudesta :D