Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule koskaan saamaan häitä

Vierailija
14.01.2015 |

Rakastan häitä. Mielestäni ne ovat ihanat juhlat missä juhlitaan kahta toisilleen lupautunutta ihmistä ja pidetään hauskaa sukulaisten ja ystävien kanssa. Olen aina ollut taitava järjestelemään juhlia ja tapahtumia ja nautin suunnattomasti kaikenlaisten kauniiden asioiden parissa touhuamisesta. Lisäksi ajatus "siitä yhdestä ikimuistoisesta päivästä" kiehtoo minua äärettömästi. En tarkoita että häihin pitäisi kutsua satoja ihmisiä ja tuhlata järkyttäviä määriä rahaa. Mielestäni pienemmätkin hääjuhlat ovat ihanat, se ajatus rakkauden juhlasta on se tärkein.

Ongelmana onkin se ettei miesystäväni halua ikinä minkäänlaisia häitä. Tiedän että naimisiinmenossa itse avioliitto on se tärkein, mutta tiedän myös että tulisin loppuelämäni miettimään häitä joita en koskaan saanut. Miehen mielestä edes hääkahvien järjestäminen ei käy koska hän ei halua mitään juhlia... Olen ollut monesti kaasona ja järjestämässä toisten häitä, juhlat ovat aina olleet ihanat ja panostani ja taitojani on kiitelty. Pitää vissiin tyytyä vain toisten unelmapäivien järjestämiseen ja unohtaa omat haaveet. Eihän tämä maailmaa kuitenkaan kaada vaikka ottaakin päähän ihan per***leesti...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:14"]

Samo sille itsekäälle sialle että hän voisi yhden päivän kärvistellä omissa häissään että tekisi sinut onnelliseksi. Jos ei suostu, niin pistät pitkin tietä. Kyse ei ole ainoastaan uhlista vaan myös siitä, mitä situtuminen ja rakkaus on. Sehän toisen etujen asettamista omien etujen edelle. Taitaa raukkaa pelottaa.

[/quote]

Naisen itsekyys menee aina miehen itsekyyden edelle, PISTE!

Vierailija
22/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen mies. Haaveilen kauniista puvusta, hyvästä ruuasta jne. Mies haluaa arkivaatteissa maistraatissa naimisiin. :( mitä tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistu ensitreffit alttarilla-ohjelmaan

Vierailija
24/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:14"]

Samo sille itsekäälle sialle että hän voisi yhden päivän kärvistellä omissa häissään että tekisi sinut onnelliseksi. Jos ei suostu, niin pistät pitkin tietä. Kyse ei ole ainoastaan uhlista vaan myös siitä, mitä situtuminen ja rakkaus on. Sehän toisen etujen asettamista omien etujen edelle. Taitaa raukkaa pelottaa.

[/quote]

Mikä hitto siinä on, että parisuhde nähdään vain naisen lasien läpi katsottuna ja miehen pitää joustaa, kun nainen tahtoo. Rakkaus ja sitoutuminen = naisen tahto ja omista periaatteista luopuminen

Vierailija
25/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:27"]

Mulla samanlainen mies. Haaveilen kauniista puvusta, hyvästä ruuasta jne. Mies haluaa arkivaatteissa maistraatissa naimisiin. :( mitä tehdä?

[/quote]

Vaihtaa mieheen, jolla samat haaveet ja unelmat?!

Vierailija
26/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:26"]Voi voi....etkö voisi järjestää mielin määrin muita tilaisuuksia tai vaikka ystävien häitä. Oletan, että olet aika nuori. Itse taas lähes nelikymppisenä en todellakaan halua erityisiä häitä, vaan menemme maistraatissa naimisiin lähisukulaisten läsnäollessa, käymme juhlavasti syömässä ja sen jälkeen suuntaamme samana iltana häämatkalle Aruballe. Siellä ehkä otamme "hääkuvan" ja siinä se :) Rakkaus on tärkeintä ja kyllä se sivullisetkin huomaa jos sitä on, ei siihen erityistä juhlaa tarvita noloine leikkeineen.
[/quote]

Mies ei sallisi edes lähisukulaisia tai ystäviä paikalle. Se olisi joko kahdestaan tai ei mitään... Tuntuu niin karulta.

Vierailija
27/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:27"]

[/quote]

Vaihtoehtosi on luultavasti joko vaihtaa miestä, tai sitten vaan hyväksyä se ettei teille tule prinsessahäitä. Useimmat varmaan valitsisivat sen "häättömyyden", jos mies muuten on mieleinen. 

Meillä oli muuten toisinpäin, mies olisi halunnut perinteiset häät, mutta minä INHOAN kaikenlaisia juhlia ja sukukokoontumisia ja sanoin ehdottomasti, että ei mitään häitä. Kyllä se miehelle kävi että mentiin maistraatissa vaan naimisiin sitten. Mutta jos hän olisi kovin sosiaalinen ja  juhliva henkilö ollut niin olisi varmasti muutenkin ottanut ihan erilaisen naisen kuin minut, joka olen erakkoluonne.

Vierailija
28/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:30"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:14"]

[/quote]

Mikä hitto siinä on, että parisuhde nähdään vain naisen lasien läpi katsottuna ja miehen pitää joustaa, kun nainen tahtoo. Rakkaus ja sitoutuminen = naisen tahto ja omista periaatteista luopuminen
[/quote]

Itse en ole ajatellut ikinä näin. Tiedän miehen toiveet asiasta ja tiedän etten hänen kanssaan tule koskaan saamaan häitä. En voi pakottaa toista sellaiseen mitä hän ei halua. Minun pitää vain itse totutella asiaan ja opetella luopumaan. Se vain sattuu ja v***tuttaa mutta minkäs tekee.

Ap

Vierailija
29/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pakko kait tässä jatkaa kun mies ihan ok muuten. Ei lyö, ei juo, ei polta. Joskus mököttää ja huutaa ja pelaa paljon tietokoneella.

T:8

Vierailija
30/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:37"]Niin pakko kait tässä jatkaa kun mies ihan ok muuten. Ei lyö, ei juo, ei polta. Joskus mököttää ja huutaa ja pelaa paljon tietokoneella.

T:8
[/quote]

Ei nyt kuulosta miltään isolta rakkaudelta...

Vierailija
31/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:37"]

Niin pakko kait tässä jatkaa kun mies ihan ok muuten. Ei lyö, ei juo, ei polta. Joskus mököttää ja huutaa ja pelaa paljon tietokoneella. T:8

[/quote]

Mies?! Poikaystävä kuitenkin vielä?! 

Vierailija
32/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pakko kait tässä jatkaa kun mies ihan ok muuten. Ei lyö, ei juo, ei polta. Joskus mököttää ja huutaa ja pelaa paljon tietokoneella. T:8

[/quote]

Joko on vauva tilauksessa ja ehtiikö pelaamiselta osallistumaa kotitöihin...

Vierailija
33/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli toisin päin. Mies olisi halunnut juhlat, minä halusin paikalle vain meidät kaksi (+ todistajat). Mies sitten lopulta myönsi, että juhlimisesta luopuminen (siis se, että ollaan tekemättä jotain) on pienempi myönnytys kuin juhliin suostuminen (se, että aktiivisesti tehdään jotain).

Kävimme siis romanttisesti ihan kahdestaan maistraatissa, talo tarjosi todistajat. Mies oli siinä vaiheessa jo ihan tyytyväinen. Sanoi, että pääasia kuitenkin oli se, että mentiin naimisiin. Samaa mieltä olen :).

Vierailija
34/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jo on kriteerit miehellä. Mutta mikäs siinä on, jos ok riittää.

Vierailija
35/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan tykännyt häistä juhlina. Ovat tylsiä ja erityisen tylsiä silloin, kun niissä on ne pakolliset hääohjelmat. Tietenkin menen kutsuttuna vieraana paikalle ja käyttäydyn, kuin viihtyisin ja juuri nämä häät olisivat parhaat ikinä, mutta mielestäni nykyisin häät ovat lähes toistensa kopioita ja aivan ylimitoitettuja. Itse en sellaista halunnut. Pidimme vaatimattoman, tunnelmallisen ja rauhallisen häävastaanoton ihan lähipiirin kesken. Sillä rahalla, mitä jotkut laittavat juhliin, teimme ihanan matkan. Minä tykkäsin, mies samoin :) 

Vierailija
36/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitolla ja häillä ei ole mitään tekemistä sitoutumisen, rakkauden tai uskollisuuden kanssa. 

Kasvakaa aikuisiksi ja lakatkaa uskomasta satuihin ja hömppäkirjoihin.

Vierailija
37/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne, ratkaisin niin, että ensin häät maistraatissa, hyvä hääpäivällinen lähimmille ja illalla reissuun. Myöhemmin puolen vuoden päästä juhlat ystäville, miehelle mainostin hyviä bileitä, koristelin ja suunnittelin tilat, menun, musan, ohjelman ja mahtava ilta oli, molemmille. Taktiikkana porrastus ja pienin askelin kompromissiin, hyvin meni ja sovussa ollaan.

Vierailija
38/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on sulle aidosti noin tärkeää, niin etteköhän te saa jotain sovituksi.

Selvitä ensin että miksi sun mies ei halua minkäänlaisia juhlia, inhoaako olla keskipisteenä, eikö halua tuhlata rahaa, inhoaako sukulaisjuhlia jne. Ja suunnittelette sen pohjalta pienet ja halvat juhlat.

Sitten sovitte että sinä saat häät ja vastapainoksi mies jotain mitä kovasti haluaa, mutta ei vielä ole saanut.

Parisuhteeseen kuuluu myös tehdä jotain epämiellyttävämpiäkin asioita puolison vuoksi, jos ne ovat hänelle aidosti tärkeitä.

Vierailija
39/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivon salaa häitä, mutta tiedän etten niitä tämän nykyisen miehen kanssa saa. Minua häiritsee suuresti ajatus siitä, että mies on jo kerran häitään viettänyt, joten meidän naimisiin menon juhlistaminen tuntuisi teennäiseltä.

Vierailija
40/43 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 10:52"]Avioliitolla ja häillä ei ole mitään tekemistä sitoutumisen, rakkauden tai uskollisuuden kanssa. 

Kasvakaa aikuisiksi ja lakatkaa uskomasta satuihin ja hömppäkirjoihin.
[/quote]

Ei olekaan. Mutta sillä on merkitystä, että on näin erilaiset toiveet, eikä kykyä löytää kompromissia. Ap haluaisi juhlia häitä ja se merkitsee hänelle paljon. Mies ei halua ainuttakaan vierasta, eikä edes kahvia juoda. Aika kaukana ovat toisistaan. Miksi ap ei saisi pyytää edes pienimuotoista juhlatilaisuutta? Tällaisissa ja paljon suuremmissakin asioissa päästään mieheni kanssa aina helposti molempia tyydyttävään ratkaisuun. Eivät häät ole iso juttu, mutta tuo, että asioita ei voida sovitella, eikä mies jousta tai edes puhu on mielestäni aika iso juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan