Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pienellä palkalla tulisit toimeen?

Vierailija
14.01.2015 |

Siis ehdoton minimi, millä ylipäätään viitsisit (!) töissä käydä? Haen siis minimipalkkaa, millä juuri ja juuri pysyisit "hengissä" tai ainakin jotenkuten täysissä sielun&ruumiin voimissa.

Entä lähtisitkö vapaaehtoisesti palkka-aleen? Mitä tienaat ja paljonko siitä voisit antaa pois? Joutuisitko tuolla alella tinkimään nykyisistä elintavoistasi?

Nostaisiko palkka-ale kilpailukykyämme vai käärisikö yritysjohto/sijoittajat sen vain lisänä taskuunsa?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä netto noin 1700. Parisataa voisin siitä hyvinkin tinkiä, jos joku pystyisi oikeasti osoittamaan, että se vaikuttaa työpaikan säilymiseen tai firman pystyssä pysymiseen. Ikää mulla on päälle viiskymppiä ja kokemusta aika rankasta sairastelusta, jolloin totesin, että lääkkeet, fysikaaliset hoidot ja muut saattavat hyvin helposti yksineläjän talouden kuralle. Vähän pelivaraa on siis pakko ollakin.

Vierailija
2/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

600e/kk riittäis ihan hyvin minun menoillani. Tosin tolla palkalla en töitä tekis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana minulla jää ruokaan yms menoihin 250e kuussa. Sillä pitää pärjätä.

Vierailija
4/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 12:44"]

Varmaan 800€:lla vielä eläisin (yksin, asumiskulut 300€), mutta mitään hauskaa (sellaista, mikä vaatii rahaa) ei voisi ikinä tehdä..

[/quote]

Aika kituuttamista olisi... Moni vanhus tulee toimeen tuollaisella eläkkeellä? Ja koko ikänsä töitä tehneenä ja tuon verran eläkettä tienanneena...

Vierailija
5/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:50"]

600e/kk riittäis ihan hyvin minun menoillani. Tosin tolla palkalla en töitä tekis.

[/quote]

Melko pienet menot! Paljon tuosta menee asumiseen?

Vierailija
6/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen pakolliset kulut on noin 2000 /kk.

Niissäkin on tinkivaraa sanomalehdessä ja toinen auto. Mun osuus tuosta on puolet, mutta en kyllä menis töihin 1/3 nettopalkastani, päivärahakin on parempi.

Vierailija
7/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:51"]

Opiskelijana minulla jää ruokaan yms menoihin 250e kuussa. Sillä pitää pärjätä.

[/quote]

Mistä rahasi tulevat?

Vierailija
8/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahasta puhutaan niin mikään ei riitä.. tämähän se kuvio on raha maistuu pahalle eikä lämmitä hyvin Eli kaikki mahdollinen raha olisi tarpeen..

Vierailija
9/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
10/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 13:50"]

[/quote]

Melko pienet menot! Paljon tuosta menee asumiseen?
[/quote]
Asumismenoihin menee alta 100e. Autoa en omista.

Vierailija
11/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisessa unelmassa minimi olisi että tyntekijä maksaisi itse saadessaan tehdä työtä riistäjälle silmiin ei saisi katsoa ja kättä olisi suudeltava jos sitä vaadittaisiin myös muut henkilökohtaiset palvelukset ja vaatimukset kuuluisivat työnkuvaan...Tämähän on jumalallinen oikeus työntekijälle

Vierailija
12/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:14"]

Kokoomuslaisessa unelmassa minimi olisi että tyntekijä maksaisi itse saadessaan tehdä työtä riistäjälle silmiin ei saisi katsoa ja kättä olisi suudeltava jos sitä vaadittaisiin myös muut henkilökohtaiset palvelukset ja vaatimukset kuuluisivat työnkuvaan...Tämähän on jumalallinen oikeus työntekijälle

[/quote]

Heräsit päikkäreiltä vai tulit lounaalta ja nyt jatkat vauvailua työajallasi?

Kannattaisiko sun hakee jotain apua tuohon traumaasi?

Olisi kiinnostavaa -tai sit ei- tietää, mistä katkeruutesi kumpuaa?

Oletko itse joutunut palkka-aleen?

Vierailija
13/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:14"]

[/quote]

Miten extrapienellä palkalla oikein voisit kituuttaa mutta vain max67 vuotiaaksi?

Vierailija
14/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen opiskelija, ja rahaa menee n. 900 euroa kuussa. (Vuokra on 650, tuotteet ja palvelut Helsingin hintatasoa). Tarvitsisin siis palkan, jolla jää nettoa se 900 eli n. 1000 e kuussa?

Vierailija
15/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:43"]

Nyt olen opiskelija, ja rahaa menee n. 900 euroa kuussa. (Vuokra on 650, tuotteet ja palvelut Helsingin hintatasoa). Tarvitsisin siis palkan, jolla jää nettoa se 900 eli n. 1000 e kuussa?

[/quote]

Taidat kuitenkin saada matkalipun ja ruoat tuntuvasti meitä muita halvemmalla, joten ei-opiskelijana menosi olisivat suuremmat.

Vierailija
16/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Vierailija " time="14.01.2015 klo 14:52"]

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:43"]

[/quote]

Taidat kuitenkin saada matkalipun ja ruoat tuntuvasti meitä muita halvemmalla, joten ei-opiskelijana menosi olisivat suuremmat.

[/quote]

Hei, opiskelija täälläkin. 20€ halvempi matkalippu ei näillä tuloilla kauheasti lämmitä ja ruoka ei ole sen halvempaa, mitä nyt opiskelijaruokalassa on hyvä hintataso. Sen sijaan kaupasta sitä saa kyllä ihan samaan hintaan.

Sen sijaan opiskelijakämppä on se, missä hinnanalennus näkyy ja ilman sitä ei minun olisi mahdollista asua pk-seudulla. Nyt 900€-kktuloista jää hieman säästöönkin.

Vierailija
17/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author=" Vierailija " time="14.01.2015 klo 14:52"][quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 14:43"]

[/quote]

[/quote]

Opiskelija ei saa alenusta ruokakaupassa. Ruokalan ateri on kaalliimpaa kuin itsetehty ruoka. Matkakulut tosiaan se pari kymppiä vähemmän. Lisäksi opiskelijan pitä maksaa noin satasen lukuvuosimaksu, joitain kirjoja mitkä on kirjastosta loppu ja labratakki ym. Tiedoksesi: yks kirja voi maksaa reilusti yli satasen. Jote luulisin, että sunnilleen samanlaiset kulut mulla olisi työssäkäyvänäkin.

Vierailija
18/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mulla on mobiili ja en jaksa korjata kirjoitusvirheitä. -se opiskelija jolla on kallis vuokra

Vierailija
19/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhä yh ja olen viimeksi ollut töissä niin että jäi nettona 1100€/kk eli oikeastaan se mitä saan tukina nyt... Pitäisi saada asumiskulujen takia valitettavasti hiukan enemmän... 1500€/kk ja olisin supertyytyväinen :)

Vierailija
20/61 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan nettona 1100e/kk. Asun Helsingissä kantakaupungissa. Tulen toimeen, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. jotenkin vain olen oppinut elämään tuon rahan kanssa. Saan ostettua jopa vaatteita joskus ja aina lahjat kummilapsille ym. Isompiin hankintoihin ei ole varaa. Tyytyväinen olen elämääni näin. Olen itse valinnut tämän työtilanteeni, sairauden takia teen lyhyempää työviikkoa. Olen 47v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi