Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
Käytössä ovat ne tylsät vuodesta toiseen samat kuvakalenterit, jotka tulevat pyytämättä postilaatikosta kotiin. Tänä vuonna rahaa menee uuteen sisustukseen, joten siinä sitä uutta joulukuulle tulossa. Tykkäisin ihan hirveästi kalenterista, josta tulisi aina jokin legohahmo (Potter, TSH tai joku muu tunnettu hahmo) tai vaikka nendoroidhahmoista (ne muutamat tietyt) mutta kaikkea ei voi saada.
Toki menen foorumille lukemaan fanifiktiojoulukalentereita. Joku niitä kirjoittelee joka vuosi. Itse en saa tällekään joululle omaa tarinakalenteria, kiire tulisi kirjoittamisessa.
Meillä ei ikinä ollut kalliita joulukalentereita (syntynyt 1990) , vaan yleensä se halvin missä oli joku jouluinen kuva (ja sekin ostettiin juuri ennen joulukuun alkua) viime vuonna ostin itselleni vihdoin kunnon kalenterin, sellaisen popcorn kalenterin ja tykkäsin. Tänä vuonna ostin tuon Taffelin joulukalenterin sekä kinder kalenterin lapselle. Sellainen kalenteri mistä voisin maksaakin enemmän olisi maustekalenteri jossa olisi joka päivälle aina erilainen/erikoinen mausteseos tai maustekastike
Meillä ostetaan se halvin (1-2 euron) kalenteri koska yksinkertaisesti ei vaan ole varaa kun on 5 lasta ja molemmilla, miehellä sekä minulla itselläni on pienipalkkaiset työt. Kyllähän lapset siitä joka joulukuun alku natisevat, mutta ymmärtävät sitten kun kerron että jos käytän vaikka 50-100 euroa joulukalentereihin niin se tarkoittaa että se on sitten joululahjarahoista pois. Meillä on myös yksi itsetehty kalenteri jossa on aina luukussa kaikkea pientä ja lapset saavat avata vuorollansa jokainen.
Vierailija kirjoitti:
On ja pahasti:( Itse haluaisin ihan semmoisen perinteisen vanhan ajan kuva kalenterin. Kertokaa jos tiedätte mistä niitä saisi? Ei ole pariin jouluun tullut vastaan kuin näitä suklaa ja krääsä kalentereita, joita en osta.
Sydänliitolle lahjoittaa niin saa perinteisen kalenterin.
Joillain on jo marraskalenterit, kun on ostettu niin monta.. Ei siis meillä, mutta tuttavilla.
Jouluksi haluaisin huimausainekalenterin. Eikä mulla oo alaikäisiä lapsia et turha jeesustella.
Mulle lapsena paras kalenteri oli tulitikkulaatikoista tehty, joka päivä oli pieni yllätys just minua varten ajateltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkakalenteri on siinä mielessä kätevä, että niistä saa matkakokoisia tuotteita. Mutta noin yleisesti olen samaa mieltä kuin aloittaja, homma ON mennyt aika överiksi. On jos jonkinlaista krääsäkalenteria tyrkyllä ja osa on pöyristyttävän hintaisia. Sopivat hedonistiselle ihmistyypille?
Hyvin varustelluista kaupoista saa niitä samoja matkakokoisia pakkauksia ja paljon halvemmalla kun kalenterin hinnalla, jossa kuitenkin puolet tuotteista on turhia ja jää käyttämättä.
Taidat nyt puhua Niveasta tai Lumenesta, niitä saa Tokmanniltakin. .Esim. Rituals tai Lancome on ihan eri asia. Laatu maksaa mutta niistä riittää koko vuodeksi.
Ostaisin heti jopa useampia kalentereita, jos vain löytäisin jostakin sellaisia litteitä vanhoja 1960- ja 1970-luvulta - miellyttäviä kuvia, vähän jotain kultareunusta, kimalletta, enkeleitä, lapsia, tonttuja, kynttilöitä. Luukkujen takana ei ollut tavaraa vaan jokin mukava kuva.
Ostin Brain Blasterz joulukalenterin. Harkitsin Decleor kosmetiikkajoulukalenteria, mutta sitten tajusin, että tuotteita kannattaa ostaa aivan normaalisti eli kyllä noissa kalentereissa maksaa ihan joku muu kuin itse tuotteet.
Suklaakalentereita ei viitsi enää ostaa. Alkoholikalenterit myös ylihinnoiteltuja. Ja "todella" paljon viinaa :D
Niitä myydään ja kehitetään lisää niin kauan kuin niille riittää ostajia. Itselleni ei tulisi mieleenikään hankkia mitään roinaa, rompetta tai pikkupurnukassa olevia meikkejä sisältäviä kalentereita. Seurakunnalla oli kiva kalenteri, missä oli kaunis ajatus jokaisena joulukuun päivänä aattoon asti, ainoastaan sellaisen voisin taas ottaa, jos lähettävät.
Erilainen muori kirjoitti:
Ostaisin heti jopa useampia kalentereita, jos vain löytäisin jostakin sellaisia litteitä vanhoja 1960- ja 1970-luvulta - miellyttäviä kuvia, vähän jotain kultareunusta, kimalletta, enkeleitä, lapsia, tonttuja, kynttilöitä. Luukkujen takana ei ollut tavaraa vaan jokin mukava kuva.
Nämä oli ihania, itsellänikin oli lapsena joka vuosi! Nostalgisia muistoja, kaipaan näitä lapsuuden joulukalentereita. Erityisesti se kimalle oli minusta lapsena aivan ihanaa. Voisin myös ostaa, jos jostain vielä löytyisi. Ne olivat kauniita ja tunnelmallisia.
Ostin kerran kissalleni kissojen joulukalenterin. Siinä oli vaihdellen jotain maitonappeja ja kissanminttunappeja herkkupaloiksi. Kissa oli kissanmintusta niin täpinöissään, että sain siitä itsekin varmaan paljon enemmän iloa kuin mistään omasta joulukalenterista ikinä. :D
Erilainen muori kirjoitti:
Ostettiin sellainen urheiluseuran juniorityötä tukeva kalenteri kun ovella kävivät myymässä. Maksoi 10 euroa. Siinä on kuulemma jotain arvontoja luukuissa. Sellainen vanhanaikainen tonttukalenteri. Seinälle en laita koska jostain syystä olen kyllästynyt punaiseen ja vihreään jouluna ja kaikki koristeet on vaihdettu valkoiseen ja hopeaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran kissalleni kissojen joulukalenterin. Siinä oli vaihdellen jotain maitonappeja ja kissanminttunappeja herkkupaloiksi. Kissa oli kissanmintusta niin täpinöissään, että sain siitä itsekin varmaan paljon enemmän iloa kuin mistään omasta joulukalenterista ikinä. :D
Muistan kun suklaakalenterit oli uusi asia ja olohuoneessa ihmeteltiin että missä koira on, kun yleensä on aina meidän kanssa. No sitten selvisi, siellä se lapsen huoneessa "kerjäsi" eli tuijotti joulukalenteria, joka oli seinällä.
Yleinen faktahan on, että esim kasvovoidetta täytyy käyttää ihon uusiutumiskierron ajan n 3 -4 vkoa, jotta tulokset olisivat nähtävissä.
Mites se nyt toteutuu kun joka pvä voide uus.
Veikkaan, että 24.pvä jpulukuuta katsoo peiliin monia yliherkistyneitä punaisia poskia.
Onko näissä kinder ja fazer yms kalentereissa aina pelkästään se herkku, vai onko siellä myös jokin kuva niin kuin perinteisessä suklaakalenterissa? Olen harkinnut itselleni mutta sehän on mielestäni tylsä kalenteri jos siellä on vaan se karkki pelkästään eikä mitään yllätysaihetta.
Vierailija kirjoitti:
Jouluksi haluaisin huimausainekalenterin. Eikä mulla oo alaikäisiä lapsia et turha jeesustella.
Kaupasta istat dosetin ja kadunmieheltä päivän erikoismixin. Vähän tenoxi, xanoreita, tramalia, subua mitä näitä nyt on.
Osta niitä pikkupulloja 23 erilaista ja sitten yhden ison kossun. Laitat ne nätteihin laatikoihin tai pussukoihin ja numerot päälle.
Harmi, ettei Alko ole vielä tällaista kehittänyt.