Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
Viime vuosina oon vaan käyttäny tätä ihanaa joulukalenteria :D
Vierailija kirjoitti:
Ostin kerran kissalleni kissojen joulukalenterin. Siinä oli vaihdellen jotain maitonappeja ja kissanminttunappeja herkkupaloiksi. Kissa oli kissanmintusta niin täpinöissään, että sain siitä itsekin varmaan paljon enemmän iloa kuin mistään omasta joulukalenterista ikinä. :D
Ihana. Olisipa minullakin kisu niin voisi ostaa tuollaisen kalenterin sen iloksi. ☺🐈
Silloin kun minulla oli vielä kissa niin ei kissojen joulukalentereita vielä löytynyt mistään. Jos joskus vielä karvisen hankin itselleni, niin hän tulee ehdottomasti saamaan joulukalenterin. Itselleni en sellaista tarvitse.
Kurinteet penniaan kirjoitti:
Saako mistään nykyään sellasta ihan perus paperi-/kuvagalleria?!? Ja vielä sellanen kotimainen tai "kotimainen" missä olis tyyliin 6. luukussa kaks kynttilää tai Suomen lippu ja 13. luukussa Lucia-aihe. Ei yllättävää, mutta ihanan perinteistä😁😁
Partiokalenterihan on just tuollainen perinteinen
Missä noita olutkalentereita myydään?
Mikä hitto tässä nyt on ongelmana. Ostat sellaisen kuin haluat. Partiolaiset myy edelleen sitä perinteiestä. Ja jos et halua sitä, osta toisenlainen. Tilauksesta saat vaikka Ferrarikalenterin jossa joka luukun takana on uuden Ferrarin avaimet. Jokaiselle jotakin. Hitto että tästä voi jankuttaa kymmeniä sivuja.
Olen joka vuosi tykännyt partioilaisten kalenterista. Se oli lapsenakin hieno ja toivottu joulukalenteri, vaikka köyhässä perheessä sen saaminen oli harvinaista herkkua ja sen sijasta oli sitten jostain Hyvästä Paimenesta saatu ilmainen joulukalenteri tai vastaava.
Koskaan en ole halunnut suklaakalenteria, koska siinä se hieno kuva menee pilalle kun se avataan, ja taustalla on sitten pelkkä muovinen läpikuultava roska, joka ei liity millään tavalla itse kalenteriin.
Partiolaisten kalenterissa yksinkertainen mutta kaunis kuva saa koristeita ja yksityiskohtia kun mennään joulua kohden. Siitä pidin kaikkein eniten ja yhä vieläkin haluan sen ostaa ja haluaisin ostaa jopa niitä lapsuuden kalentereita joita ihailin mutta joita en saanut.
Ihan kiva kun on vaihtoehtoja niille pahvin makuisille suklaille tai tylsille kuvakalentereille. Molemmille lienee ostajansa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiva kun on vaihtoehtoja niille pahvin makuisille suklaille tai tylsille kuvakalentereille. Molemmille lienee ostajansa.
Suklaakalenterit on kyllä järkkyjä. Paitsi ne, jotka ovat kunnon suklaata. Lindtin kalenterit on runsaan kympin, isoimmat runsaat 20 ja suklaa on huippuhyvää. Joulukuun aamut on pelastettu
Joo, ennen luukun takaa paljastu kiiltokuva, nyt anustappi tai klitorinkiihotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Överiä juu ja hyvä että on.
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Nimenomaan. Kai sitä kerran vuodessa voi vetää hieman överiksi. Ei se ole niin vakavaa.
No, itse lupauduin viime vuonna auttamaan erästä perhettä, joilla "ei yhtään ylimääräistä lapsen joululahjoihin" - noh, Facebookissa sitten kuitenkin laittoivat kuvan kun sillä tytöllä oli 'niin kova homma' avata kaikki kalenterit: LOL, LPS, Barbie, ja tietenkin suklaa.
Noh, jos noin valitsee niin ei taida enää multa tämä vuonna apua tarvita (ja joojoo, tiedän, ettå on voinut saada niitä vaikka ja mistä, mutta "omat tukiverkot" puuttuu kokonaan ja jos on noin hyvät saamingit jostain hyväntekeväisyydestä niin minä annan lahjoitukseni jollekin muulle. Kaikille lapsille ei riitä yhtään omaa kalenteria (eikä tarvikaan, meilläkin on täytettävä kalenteri, mistä lapset saavat yhdessä/vuorotellen jonkun pikku jutun, esim tähtisädetikkuja tai "tänään leivotaan" piparitaikinaa ...
Joulussa ahdistaa eniten se muovinen kertakäyttökrääsä muovisessa pakkauksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen joka vuosi tykännyt partioilaisten kalenterista. Se oli lapsenakin hieno ja toivottu joulukalenteri, vaikka köyhässä perheessä sen saaminen oli harvinaista herkkua ja sen sijasta oli sitten jostain Hyvästä Paimenesta saatu ilmainen joulukalenteri tai vastaava.
Koskaan en ole halunnut suklaakalenteria, koska siinä se hieno kuva menee pilalle kun se avataan, ja taustalla on sitten pelkkä muovinen läpikuultava roska, joka ei liity millään tavalla itse kalenteriin.
Partiolaisten kalenterissa yksinkertainen mutta kaunis kuva saa koristeita ja yksityiskohtia kun mennään joulua kohden. Siitä pidin kaikkein eniten ja yhä vieläkin haluan sen ostaa ja haluaisin ostaa jopa niitä lapsuuden kalentereita joita ihailin mutta joita en saanut.
No mutta varmaan silti ymmärrät, että nykylapselle se överi Lol/Playmobil/Lego/suklaapatukka kalenteri on se mistä voi haaveilla ja se 3€ suklaakalentei minkä saa on hänen "hyvä paimen" kalenterinsa.
Itse en ymmärrä sitä, miksi aikuiset tarvitsevat tavarakalenterin - niissä kuitenkin puolet sellaista shittiä mikä jää käyttämättä esim jotain uskomattoman hirveitä kynsilakkoja tai merkillisen hajuisia rasvoja. -- tai se OLUTkalenteri! Jos oikeasti vetäisea pullon olutta joka päivä niin pitäisikö katsoa peiliin ja miettiä onkohan vähän lähtenyt lapasesta...
Olen samaa mieltä ap:n kanssa, kun juuri kiertelin cittarissa kalenteriröykkiön ja ihmettelin erilaisten kalenterituotteitten määrää, siis suklaa, ym muu karkkikalenteristo ja ihmettelin, kuka näitä kaikkia ostaa.
Sinänsä lelukalenterit ovat kivoja. Niistä voi saada leikin, esim. meillä on säästetty play mobil kalenterin tuotteet omana kokonaisuutena, joilla edelleen nuorimmainen leikkii. Samoin joidenkin legokalentereiden sisältö on onnistuttu säästämään kokonaisuutena, jonka koota leikiksi halutessaan. Meilläkin on joskus itse tehty kalentereita sekä kuvakalentereita että tavara. Kalenterit lisää mukavasti jouluodotusta ja lapset odottavat innolla joulukuuta.
Karkkikalenteri meillä on ollut vain kerran ja senkin lapset saivat jakaa keskenään! Kuvakalenterina vähintään partiokalenteri.
No kyllä täytyy sanoa, että suusta pääsi kauhistuksen kirkaisu ja leuka loksahti auki, kun tänään huomasin, että The Body Shopin kallein kalenteri maksaa 460 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta varmaan silti ymmärrät, että nykylapselle se överi Lol/Playmobil/Lego/suklaapatukka kalenteri on se mistä voi haaveilla ja se 3€ suklaakalentei minkä saa on hänen "hyvä paimen" kalenterinsa.
Itse en ymmärrä sitä, miksi aikuiset tarvitsevat tavarakalenterin - niissä kuitenkin puolet sellaista shittiä mikä jää käyttämättä esim jotain uskomattoman hirveitä kynsilakkoja tai merkillisen hajuisia rasvoja. -- tai se OLUTkalenteri! Jos oikeasti vetäisea pullon olutta joka päivä niin pitäisikö katsoa peiliin ja miettiä onkohan vähän lähtenyt lapasesta...
No ei sitä luukusta tullutta tarvi samana päivänä juoda/syödä. Niitähän voi viikolta kerätä pikkujouluihin, joulupöytään tms.
Osalla varmasti menee, mutta veikkaan että nämä on niitä joilla on Koffin kalenteri harvaseviikko muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä täytyy sanoa, että suusta pääsi kauhistuksen kirkaisu ja leuka loksahti auki, kun tänään huomasin, että The Body Shopin kallein kalenteri maksaa 460 euroa.
No huh!! :o
Ei tommosta kehtaa edes joulun alemyynnistä hankkia. Ehkä työpaikalle yhteiseksi virkistykseksi mutta huh tosiaan.
Vantaan seurakunnat on jo monena jouluna lähettäneet j.kalenterin kotiin ja sen olen seinälle laittanut ettei totuus unohtuisi.
Voi hyvänen aika! Enpä ole edes mokomaa ilmiötä huomannut.
Itsellä aina se perinteinen paperikalenteri, ja kylläpä jännitti se aaton kahdella luukulla avattava juttu, ja kyllä, komea joulukuusihan se sieltä paljastui!
On menny överiksi. Ärsyttää vielä, kun toinen lapsi saa aina kummiltaan överikalenterin lahjaksi. Vaikka on koitettu sanoa, että ei tarvi, sillä on jo tavallinen suklaakalenteri ja se saa riittää. Överikalenteri tulee silti. Sitten kun yksi lapsi saa sen överikalenterin, niin joudutaan ostamaan toisellekin ettei olisi epäreilu tilanne seuraavat 24 päivää.
Jouluaatoksi muutama gramma kuivattuja silokkeja