Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
Kosmetiikkakalenteri on siinä mielessä kätevä, että niistä saa matkakokoisia tuotteita. Mutta noin yleisesti olen samaa mieltä kuin aloittaja, homma ON mennyt aika överiksi. On jos jonkinlaista krääsäkalenteria tyrkyllä ja osa on pöyristyttävän hintaisia. Sopivat hedonistiselle ihmistyypille?
Onhan tässä vähän ahdistus noitten kalenterivuorien kanssa. Tokihan lapset haluaisivat jotain isoa ja hulppeaa, kun niitä on toinen toistaan ihmeellisempiä siellä kauppojen paraatipaikoilla. Oeln aina ostanut lapsille jonkun pienen suklaakalenterin tai tehnyt itse kalenterin (luukussa konvehti, pähkinöitä, tarroja…) Nyt ajattelin, että ehkäpä voin ostaa jopa jonkin konvehtikalenterin, jos kerran itse tehdyssä kalenterissakin voi olla konvehti :D Johan noiden kaikkien mahtikalenterien seassa Fazerin tai Dumlen konvehtikalenterikin näyttää jo olevan vaatimattomimmasta päästä…
Mulla on semmoisia merkkifriikkikamuja harrastusryhmissä ja ostavat jotain monien satojen hajuvesi- ja kosmetiikkakalentereita itselleen.
Järjetöntä haaskausta, apteekista saa perusvoideputkilon alle kympin ja siitä riittää vähintään puoleksi vuodeksi
Tee- tai kahvi- tai puurokalenteri on ihan kiva idea, jos joka tapauksessa käyttää ko. ainetta päivittäin. Ei lisää epäterveellistä syömistä, eikä lisää krääsää, jota ei olisi ikinä tullut ostettua ilman kalenteria.
Vielä puuttuu maito-, leipä- ja vessapaperikalenteri!
Överiä juu ja hyvä että on.
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!
Nimenomaan. Kai sitä kerran vuodessa voi vetää hieman överiksi. Ei se ole niin vakavaa.
Parhaita lapasesta lähteneitä ilmiöitä vuosiin!
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä vähän ahdistus noitten kalenterivuorien kanssa. Tokihan lapset haluaisivat jotain isoa ja hulppeaa, kun niitä on toinen toistaan ihmeellisempiä siellä kauppojen paraatipaikoilla. Oeln aina ostanut lapsille jonkun pienen suklaakalenterin tai tehnyt itse kalenterin (luukussa konvehti, pähkinöitä, tarroja…) Nyt ajattelin, että ehkäpä voin ostaa jopa jonkin konvehtikalenterin, jos kerran itse tehdyssä kalenterissakin voi olla konvehti :D Johan noiden kaikkien mahtikalenterien seassa Fazerin tai Dumlen konvehtikalenterikin näyttää jo olevan vaatimattomimmasta päästä…
Sama jatkaa: vai olenko jo kaltevalla pinnalla? Ehkä parin vuoden päästä iso suklaapatukkakalenteri on minulle jo ihan ok? Jos se silloin on kaupan pienimmästä päästä, kun suurin osa kalentereista onkin jo tasoa ”joka päivä uusi vaatekerta ja ravintolaillallinen” 😬
Nykyään on jopa Pilttikalentereita vauvoille josta joka päivä uusi smoothiemaku...
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on jopa Pilttikalentereita vauvoille josta joka päivä uusi smoothiemaku...
Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Nimenomaan. Kai sitä kerran vuodessa voi vetää hieman överiksi. Ei se ole niin vakavaa.
Ymmärtää tuonkin, mutta kuitenkin kokonainen kuukausi on aika iso osa vuodesta. Ja voisiko hullutella ja huvitella muutenkin kuin syömällä ison epäterveellisen herkun joka päivä tai kuormittamalla maapalloa turhalla krääsällä?
En olisi voinut kuvitellakaan 60-70-luvulla kun lapsi olin että vanhemmillani olisi ollut jotkut omat (överit) aikuisten joulukalenterit!
Milloin maailma meni näin hulluksi?
Vierailija kirjoitti:
Tee- tai kahvi- tai puurokalenteri on ihan kiva idea, jos joka tapauksessa käyttää ko. ainetta päivittäin. Ei lisää epäterveellistä syömistä, eikä lisää krääsää, jota ei olisi ikinä tullut ostettua ilman kalenteria.
Eikös ne puurokalenterit ollut jo loppuunmyyty. Ja marraskuu on vasta alussa 😒
Itse haaveilisin kosmetiikka tai ihonhoitotuotekalenterista, mutta niissä aina on puolet jotain sellaista, mitä en käytä, joten on parempi käyttää rahat niihin tuotteisiin, mitä tarvitsee. Näin aikuisena joulu on enemmän stressaava kuin hauska. On noloa myöntää, että kyllä ne yllätyslahjat oli se paras asia joulussa. Meidän piireissä ei olla aikuisten kesken kymmeniin vuosiin vaihdettu lahjoja. Kalenteri on toiminut minulla lahjojen korvikkeena. Tänä vuonna minulla on teekalenteri. Maksoi 9€. Isot ja kalliit jäi kauppaan valitettavasti.
Turhaa krääsää. Osa meistä on harakoita.
Mulla on joulukalenterina sellainen pahvilokerikko, jonka täytän karkeilla. Se on sisustusesine ja tunnelmantuoja, ei halvan kertakäyttörihkaman kallis pakkaus.
Mistä lähtien "se perinteinen suklaakalenteri" on ollut se, mihin verrataan? Mielestäni pitäisi kysyä, kelpaako enää perinteinen paperikalenteri esim partiolaisten kalenteri? Suklaakalenterikin, vaikka kuinka "köyhä" verrattuna nykyisiin ei kuitenkaan ole se "köyhin" versio.
Mielestäni jopa mielummin krääsäkalenteri kun suklaa, ihan turha opettaa lapsille että karkkia kannattaa/saa syödä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperikalenteri 😂😂😂
Joo. Aikuisetkin ostaa monien kymppiin joulukalentereita. Ymmärrän, että lapsia kiinnostaa tavara, mutta että aikuisenakin tarvitsee joka päivä jonkun uuden kivan jutun?
Ahdistaa kerskakulutus, joka vaan kiihtyy vaikka maailma palaa. Kunhan on tavaraa ympärillä niin kaikki on hyvin?