Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä laittaisin täytekakkuun?

Vierailija
03.11.2021 |

Mitkä olisi hyviä täytteitä syksyiseen täytekakkuun? En halua käyttää marjoja, kun tuoreet marjat tulee kaukaa ja on kalliita ja mauttomia. Toki voisi laittaa vain jotain hilloa ja hedelmiä, mutta haluaisin vähän hienostuneempia makupareja. Minkälaisia täytteitä te käytätte syksyn ja talven kakuissa? Punaherukkaa olisi pakkasessa, mietin saisiko sen ympärille kehitettyä jotain... Mutta kaikenlaiset ideat otetaan vastaan!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen talvisaikaan yleensä sacheria. Siis sitä "aitoa" versiota, täytteenä pelkästään aprikoosimarmeladia/hilloa.

Vierailija
2/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani-suklaa toimii mun makuun aina. En sit tiesä onko tarpeeksi hienostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaista banaania saakin hyvin marraskuussa.

Vierailija
4/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen karpalo-kinuski, puolukkamousse kaverina ehkä valkosuklaa, vadelmahillo-punaherukka, kanelilla ja inkiväärillä maustettu suklaamousse, sitruunatahna (lemon curd)…

Vierailija
5/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isänpäivänä puolukka/kinuski/valkosuklaa.

Vierailija
6/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä, alkoi tehdä mieli kakkua.

Vierailija
7/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummahko suklaa ja mustaherukka on hyvä makupari, miksei punaherukkakin toimisi suklaan kanssa?

Vierailija
8/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaista banaania saakin hyvin marraskuussa.

Ei ole pakko olla pelkästään kotimaisia ainesosia tietenkään, hedelmät on kyllä ok, mutta en viitsi ostaa jotain mauttomia egyptiläisiä pensasmustikoita naurettavaan kilohintaan tms. :) Suklaa-banaani on ihan hyvä idea. ap

Vierailija
9/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi, suklaa ja kaneli on hyvä yhdistelmä, minulla on ollut käytössä kahvikakun resepti, johon tulee suklaakuorrutus, mutta varmaan niistä mauista saisi sommiteltua täytekakunkin. Ehkä kinuskia myös?

Toisaalta punaherukka ja kinuski on aika hyvä yhdistelmä, samoin punaherukkapiirakka ja vaniljakastike. Varmaan vaahdotettava vaniljakiisseli, punaherukat ja kinuski olisi hyvä yhdistelmä, tavallista kermaa päälle. 

Appelsiini ja suklaa on myös hyvä yhdistelmä, mutta ulkomainen hedelmähän se on. 

Vierailija
10/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi epäonnistunut kakku sopii syksyyn, kokeilla voi esimerkiksi tuorejuusto-aprikoosi-kerma.

Vierailija
11/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viila tai rautasahanterä on klassikko.

Vierailija
12/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassinen karpalo-kinuski, puolukkamousse kaverina ehkä valkosuklaa, vadelmahillo-punaherukka, kanelilla ja inkiväärillä maustettu suklaamousse, sitruunatahna (lemon curd)…

Vadelmahillo-punaherukka voisikin olla aika hyvä yhdistelmä, ehkä vähän tummaa suklaata myös... Myös kaneli/inkivääri-suklaamousse kuulostaa hyvältä ja jouluiselta. Itse tykkään eniten hyvin raikkaista kakuista ja siksi teen niitä lähinnä kesäisin tuoreista marjoista, mutta kyllä tuollaiset mausteisemmatkin maut on hyviä. Oikeastaan kakkuinspiraatio lähti toisesta ketjusta, jossa puhuttiin erikoisista jouluherkuista ja joku kertoi tekevänsä saksalaisen kirsikkasuklaakakun, joka näytti taivaalliselta... Kirsikoitakaan en nyt raaski ostaa nekä tiedä saisiko niitä edes mistään, niin se jäi nyt hautumaan. Kiitos ehdotuksista! ap

Vierailija
13/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kakkuun laitettiin esimerkiksi viila.

Vierailija
14/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään laittaa valkosuklaamoussea ja passionhedelmää. Tai karpalo-kinuski toimii myös.

Tämän vuoden uutuutena kokeilin pumpkin-spice moussea ja appelsiinia, toimi tosi hyvin!

Vierailija
15/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajanmarjoja

Vierailija
16/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikuna ja päärynä toimii jos etsit jotain hienostuneempaa palettia.

Vierailija
17/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen talvisaikaan yleensä sacheria. Siis sitä "aitoa" versiota, täytteenä pelkästään aprikoosimarmeladia/hilloa.

Sacherkakkua pitäisi kyllä kokeilla, en tiedä olenko koskaan edes tehnyt sitä. Nyt alkaa olla jo niin paljon hyviä ehdotuksia, että valitsemisesta tuleekin aika vaikeaa. ap

Vierailija
18/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrvänkarvoja ja tummaa suklaata

Vierailija
19/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripaus raparperia raikastaa mansikan aivan uudelle tasolle.

Vierailija
20/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekkamiehen pastilleja voi ripotella pinnalle