Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä laittaisin täytekakkuun?

Vierailija
03.11.2021 |

Mitkä olisi hyviä täytteitä syksyiseen täytekakkuun? En halua käyttää marjoja, kun tuoreet marjat tulee kaukaa ja on kalliita ja mauttomia. Toki voisi laittaa vain jotain hilloa ja hedelmiä, mutta haluaisin vähän hienostuneempia makupareja. Minkälaisia täytteitä te käytätte syksyn ja talven kakuissa? Punaherukkaa olisi pakkasessa, mietin saisiko sen ympärille kehitettyä jotain... Mutta kaikenlaiset ideat otetaan vastaan!

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen talvisaikaan yleensä sacheria. Siis sitä "aitoa" versiota, täytteenä pelkästään aprikoosimarmeladia/hilloa.

Laitatko jotain viinaa myös? Ja mistä nyt saa hyvää aprikoosia tai aprikoosihilloa?

Vierailija
22/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän usein mustikoita ja dubbel nougat täytettä. Punaherukoista ja kinuskista tulisi varmasti myös hyvät täytteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripaus raparperia raikastaa mansikan aivan uudelle tasolle.

Luitko edes aloitusta? Raparperi ja mansikka eivät kumpikaan ole sesongissa.

Vierailija
24/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen talvisaikaan yleensä sacheria. Siis sitä "aitoa" versiota, täytteenä pelkästään aprikoosimarmeladia/hilloa.

Laitatko jotain viinaa myös? Ja mistä nyt saa hyvää aprikoosia tai aprikoosihilloa?

Kaupasta. Hilloja myydään ympäri vuoden🙄

Vierailija
25/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lemppari täytekakun täytteeksi on vuodenajasta riipumatta vadelmat, joko tuoreet tai pakastetut, ja vadelmahillo sekä kermavaahto. Hillolla saa vadelmiin makeutta, mutta siitä ei tule liian imelää.

Vierailija
26/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lemppari täytekakun täytteeksi on vuodenajasta riipumatta vadelmat, joko tuoreet tai pakastetut, ja vadelmahillo sekä kermavaahto. Hillolla saa vadelmiin makeutta, mutta siitä ei tule liian imelää.

Keitätkä aina pakastevadelmat vai kuuluuko kakkuihisi myös listeria yhtenä mausteena?

Vierailija
27/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-ruoka vadelmasacher on hyvä. Voi tehdä ulkomaisista pakastevadelmista, kun ne joka tapauksessa kuumennetaan. Maistuvat kakun täytteenä ihan yhtä hyvältä kuin kotimaisetkin. Jos sulla kerran on punaherukkaa, niin laita sitä vähän sekaan, tuo hyvän säväyksen.

Tai sitten jonkun jo ehdottama punaherukka-vadelma-kinuski.

Vierailija
28/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukoista saa raikkaan täytteen. Itse ihastuin vaniljalla maustettuun omenatäytteeseen ja teen sitä varmasti toistekin. Koristeeksi tuoreita viikunoita.

Vierailija
29/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille, kuka kysyi marjojen keittämisestä, nikn minä ainakin keitän kaikki marjat paitsi itse kerätyt mustikat. Onko se jotenkin ihmeellistä sinusta?

-Eri

Vierailija
30/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitätkä aina pakastevadelmat vai kuuluuko kakkuihisi myös listeria yhtenä mausteena?

Pakastevadelmia saa myös kotimaisina, niitä en keitä. Ei kannata ostaa halvinta puolalaista valmistetta.

Vierailija
31/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-ruoka vadelmasacher on hyvä. Voi tehdä ulkomaisista pakastevadelmista, kun ne joka tapauksessa kuumennetaan. Maistuvat kakun täytteenä ihan yhtä hyvältä kuin kotimaisetkin. Jos sulla kerran on punaherukkaa, niin laita sitä vähän sekaan, tuo hyvän säväyksen.

Tai sitten jonkun jo ehdottama punaherukka-vadelma-kinuski.

Vadelmasacher voisikin olla todella hyvä, vadelma toisi siihen ehkä vähän sitä kaipaamaani raikkautta, varsinkin jos laittaisi pikkuisen punaherukkaa mukaan. Kiitos ehdotuksesta. 

Vierailija
32/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille, kuka kysyi marjojen keittämisestä, nikn minä ainakin keitän kaikki marjat paitsi itse kerätyt mustikat. Onko se jotenkin ihmeellistä sinusta?

-Eri

On🤔 En ole koskaan kuullut kenestäkään joka esim keittäisi mansikoita tai vadelmia tai viinimarjoja ellei tee hilloa. Oikeastaan en ole koskaan kuullut kenestäkään joka keittäisi muuta kun ulkomaisia pakastemarjoja😮 Nehän ovat parhaita tuoreena eikä todellakaan keitettynä!

Myös eri

Vierailija
33/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastevadelmia saa myös kotimaisina, niitä en keitä. Ei kannata ostaa halvinta puolalaista valmistetta.

Kyllä minä ainakin keitän kaikki kaupasta ostetut pakastemarjat alkuperäismaasta huolimatta ihan varmuuden vuoksi. Ällöttäisi liikaa kun ei voi olla varma.

Vierailija
34/34 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

On🤔 En ole koskaan kuullut kenestäkään joka esim keittäisi mansikoita tai vadelmia tai viinimarjoja ellei tee hilloa. Oikeastaan en ole koskaan kuullut kenestäkään joka keittäisi muuta kun ulkomaisia pakastemarjoja😮 Nehän ovat parhaita tuoreena eikä todellakaan keitettynä!

Myös eri

Kaikki maku ja vitamiinit häviää keittämällä...