Mies kadonnut, pari vuorokautta ollut kadoksissa
Ei ikinä ole katoillut ennen. Ei ollut riitaa eikä ollut menossa juomaan tms. Hän ei käytä alkoholia juurikaan eli ei ole kyse mistään ryyppyreissusta. Milloin voi ilmoittaa poliisille?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Miten poliisille voi edes soittaa kun heille ei enää ole omaa puhelinnumeroa? Huoli pari päivää omilla teillään olleesta aikuisesta miehestä ei ole riittävä syy soittaa häkeen. Eikä häke ottaisi ilmoitusta vastaankaan vaan haukkuisi soittajan. Ehkä iltapäivälehtien kautta onnistuisi?
Kyllä se on riittävä syy. Tosin, jos mies löytyy voimissaan jostain "serkultaan" saunomasta, niin siinä on myös riittävä syy eroon.
Vierailija kirjoitti:
Jotainhan sille on tapahtunut, jos tuo ei ole normaalia. Tiedän tapauksen, jossa mies oli elossa ja löytyi lopulta eräästä sairaalasta. Oli ollut siellä jo muutaman päivän, mutta kukaan ei ollut ilmoittanut omaisille.
Viranomaisilla ei ole oikeutta ilmoittaa täysi-ikäisen kadonneen olinpaikkaa eikä edes sitä onko hän löytynyt ilman tämän suostumusta. Suomessa jokaisella on yksityisyyden suoja.
Ukko oli yleensä vuorokauden kateissa ja tuli toisinaan housut nurinpäin täysin tööt kunnossa . Mikä lie ollut .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotainhan sille on tapahtunut, jos tuo ei ole normaalia. Tiedän tapauksen, jossa mies oli elossa ja löytyi lopulta eräästä sairaalasta. Oli ollut siellä jo muutaman päivän, mutta kukaan ei ollut ilmoittanut omaisille.
Viranomaisilla ei ole oikeutta ilmoittaa täysi-ikäisen kadonneen olinpaikkaa eikä edes sitä onko hän löytynyt ilman tämän suostumusta. Suomessa jokaisella on yksityisyyden suoja.
Kyllä ne kertoo että "on löytynyt mutta kadonnut ei halua kertoa olinpaikkaansa".
Joskus mietin että miten tuollaiselle toimiteaan tempauksen jälkeen esim avioerohakemus...
Mies on kysynyt sinulta tarvitsetko autoa mihinkään ennenkuin katosi. Oletan että vastasit ei. Siksi luulen että tämä on mieheltä tahallista. Vai kyseleekö useinkin ja sitten katoaa päiviksi? Ettei olisi nyt a. Ryypyllä b. Toisen naisen luona c. Järjestelemässä eroa.
Oli miten oli, tämä on hyvä syy jättää tuo mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni lähti mökillä metsään sieneen ja kaatui siellä pahasti eikä päässyt ylös. Ei ollut edes kännykkää mukana. Onneksi hänet löydettiin sieltä ripeästi, kun ihmettelimme miksei häneen saada yhteyttä ja miksi hän ei ilmaantunut sovittuun tapaamiseen. Hän ei siis kertonut kenellekään menevänsä mökille ja/tai sieneen. Toki se oli ihan seuraava oletus sille, kun ei hän kerran kotonakaan ollut.
Eli kyllä kannattaa ottaa yhteys poliisiin, vaikka olisi kuinka perusterve, koska aina ihmisille voi sattua ja tapahtua mitä vaan.
Pakko vielä jälkikäteen jossitella, mutta kyllä sitä on tullut mietittyä, että mitä JOS ei olisi ollut tätä sovittua tapaamista, jonne hän ei saapunut..? Isämme asuu yksin eikä ole ollut tapana pitää ihan joka päivä yhteyttä - kerran viikossa kumminkin.
Tämän tapauksen jälkeen sovittiin, että isä pitää AINA puhelimen mukana, jos meinaa lähteä mökille ja metsään. Ollaan myös siskon kanssa alettu soittelemaan hänelle lähes joka päivä ja pyritty vierailemaan pari kertaa viikossa. Hän itse ei oikein ymmärrä tätä "hössöttämistä", mutta näin on paras. Hän on n. 70v. ja todella hyväkuntoinen, mutta niin vaan hyväkuntoisena kompastui metsikössä ja taittoi nilkkansa.
No oma 75v. isä käy metsässä kaatamassa puita ja on siellä yksin. On kyllä käynyt mielessä, että mitä jos jotakin tapahtuu.
Lopullisesti kadoksiin kirjoitti:
Voikun itse voisin kadota lopullisesti eikä kukaan löytäisi. Olen välillä miettinyt.
Aika moni välittää, kyllä se on suru niille jotka joutuu etsimään. Hae apua kun on kriisipuhelimia ja seurakunnan palveluita. Elä tuijota telkkaria, sekoittaa pään .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka heti. Ei ole mitään aikarajaa. Sitä en tiedä miten aktiivisesti alkavat etsiä jos ei sairauksia tms syytä olettaa hänen olevan vaarassa.
Ei ole mitään sairauksia hänellä. Hävettää jotenkin jos ilmaantuukin sitten kotiin ja olen soittanut turhaan poliisille. En kyllä vaan enää keksi mitä muutakaan tekisin. Hänen pariin kaveriinsa olen ollut yhteydessä ja he eivät ole kuulleeet mitään myöskään. Ap
Jos hän on kotona niin poliisi hänet sieltä löytää ja asia on sillä ok. Siinä ei poliisinkaan aikaa turhan paljon mene hukkaan verrattuna siihen jos jotain olisikin hätänä eikä kukaan vaivaudu etsimään.
Kyllä minä soittaisin varmuuden vuoksi jos pari päivää jo kateissa eikä kukaan saa kiinni.Tsemppiä, toivottavasti mitään hätää ei ole :)
No ei ole kotona, kun minä olen täällä ja ei näy. Olin ajatellut iltaan asti odotella ja soittaa sitten... Nyt kyllä en tiedä pitäisikö heti. Ap
Soittaisin heti. Kukaan muukaan ei ole kuullut, niin kyllä tuo on viranomaisiltakin otettava vakavasti. Katoamisilmoitus pikaisesti.
Jonkin verran on sitten niitäkin katoamisia mitkä lopulta paljastuu joksikin ihan muuksi. Ap on ilmeisesti viimeinen keneen mies on ollut yhteydessä ja kertonut tulevansa kotiin? Kukaan ei ole häntä sen jälkeen nähnyt? Itse en uskaltaisi olla ilmoittamatta. Jos miestä ei löydykään, tai löytyy kylmänä, niin ap on ensimmäinen jota vahvasti epäillään.
Poliisille ilmoitettu nyt ja sairaalaankin soitin. Ei kukaan ole nähnyt häntä. Odottelen jos poliisi löytää. Lähitiet olemme ystäviensä kanssa jo tietenkin etsineet tahoiltaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten poliisille voi edes soittaa kun heille ei enää ole omaa puhelinnumeroa? Huoli pari päivää omilla teillään olleesta aikuisesta miehestä ei ole riittävä syy soittaa häkeen. Eikä häke ottaisi ilmoitusta vastaankaan vaan haukkuisi soittajan. Ehkä iltapäivälehtien kautta onnistuisi?
Ihan hätäkeskukseen soitin ja sinne kerroin. En ensin kehdannut sinne soittaa jos mies tuleekin kotiin. Olen aika rauhallinen yleensä, mutta nyt aikaa jo kulunut näin kauan niin alan olla todella huolissani. Ap
Voikun itse voisin kadota lopullisesti eikä kukaan löytäisi. Olen välillä miettinyt.
"Katosin" kukaan ei ole kaivannut yli 6 kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
"Katosin" kukaan ei ole kaivannut yli 6 kuukauteen.
Mulla sama "katosin" narsistin elämästä,samalla menetin mulle rakkaan henkilön,mutta oli sen arvoista! Eikä kukaan oo muakaan kaivannut,"katoamisestani" jo yli 7 kuukautta.
AIka cillisti ap otti pari vuorokautta =:o
Minä jos katoisin tuolla tavalla niin olisi haku päällä alta 10 tuntia siitä hetkestä kun viimeinen yhteys. Onneksi on läheisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Minä jos katoisin tuolla tavalla niin olisi haku päällä alta 10 tuntia siitä hetkestä kun viimeinen yhteys. Onneksi on läheisiä ihmisiä.
Kyllä minä olen kaikki ystävät läpi soittanut ja hekin etsineet miestä. Hänen äitinsäkin mielestä ei kannattanut heti soittaa poliisia. Olen huolissani kyllä. Ap
Yli 80v äitini asuu yksin. On erittäin hyväkuntoinen, käy päivittäin lenkillä jne.
Soittelemme joka ilta ja jos hän ei soittaisi / en saisi häntä kiinni, lähtisin katsomaan, onko kaikki kunnossa.
Pieni vaiva, mutta mielenrauha kaikille. En haluaisi, että makaisi jossain metsässä yön yli tai jopa useamman päivän. Tai että makaisi kotona päiviä kaatuneena tms.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä jatkossa tänne ainakaan enää pistä viestejä jos joku hätä. Halusin mielipiteitä ja vertaistukea ja neuvoja. Kyllä miehelläni on paljon rakkaita ihmisiä, mutta ei meistä kukaan heti ajatellut, että hätä olisi. Emme täälläpäin ole mitään hysteerikkoja. Ennen tänne pistämääni viestiä me läheiset etsimme kaikki puhelimitse, autoilla ja koirien kanssa miestä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Toivotaan parasta.
Kiitos, sitä mekin täällä toivomme. Joku järkevä selitys tälle löytyy varmasti. Ap
Siellä onkin löylytelty oikein pidemmän kaavan mukaan.