Mies kadonnut, pari vuorokautta ollut kadoksissa
Ei ikinä ole katoillut ennen. Ei ollut riitaa eikä ollut menossa juomaan tms. Hän ei käytä alkoholia juurikaan eli ei ole kyse mistään ryyppyreissusta. Milloin voi ilmoittaa poliisille?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Tän on pakko olla provo. Ei kai kukaan täysjärkinen jaarittele vauvapalstalla jos ukko on kateissa.
Eihän sitä tiedä jos löytyisi täältä tai joku olisi nähnyt.
Mitä ihmettä?? En pystyisi olemaan jos kuluisi yli 10h niin että mies olisi vaan kadonnut eikä kukaan tietäisi tai saisi kiinni.
On ihmisiä, joille on ihan normaalia kadota omille teilleen esim. ryypiskelemään eikä ilmoita menemisistään läheisille. Mutta, jos tiedät, ettei miehesi ole tuollainen, niin kyllä ottaisin poliisiin yhteyttä ja lähtisin itse käymään läpi hänen muita sukulaisia ja ystäviä ja tarkistamaan paikkoja, joissa hän voisi olla (esim. mökki).
Jotainhan sille on tapahtunut, jos tuo ei ole normaalia. Tiedän tapauksen, jossa mies oli elossa ja löytyi lopulta eräästä sairaalasta. Oli ollut siellä jo muutaman päivän, mutta kukaan ei ollut ilmoittanut omaisille.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai nyt poliisia häiritä ukon ryyppyreissujen takia haloo. Viikon jälkeen voit alkaa sit soittaan. Jos jotain olis sattunut niin olis sulle jo soitettu.
Sori, mutta suurin osa ihmisistä ei ole mitään juopporetkuja.
Se mikä minua tässä ihmetyttää että joku ryntää kirjoittamaan palstalle asiasta eikä ole tehnyt ilmoitusta poliisille?
Toimiiko rationaalinen ihminen noin? Siksipä veikkaan vahvasti että trolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö vastaa puhelimeen?
Puhelin on kiinni. Viimeisin viesti oli päivällä 1.11 ja kysyi onko minulla tarvetta saada kyytiä jonnekkin päivän aikana. Sanoin etten tarvitse ja voi tuoda ostoksia kotimatkalla. Sitten puhelin on ollut kiinni, kun samana iltana hänelle soitin. Ap
Mikset ilmoittanut jo eka iltana? Soittanut kavereita ja sukulaisia läpi? Lähtenyt etsimään? Kai jonkun olisit saanut kaveriksi ajelemaan samoja reittejä.
Tosin tulee mieleen kun kysyy onko sulla tarvetta saada kyytiä, tulee mieleen että on suunnitellut lähtevänsä jonnekin tms. Oletko käynyt läpi hänen tavaroitaan tai onko teillä yhteistä tietokonetta tai hänellä omaa josta voisi löytyä jotain? Kai jo soitit poliisille?
Kuikka voi sukeltaa minuutteja, kännikala kuukausia ;-)
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni lähti mökillä metsään sieneen ja kaatui siellä pahasti eikä päässyt ylös. Ei ollut edes kännykkää mukana. Onneksi hänet löydettiin sieltä ripeästi, kun ihmettelimme miksei häneen saada yhteyttä ja miksi hän ei ilmaantunut sovittuun tapaamiseen. Hän ei siis kertonut kenellekään menevänsä mökille ja/tai sieneen. Toki se oli ihan seuraava oletus sille, kun ei hän kerran kotonakaan ollut.
Eli kyllä kannattaa ottaa yhteys poliisiin, vaikka olisi kuinka perusterve, koska aina ihmisille voi sattua ja tapahtua mitä vaan.
Pakko vielä jälkikäteen jossitella, mutta kyllä sitä on tullut mietittyä, että mitä JOS ei olisi ollut tätä sovittua tapaamista, jonne hän ei saapunut..? Isämme asuu yksin eikä ole ollut tapana pitää ihan joka päivä yhteyttä - kerran viikossa kumminkin.
Tämän tapauksen jälkeen sovittiin, että isä pitää AINA puhelimen mukana, jos meinaa lähteä mökille ja metsään. Ollaan myös siskon kanssa alettu soittelemaan hänelle lähes joka päivä ja pyritty vierailemaan pari kertaa viikossa. Hän itse ei oikein ymmärrä tätä "hössöttämistä", mutta näin on paras. Hän on n. 70v. ja todella hyväkuntoinen, mutta niin vaan hyväkuntoisena kompastui metsikössä ja taittoi nilkkansa.
Ap etsi miestään viimeksi samalla storylla pari vuotta sitten.
T. Av mamma
Kannattaa soittaa poliisille jos ei miehen puhelin vastaa. Itsekin kävin poliisilaitoksella kun isäni "katosi", hän oli taloussotkujen takia ottanut salaisen puhelinnumeron. Muistaakseni katoamisilmoitusta ei tosin tehty kun oli vapaaehtoisesti "kadonnut". Tästä alkoi sitten useampien katoamisreissujen putki. Mutta minulle oltiin asiallisia, jopa ystävällisiä, ja poliisi vahvisti että Suomessa miehet katoavat useimmin rahan, alkoholin tai naisen takia. Joten soita poliisille.
Löytyi. Oli serkun luona saunomassa. 😡
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikea ap, niin mikä oli syynä ettei voinut ilmoittaa? Meillä menisi lusikat jakoon tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Pidä sille nyt puhuttelu, että jatkossa ilmoittaa edes jotain. No hyvä kun löytyi hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikea ap, niin mikä oli syynä ettei voinut ilmoittaa? Meillä menisi lusikat jakoon tuollaisesta.
Samoin. En katselisi miestä, joka vaan lähtee jonnekin eikä ilmoita. Mahtoiko edes oikeasti olla missään serkulla.
Jos on oikea ap niin voin kertoa ettei todellakaan ollut missään serkulla tuo mies.
Miten poliisille voi edes soittaa kun heille ei enää ole omaa puhelinnumeroa? Huoli pari päivää omilla teillään olleesta aikuisesta miehestä ei ole riittävä syy soittaa häkeen. Eikä häke ottaisi ilmoitusta vastaankaan vaan haukkuisi soittajan. Ehkä iltapäivälehtien kautta onnistuisi?
Kerro sitten löytyikö mies. Meillä oli kerran miehen kanssa riitaa. Menin naapuriin. Mies oli tehnyt yöllä minusta katoamisilmoituksen. Poliisit tulivat, mutta eivät löytäneet minua naapurista. Mies itse löysi.