Kuinka monta kertaa vuodessa käytät terveydenhuollon palveluja?
Kommentit (34)
Pitääpä hieman miettiä 🤔...
No, tänävuonna, tähän mennessä, olen käynyt lääkärissä, työterveydessä, 1x. Mutta muuten siis 5x koronatestissä, töitteni puolesta ollut ehdoton linja hyvin matalalle kynnykselle käydä siellä, tulos ollut aina negatiivinen.
Suuhygienisti kaksi kertaa vuodessa. Hammaslääkäri joka kolmas vuosi. Ikä 50v.
Tänä vuonna oli seulonnat papa ja mammografia.
Työterveyshuoltoa reseptien uusimiseen, muutaman kerran vuodessa ehkä muutoin.. Ensi viikolla aika influenssarokotukseen, viime viikolla oli jotain 4 minuutin videolääkäriaika silmätulehduksen tiimoilta . Tarvittaessa käytän
Kunnallisella puolella tiettyjen juttujen vuosikontrollit yhteensä 2 kertaa vuodessa
Kunnallisella puolella laboratoriossa kerran kuussa.
ikä 56 v
Kävin yksityisellä hl:ssä tarkistuksessa tänä vuonna. Samoin koronarokotukset tänä vuonna.
Lääkärin vo:lla kävin viimeksi ehkä 5 v sitten. Kävin yksityisellä näyttämässä haavaa, joka vaikutti tulehtuneelta kaikesta itsehoidosta huolimatta.
En ole työterveyshuollon piirissä, koska olen tk-eläkkeellä. Olisi kyllä mielenkiintoista käydä terveystarkastuksessa, ja tietää vähän speksejään, kuten veren rasva- ja sokeriarvot. Synlabin testejä voisin ostaa itselleni joululahjaksi. N46
1 krt/v, pakollinen käynti fysioterapian jatkoa varten.
ikä: 57
Normaalisti 1-4. Perus hammaskiven poisto, ja joskus on tullut tarve paikkauksille/röntgeneille, niin sellaisina vuosina on määräkin sitten ollut isompi. Parina vuotena on pitänyt myös käydä päivystyksessä. Tai ei kukaan sinne mua oo pakottanut, vaan oon vapaaehtoisesti mennyt selvittämään, onko tapaturmasta aiheutunut jotakin vahinkoa.
Nyt tänä vuonna raskauden takia on tullut yhteensä varmaan 10 käyntiä sis. neuvolat, ultrat ja se yksi hampaiden välien puhdistus suuhygienistillä.
Olen ajatellut etten käytä paljoa terveydenhuollon palveluita, mutta onhan noita käyntikertoja näköjään suht. paljon.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti 1-4. Perus hammaskiven poisto, ja joskus on tullut tarve paikkauksille/röntgeneille, niin sellaisina vuosina on määräkin sitten ollut isompi. Parina vuotena on pitänyt myös käydä päivystyksessä. Tai ei kukaan sinne mua oo pakottanut, vaan oon vapaaehtoisesti mennyt selvittämään, onko tapaturmasta aiheutunut jotakin vahinkoa.
Nyt tänä vuonna raskauden takia on tullut yhteensä varmaan 10 käyntiä sis. neuvolat, ultrat ja se yksi hampaiden välien puhdistus suuhygienistillä.
Olen ajatellut etten käytä paljoa terveydenhuollon palveluita, mutta onhan noita käyntikertoja näköjään suht. paljon.
Ja ikää 27
Kerran vuodessa hammaslääkäri (yksityinen)
0-1 kertaa suuhygienisti (yksityinen)
1-2 kertaa vuodessa työterveys (influenssarokotus ja ehkä jokin muu syy)
Gynekologi, yksityinen, ei joka vuosi
Tässäpä nämä, onnekas olen ollut.
N38
Suunnilleen saman verran kuin nuorempanakin, muutaman kerran vuodessa.
Hammaslääkärissä käyn, yksityisellä. Muuta terveydenhoitoa en ole tarvinnut vuosiin. Ehkä pari kertaa 15 vuoden aikana. M48
Ikä 70.
Tänä vuonna olen käyttänyt terveyskeskuksen palveluita tavallista enemmän:
Hammashoitola 3 kertaa, koronarokotus x 2
ja yksi verikoe, tulehdusarvojen mittaus varmuuden vuoksi.
Ennen koronaa 5 kertaa vuodessa. Korona-aikana 50 kertaa vuodessa.
Yksityisellä lääkärillä ehkä kerran vuodessa, jos en saa muutamia reseptejäni uusittua sähköisesti. Suuhygienistillä noin kerran vuodessa.
Siinäpä ne.
Nainen, ikää 49 v.
Kerran tai kaksi vuodessa ja 35. En kyllä kuormita terveydenhuoltoa joka pikku asialla
53 ja joskus useammin, joskus harvemmin. Riippuu onko sairauksia. Tällä hetkellä useammin, kun tutkitaan mahavaivojen syytä oikein pohjia myöden, mutta oli useampi vuosi etten käynyt kuin kerran hammaskiven poistossa.
0-1
Ikä 47