Ennen koronaa oli joissakin piireissä tapana halata. Oliko se sinulle ok, vai jähmetyitkö?
Minusta se oli ok, tosin joskus tuli mieleen, että en minä tuotakaan kyllä sillä tavalla tunne, että haluaisin halata. Jotkut ovat halatessa ihan passiivisia, eivät halaa takaisin, jotkut taas halaavat normaalisti takaisin.
Onko halaamiskulttuuri sinusta teennäistä ja inhottavaa vaiko ok?
Kommentit (25)
Minusta koronassa on ollut parasta, että se halailu loppui.
Halaan mielellään perhettä, ystäviä ja sukuani.
Sellaisten jotka koen todella läheisiksi. Muita en. Esim. työkaverien halailut tuntuivat aina epämiellyttäviltä.
Halailijat ovat kuolleet koronaan.
Venäläisten kanssa opin halailemaan ja poskisuutelemaan. Korona-ajan uudet venäläiset tutut eivät selkeästi harrasta tätä. Tai ehkä se on jäänyt pois kun ovat asuneet maassa pidempään.
En ikinä tiennyt, kummalle puolelle pää laitetaan, oikealle vai vasemmalle. Halaaminen jännitti, koska tuli usein sellaista sähläämistä puolelta toiselle. Onneksi enää ei halata.
Mä asun halailumaassa ja oon nyt siihen tottunut. Ei haittaa yhtään. Ihan normaalisti täällä halaillan taas. Koronan alkuaikoina näkyi jonkun verran vaihtoehtoisia tevehtemistapoja, mutta ei missään välissä halailukaan loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun halailumaassa ja oon nyt siihen tottunut. Ei haittaa yhtään. Ihan normaalisti täällä halaillan taas. Koronan alkuaikoina näkyi jonkun verran vaihtoehtoisia tevehtemistapoja, mutta ei missään välissä halailukaan loppunut.
Tuo kertoo siitä, miksi Italiassa ja Ranskassa se korona niin levisi viime vuonna. Kaikki ottivat silti lähikontaktia, vaikka ulkona kulki maskit päässä,
En tykännyt yhtään.
Huvittavaa, että koronan myötä jotkut ystävät, jotka eivät koskaan olleet halanneet, tai sormellaan koskeneet ellei ollut joku syy, ryntäsivät halaamaan, kun se "oli kielletty". Huvitti tämä. En tiedä miksi.
Oli niitä keiden kanssa oli luontevaa halata ja niitä keiden kanssa ei.
Halaan mieluummin kuin kättelen. Ei mikään tauti tartu jos nopeasti halaa eikä pusuttele naamaa. Kättely on paljon epähygieenisempää.
En pidä halailusta, tai koskettelusta muutenkaan. Tämä koskee läheisiä ihmisiä, sekä myös vieraampia. Toivon että halailuun ei tarvitse ikinä palata.
Halasin ennen koronaa ja koko korona ajan. En pelkää että saisin taudin pelkästä halauksesta.
Mä olin ennen koronaa halailija. En siis kaikkia halannut, mutta aika helposti esim. harrastuksissa/vapaaehtoistöissä tutuiksi tulleita tuli tavatessa halattua. Sellainen tapaamishalaus on erilainen kuin läheisen ja rakkaan ihmisen halaaminen.
Nyt kun taas on alettu tavata enemmän, niin huomaan, että ei se halaus enää samalla lailla tunnukaan hyvältä idealta. Voi mennä pitkään, ennen kuin minusta tulee taas halailija, jos koskaan. Niitä läheisiä ja rakkaita halaan kyllä edelleenkin, halasin läpi kokokorona-ajan esim. kummilapsia (kysyin vanhemmilta JA lapselta luvan tähän joka kerta, aikaisemin olisin vain kaapannut kainaloon).
Halaan edelleen tärkeitä ihmisiä.
Ennen puolituttujakin.
Ei ole tuntunut koskaan luontevalta, meidän perheessä ei halailtu
On edelleen tapana monissa piireissä. Tykkään.
Kyllä se minulle on vähän sama, kuin joku osoittaisi yhtäkkiä aseella päähän.
Siis tavatessa halata.