Olen raskaana ja minulla on kaksi pientä lasta
Haluan itse kovasti kolmannen lapsen eikä miehellänikään ole sitä mitään vastaan. Pelkään vain liikaa mitä meidän sukulaiset ja ystävät ovat asiasta mieltä. Meillä on siis kaksi lasta 4 ja 2-vuotiaat.
Olemme mieheni kanssa onnellisia raskaudesta mutta jännittää samalla miten uutinen otetaan vastaan kun meidän kaksi muuta lasta ovat kuitenkin vielä pieniä. Mietin myös että olisiko pitänyt odottaa että lapset ovat muutaman vuoden vanhempia olisko sitten helpompi jos tulisi vauva vaikka tavallaan olen myös nyt valmis uuteen vauvaan.
Jännittää vain liikaa muiden mielipiteet.
Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Kommentit (29)
Oletteko hoidattaneet nykyiset lapset sukulaisilla tai tuttavilla, vai oletteko hoitaneet ne itse?
Sukulaiset sopeutuu tilanteeseen, jos teistä aika on oikea niin silloin se on.
No ihan vain eläisin omaa elämää ja keskittyisin huolehtimaan, että niillä lapsilla on kaikki mitä tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko hoidattaneet nykyiset lapset sukulaisilla tai tuttavilla, vai oletteko hoitaneet ne itse?
Ihan itse tietenkin. Isovanhemmat kyllä kyselevät innoissaan koska voisivat lapsia ottaa kylään.
Mä voin ottaa sen vauvan niin sun ei tarvii miettiä mitä sukulaiset sanoo.
Mitä merkitystä muiden mielipiteillä on? Tehän teidän elämää elätte.
Onnittelut raskaudesta!
Siis ihanko oikeasti tuollaista mietit? Ziisus, että on elämä helppoa, jos tuo on jonkinlainen ongelma. Mitä helvettiä se kellekkään kuuluu, montako lasta ja missä ajassa hankitte. T: 3 lapsen vanhempi
Onhan tämä provo? Jos ei, miten on mahdollista, että jollekin on ongelma, jos kaksi aikuista ihmistä (joista ainakin toinen oletettavasti käy töissä) tekevät lapsia? Maailman luonnollisin asia. Se on toki eri asia, jos olette loisia, jotka porsivat ilman aikomustakaan itse elättää jälkikasvunsa.
Antaisin lapset adoptioon, ettei kuvitteellisille sukulaisille tule paha mieli.
Itse ilmoitin sukulaisille, että meille tulee kolmas lapsi, kun aiemmat lapset olivat 1v ja 2v. Hyvin se menee ja mukava myöhemmin, kun lapset ovat suunnilleen samanikäisiä. Vinkkinä, että mitä enemmän panostat kasvatukseen siinä ikävuodet 5v-10v, sitä helpommalla pääset murrosiässä.
Niin siis olet jo raskaana? Harkitsetko aborttia vai miksi enää mietit tuollaisia?
No nyt soitat toivomuskeijulle ja hän tulee paikalle. Pieni taikasauvan heilautus ja raskautta ei enää ole. Toinen vaihtoehto on mennä nyt välittömästi psykiatriseen päivystykseen. Olet sen tarpeessa.
Pitäisin polvisaappaita ainakin. Myös leopardikuvioista takkia.
Minulle oli sama tilanne, paitsi olin jo synnyttänyt. Sitten sairaalassa yksi sukulainen ihmetteli, että minulla on kolme lasta. Niin annoin sitten yhden niistä pois.
Ensin lakkaisin jännittämästä ja sitten laittaisin ehkäisyn kuntoon tulevaisuutta ajatellen.
Mieheni käy töissä. Minäkin kävin mutta sitten päätin jäädä kotiin meidän nuoremman lapsen kanssa. Vanhempani eivät tykkää että olen kotona vaan haluaisivat että käyn töissä. Mieheni kanssa olemme tästä kuviosta sopineet. Vanhempani eivät myöskään heti hyväksyneet asiaa kun odotin esikoistani. Yksi ystäväni sanoi minulle pari kuukautta sitten että "Ei tiedän vielä kannata kolmatta lasta tehdä kun teidän lapset ovat niin pieniä, kyllä ehditte niitä lapsia lisää myöhemminkin tehdä."
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ensin lakkaisin jännittämästä ja sitten laittaisin ehkäisyn kuntoon tulevaisuutta ajatellen.
Jos itse haluaa lapsia, ei kannata laittaa ehkäisyä kuntoon. Lapsia kun tulee helpommin ilman ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni käy töissä. Minäkin kävin mutta sitten päätin jäädä kotiin meidän nuoremman lapsen kanssa. Vanhempani eivät tykkää että olen kotona vaan haluaisivat että käyn töissä. Mieheni kanssa olemme tästä kuviosta sopineet. Vanhempani eivät myöskään heti hyväksyneet asiaa kun odotin esikoistani. Yksi ystäväni sanoi minulle pari kuukautta sitten että "Ei tiedän vielä kannata kolmatta lasta tehdä kun teidän lapset ovat niin pieniä, kyllä ehditte niitä lapsia lisää myöhemminkin tehdä."
Ap
Ja sinä elät vanhempiesi ja ystäväsi elämää? Vai mikä tässä on ongelma? Itse en kyllä viitsi viettää aikaa sellaisen "ystävän" kanssa, joka yrittää tuohon malliin sekaantua valintoihini.
Onnea raskaudesta! Ihan sama, mitä muut ajattelevat. Kai mustakin on ajateltu kaikenlaista, kun olemme kasvattaneet perhettä yli keskiverron ja kuopuksen kohdalla olin jo vanha synnyttäjä, jne. Mutta mitä ihmeen väliä sillä on. Joka lapsi on saanut tuntemaan itsensä yhä rikkaammaksi.
Mitä sitä enää miettimään ku jaskat on jo housuissa... 🙄