Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Av-keskustelut la 10.1. tilapäisesti rekisteröitymisen taakse

13.01.2015 |

Aihe vapaan keskustelut siirrettiin lauantaina 10. tammikuuta rekisteröitymisen taakse, koska palsta ylikuormittui asiattomista viesteistä liittyen muun muassa ikäviin ajankohtaisiin uutisiin. Rekisteröitymisellä haluttiin varmistaa, että keskustelualueen sääntöjen noudattamista voidaan valvoa. Jotta vastaavaa tilannetta ei synny, tässä kaikille keskustelijoille muistutuksesi linkki keskustelualueen sääntöihin: http://www.vauva.fi/artikkelit/keskustelualueen_saannot .

Muistathan, että lain vastaisia ovat esimerkiksi herjaavat, rasistiset tai yksityiselämää loukkaavat viestit sekä rikokseen yllyttävät viestit. Jos huomaat, että sääntöjä rikotaan, ilmoita siitä välittömästi "Ilmoita asiaton sisältö" -painikkeella. On kaikkien keskustelijoiden etu, että palstalla puututaan asiattomiin viesteihin.

Kommentit (286)

Vierailija
121/286 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään jaksa lukea ketjua, mutta ihmettelen kovasti miikusten suurta määrää.

Vierailija
122/286 |
14.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 20:08"]En yhtään jaksa lukea ketjua, mutta ihmettelen kovasti miikusten suurta määrää.
[/quote]miinusten siis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:58"]

Todellisuudessa Sanoma taitaa hävetä av-palstaa eikä lainkaan tajua sen muita arvoja kuin mainostulot. Tällaisesta instituutiosta ja brändistä pitäisi olla ylpeä. Jos Sanoma menettää av:n, se ei enää koskaan saa vastaavaa määrää ihmisiä keskustelemaan yhtään missään. Näyttää vain olevan hyvin vaikeaa tajuta, että enää ei ole pelkkiä tilaajia/lukijoita, vaan interaktiivisia osallistujia, joita on palveltava muutenkin kuin jakamalla lehdet postiluukusta.

[/quote]

Olen ajatellut jo pitkään samansuuntaisia ajatuksia. En tiedä miten ylläpidossa todellisuudessa toimitaan, mutta käyttäjille välittyyy kuva ettei ylläpidolla ole yhteistä linjaa, eikä heidän tekemisiään valvota. Johtuukohan tämä siitä että av-palstassa on Sanomalle kyse vain numeroista? Ajatellaanko siellä jossain että koska moderaattoreita pitää olla, maksetaan tietty summa kuussa siitä että joku nyt vähän moderoi, tajuamatta että senkin voi tehdä hyvin tai huonosti.

Olen itse moderoinut suosittua keskustelupalstaa ja silloin periaatteisiin kuului ettei jokaisen viestin poistoa lähdetä avaamaan itse palstalla, mutta esimerkiksi bannatun käyttäjän ottaessa yhteyttä kerrottaan miksi bannia on tullut ja mitä säännöt sanovat asiasta. Tämän palstan ylläpito loistaa palstalla poissaolollaan ja ketjuja sekä viestejä poistuu välillä täysin satunnaisesti. En vieläkään ymmärrä mitä pahaa oli kissan polkuantura -ketjussa, enkä uskalla kysyä koska bannin voi kuulemma saada siitäkin, että lähettää vääränlaisen viestin ylläpitoon.

Sanomalla tunnutaan ajattelevan että tätä palstaa voi ylläpitää miten tahansa, koska kukaan ei kehtaa tunnustaa palstailevansa täällä ja vaatia parempaa ylläpitoa, mutta ensimmäinen ulostulo on jo nähty Puutalobaby-blogissa ( http://www.lily.fi/blogit/puutalobaby/tapaus-av-mamma ). Nyt kannattaisi muidenkin tehdä sama tai edes otttaa yhteyttä ylläpitoon ja pyytää vastauksia.

JE SUIS AV-MAMMA!

[/quote]

Jo on tyhjänpäiväistä lässytystä tossa blogissa. Sanoma EI ole velvollinen tekemään mitään. Heidän ei tarvitse kertoa mitään tai tehdä mitään. Heillä on 100% valta tehdä mitä heitä kiinnostaa.

[/quote]

Heillä on oikeus tehdä ihan mitä vaan, mutta hyvään yritystapaan kuuluu paljon sellaista joka ei ole pakollista.

[/quote]

Tämän palstan kirjoittajat eivät ole asiakkaita. Sama kun valittaisit että Nordea tekee jotain eikä kerro sulle vaikka et ole edes asiakas. Et tuota Sanomalle euroakaan joten sinulla ei ole varaa valittakkaan

Vierailija
124/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:06"]

Tuohan oli viittaus Saksassa 30 luvulla kyhättyyn lakiin. Omalla tietämättömyydellälläsi lähdit sitten solvaamaan, joka onkin sitten rikollista.

[/quote]

Ei se ole rikollista

[/quote]

Se nyt vaan riippuu ja roikkuu. Tuomarilla on aikasta paljon liikkuma varaa tällaisessa. Muistan tapauksen jossa mies joutui maksamaan kunnianloukkauksesta lihavalle leidille kun oli kutsunut tätä lehmäksi. Suomessa siis.

Toiset vaan on tasa-arvoisempia kuin toiset :/

[/quote]

No lehmäksi kutsuminen on kunnianloukkaus jos siinä on ollut kuuntelijoita

Vierailija
125/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Ylläpito" time="15.01.2015 klo 12:21"]Ylläpito kommentoi:
Moni on kysynyt, onko tämä Ylläpito-nimimerkki oikeasti ylläpito. Kyllä on: Tätä tekstiä kirjoittaa nyt Vauvan toimituspäällikkö Anna.
Ketjussa kysytään, miksi olimme niin hitaita – ja samaa kysyi myös esimerkiksi Puutalobabyn blogi, jonka moni onkin lukenut. Olette oikeassa: Olimme liian hitaita. Olimme, koska tämä oli meille ylläpidossa työtä tekeville nyt ensimmäinen kerta, kun jouduimme siirtämään keskustelun nopeasti rekisteröitymisen taakse. Emme osanneet toimia tämän fiksummin, työnjako ei toiminut, eikä tieto kulkenut hyvin täällä ylläpidon päässä.
Meni pieleen, pahoittelut. Nyt voimme vain kiittää kommenteista, opetella kriisiviestintää ja kehittää työntekoamme.
Kuten sanottu, keskustelu täyttyi asiattomista viesteistä, jotka vaativat moderaattorien työtä. Poikkeuksellisen suuren viestimäärän seulominen ei onnistunut, emme pysyneet perässä. Moderaattorit tarvitsivat lisää työaikaa.
Toisin kuin moni ketjussa ajattelee, AV:n yhteisö on meille tosi tärkeä – ja olemme AV:sta ylpeitä. Tietenkin meidän pitäisi palvella yhteisöä paremmin ja kertoa heti, mistä on kyse, kun näin poikkeukselliseen keinoon turvaudutaan.
Olemme saaneet nyt paljon palautetta, jossa meitä pyydetään puuttumaan tiukemmin epäasiallisiin viesteihin palstalla. Etsimme uusia keinoja tehdä tätä, ja pyydämme AV:n yhteisöltä siihen apua. Ensi viikolla sivustolla aukeaa tästä kysely. Toivottavasti mahdollisimman moni vastaa ja kertoo mielipiteensä.
Siis kiitos kaikille kommenteista, ja pahoittelut.
[/quote]

Ihan hyvä sepostus mutta, mobiililaite syö uskon ja huonohko suomi. Kiitos yrityksestä.

Vierailija
126/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ylläpito arvostaa meitä av-mammoja ja ottaa huolemme tosissaan! Kyselyä odotellessa :)
t. av-mamma

Vierailija
127/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on heti rasisti jos ei pidä tummaihoisista? Mä oon tutustunut muutamaan turkkilaiseen, espanjalaiseen jne. Ei ne mua häiritse, mutta voin kertoa suoraan että jos musta kävelee vastaan niin mua pelottaa. Ja miksi? Helsingissä asuessani mut on ryöstetty kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla herra ei tosiaan ollut suomalainen, eikä valkoinen. Mä oon roturealisti, ja jos sanoma yhtiössä mielummin hyssytellään niin mäkin lähden tältä palstalta nyt. Jos ei saa omaa mielipidettä esittää, se on törkeää. Sanokaa vaan ahdasmieliseksi, mut faktat on faktoja.

Vierailija
128/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI tämäkin keskustelu on taas täynnä ihmisiä puhumassa IHONVÄRISTÄ?????

MENKÄÄ sinne hommafoorumille! Täällä keskustellaan vauvoista ja perhe-elämästä!!!!!

Vierailija
129/286 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:33"]

Kun täällä rasismi on kielletty, pitäisi sen koskea myös suomalaisia lestadiolaisia, ruotsinkieleisiä ja esim. uskovaisia. Kaikki tai ei mitään. Valikoiva sensuuri vaan suututtaa!

[/quote]

Koskee se samalla tavalla noitakin ryhmiä. Noista ryhmistä täällä ei ole vaan kirjoitettu sillä tavalla, että niitä pitäisi sensuroida. Ei täällä lue pakkoruotsi ketjuissa, että kaikki suomenruotsalaiset on murhaajia tai, että heidät pitää tappaa. Sama koskee noita muita manitsemiasi, niissä keskustelu on pysynyt asiallisena, joten niitä ei ole sensuroitu. Kannattaa lukea niiden ketjujen sisältö, ei vain otsikoita.

Vierailija
130/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:17"]

[quote author="Ylläpito" time="15.01.2015 klo 12:21"]Ylläpito kommentoi:
Moni on kysynyt, onko tämä Ylläpito-nimimerkki oikeasti ylläpito. Kyllä on: Tätä tekstiä kirjoittaa nyt Vauvan toimituspäällikkö Anna.
Ketjussa kysytään, miksi olimme niin hitaita – ja samaa kysyi myös esimerkiksi Puutalobabyn blogi, jonka moni onkin lukenut. Olette oikeassa: Olimme liian hitaita. Olimme, koska tämä oli meille ylläpidossa työtä tekeville nyt ensimmäinen kerta, kun jouduimme siirtämään keskustelun nopeasti rekisteröitymisen taakse. Emme osanneet toimia tämän fiksummin, työnjako ei toiminut, eikä tieto kulkenut hyvin täällä ylläpidon päässä.
Meni pieleen, pahoittelut. Nyt voimme vain kiittää kommenteista, opetella kriisiviestintää ja kehittää työntekoamme.
Kuten sanottu, keskustelu täyttyi asiattomista viesteistä, jotka vaativat moderaattorien työtä. Poikkeuksellisen suuren viestimäärän seulominen ei onnistunut, emme pysyneet perässä. Moderaattorit tarvitsivat lisää työaikaa.
Toisin kuin moni ketjussa ajattelee, AV:n yhteisö on meille tosi tärkeä – ja olemme AV:sta ylpeitä. Tietenkin meidän pitäisi palvella yhteisöä paremmin ja kertoa heti, mistä on kyse, kun näin poikkeukselliseen keinoon turvaudutaan.
Olemme saaneet nyt paljon palautetta, jossa meitä pyydetään puuttumaan tiukemmin epäasiallisiin viesteihin palstalla. Etsimme uusia keinoja tehdä tätä, ja pyydämme AV:n yhteisöltä siihen apua. Ensi viikolla sivustolla aukeaa tästä kysely. Toivottavasti mahdollisimman moni vastaa ja kertoo mielipiteensä.
Siis kiitos kaikille kommenteista, ja pahoittelut. [/quote] Ihan hyvä sepostus mutta, mobiililaite syö uskon ja huonohko suomi. Kiitos yrityksestä.

[/quote]

Huonohko Suomi?

Vierailija
131/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 23:04"]

MIKSI tämäkin keskustelu on taas täynnä ihmisiä puhumassa IHONVÄRISTÄ?????

MENKÄÄ sinne hommafoorumille! Täällä keskustellaan vauvoista ja perhe-elämästä!!!!!

[/quote]

Ei vaan täällä aihe on vapaa. Ymmärrätkö? Esimerkiksi jonkin harrastussivuston keskustelupalsta voi sisältää erilaisia osastoja harrastuksesta. Lisäksi on vapaa-aiheinen osasto, jossa saa keskustella kaikesta siitä mikä ei liity kyseiseen harrastukseen. Tässä on sama idea. Ei siis pelkästään vauvoja ja perhe-elämää, vaan ihan mitä tahansa sellaista, jolle sivustolla ei ole erityistä osastoaan.

Vierailija
132/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötäelämistä ja tsemppiä ylläpidolle! Ihanaa, että aihe saa olla VAPAA!

Vierailija
133/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi rekisteröinti haluttiin, mutta kävijämäärä putosi saman tien.

Sitten Sanomalla tehtiin korjausliike, jota selitettiin "väliaikaisella rekisteröinnillä".

Vierailija
134/286 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut tosi hiljaista tuon rekisteröitymiskokeilun jälkeen. Pieleen meni. Harmillista, koska tämä oli kaikista parhain palsta ja nyt jutut on ihan ääliöitä, koska suurin osa on varmaan teinejä. Parhaimmat keskustelijat lähti pois.

Vierailija
135/286 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:12"]

Aika hemmetin harvoin. Yleensä siihen liittyy jonkun toisen haukkumista

[/quote]

Taidat avata vain niitä ketjuja joista tietää jo otsikosta että pelkkää vittuilua ja provoilua sisältää :D

Vierailija
136/286 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keskustellaan vauvoista ja perhe-elämästä!!!!!

[/quote]

Missä?

Vierailija
137/286 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 08:27"] [quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 20:58"] Todellisuudessa Sanoma taitaa hävetä av-palstaa eikä lainkaan tajua sen muita arvoja kuin mainostulot. Tällaisesta instituutiosta ja brändistä pitäisi olla ylpeä. Jos Sanoma menettää av:n, se ei enää koskaan saa vastaavaa määrää ihmisiä keskustelemaan yhtään missään. Näyttää vain olevan hyvin vaikeaa tajuta, että enää ei ole pelkkiä tilaajia/lukijoita, vaan interaktiivisia osallistujia, joita on palveltava muutenkin kuin jakamalla lehdet postiluukusta. [/quote] Olen ajatellut jo pitkään samansuuntaisia ajatuksia. En tiedä miten ylläpidossa todellisuudessa toimitaan, mutta käyttäjille välittyyy kuva ettei ylläpidolla ole yhteistä linjaa, eikä heidän tekemisiään valvota. Johtuukohan tämä siitä että av-palstassa on Sanomalle kyse vain numeroista? Ajatellaanko siellä jossain että koska moderaattoreita pitää olla, maksetaan tietty summa kuussa siitä että joku nyt vähän moderoi, tajuamatta että senkin voi tehdä hyvin tai huonosti. Olen itse moderoinut suosittua keskustelupalstaa ja silloin periaatteisiin kuului ettei jokaisen viestin poistoa lähdetä avaamaan itse palstalla, mutta esimerkiksi bannatun käyttäjän ottaessa yhteyttä kerrottaan miksi bannia on tullut ja mitä säännöt sanovat asiasta. Tämän palstan ylläpito loistaa palstalla poissaolollaan ja ketjuja sekä viestejä poistuu välillä täysin satunnaisesti. En vieläkään ymmärrä mitä pahaa oli kissan polkuantura -ketjussa, enkä uskalla kysyä koska bannin voi kuulemma saada siitäkin, että lähettää vääränlaisen viestin ylläpitoon. Sanomalla tunnutaan ajattelevan että tätä palstaa voi ylläpitää miten tahansa, koska kukaan ei kehtaa tunnustaa palstailevansa täällä ja vaatia parempaa ylläpitoa, mutta ensimmäinen ulostulo on jo nähty Puutalobaby-blogissa ( http://www.lily.fi/blogit/puutalobaby/tapaus-av-mamma ). Nyt kannattaisi muidenkin tehdä sama tai edes otttaa yhteyttä ylläpitoon ja pyytää vastauksia. JE SUIS AV-MAMMA! [/quote]   Jo on tyhjänpäiväistä lässytystä tossa blogissa. Sanoma EI ole velvollinen tekemään mitään. Heidän ei tarvitse kertoa mitään tai tehdä mitään. Heillä on 100% valta tehdä mitä heitä kiinnostaa. [/quote] Missä tynnyrissä olet kasvanut?

[/quote]

Itse taidat olla tynnyrissä kasvanut

Vierailija
138/286 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:56"]

Miksi on heti rasisti jos ei pidä tummaihoisista? Mä oon tutustunut muutamaan turkkilaiseen, espanjalaiseen jne. Ei ne mua häiritse, mutta voin kertoa suoraan että jos musta kävelee vastaan niin mua pelottaa. Ja miksi? Helsingissä asuessani mut on ryöstetty kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla herra ei tosiaan ollut suomalainen, eikä valkoinen. Mä oon roturealisti, ja jos sanoma yhtiössä mielummin hyssytellään niin mäkin lähden tältä palstalta nyt. Jos ei saa omaa mielipidettä esittää, se on törkeää. Sanokaa vaan ahdasmieliseksi, mut faktat on faktoja.

[/quote]

Olet kyllä pesunkestävä rasisti siitä ei pääse mihinkään. 

Vierailija
139/286 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 03:23"]

Täällä keskustellaan vauvoista ja perhe-elämästä!!!!!

[/quote]

Missä?

[/quote]

Tämä palsta on sitä varten. Tämän nimi on VAUVA palsta eikä mikään rasististen sekopäiden hommafoorumi. 

Vierailija
140/286 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vitun sama joku rekkautumispakko tai tänne kirjoittelu. Pitäskö joidenkin miettiä elämän hankkimista jos joku aavee on elämää suurempi asia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä