Joensuun kirppareilla ihan törkyhinnat.
Esim. joku tuonut Molo kids "vähän käytetyn" haalarin myyntiin 60 eurolla. Haalarin pinta oli kulunut ihan karheaksi. Toisessa pöydässä oli dinosaurusleluja 5 euroa. H&M kulunut lastentakki kympin (uusia saa nyt alesta 12e). Muutenkin Joensuussa myydään hirveitä lumppuja ja romua törkeellä hinnalla. Kuka niitä ostaa? Saako joku kenties myytyä jotain noilla hinnoilla?
Kommentit (16)
Joo o samaa mieltä. Kontista sentään saap ostettua kohtuulliseen hintaan.
Venäläiset ostaa kumminkin, oli hinta mikä vaan
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:07"]
Venäläiset ostaa kumminkin, oli hinta mikä vaan
[/quote]
Joo yleensä kassoille jonottaa vaan venäläiset niiden ryysyjen kanssa...
Miksi sinun pitäisi saada halvalla toisten hyvät vaatteet?
Miksi kirppiksillä (Valintakirppis ja se uusi ABC:n vieressä) on niin vähän sovituskoppeja?! Argh! Ja miksi tällä jälkimmäisellä myydään ihan pokilla Vuitton ym. kopioita jatkuvasti, jopa vitriinissä? "Aito Chanel". Laitontahan se on, luulisi että tähän puututtaisiin edes jossain vaiheessa. Eikä nyt ainakaan sinne vitriiniin saisi laittaa.
Joensuuhun muutettua kävin muutaman kerran kirpputoreilla, no se harrastus loppui lyhyeen. Harmi juttu, entisessä kotikaupungissa tein kirpputorilta hyviä ja edullisia löytöjä lähes aina..
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 20:02"]Joo o samaa mieltä. Kontista sentään saap ostettua kohtuulliseen hintaan.
[/quote]
Mun mielestä Kontti kuuluu ylihintaisiin. Toki ymmärrän että vuokrat ja palkat pitää saada kuitattua. Joskus löytää hyvää ja halpaa kirppareilta, mutta sitä lulunutta, kallista p*. Mä oon epäillyt että laittasko porukka ryssien takia hirveitä hintoja, että ne muka ostas. Eihän nekään osta mitä tahansa. Pahimmat mitkä itellä kiinittää huomion; likaisia kenkiä 25e(miksi miitä ei siistitä!!) Luhtaa vuodelta -80, hintaa 10e...
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:00"]
Miksi sinun pitäisi saada halvalla toisten hyvät vaatteet?
[/quote]
Miksi ostaisi käytettyä samaan hintaan, minkä saa alennuksesta uutena? Kirpputorin tarkoitus oli joskus, että sieltä tehdään löytöjä. Minä en todellakaan maksa käytetystä uuden hintaa. Ei mun tartte saada toisten hyviä vaatteita kalliillakaan, ostan mieluummin kaupasta. Olen lopettanut kokonaan kirppareilla käynnin, sillä ei sillä tavalla enää nykyään mitään säästä. Omat vaatteet vien kierrätykseen. Ärsyttää sekin, että kun itse laittaa halvalla myyntiin, jobbari ostaa ne pois ja laittaa kalliimmalla omaansa. Minä mieluummin annan tarvitseville ilmaiseksi.
Ei ole mikään muuttunut sitten 90-luvun laman! Tahtoisitko minkäkokoista ja näköistä vaatetta? Paljon hyväkuntoista kierrätettävää...
Onko jättikirppis siis muuttanut valintalirppiksen lähelle?
Kävin miekin 15 vuoden tauon jälkeen katsomassa Joensuun kirppareilla. Mielikuva oli, että nuhjuisia, haisevia, täynnä törkyä. Opiskelijana se ei niin haitannut, nykyään haittaa. Se Tokmannin viereinen oli ainoa ok, valoisa ja ei kirppislöyhkää. Tavoitteena oli alkutalvesta katsoa lapselle käytetetty suksipaketti. Juuh, olihan niitä vaikka kuinka. Olisi voinut ostaa 10 vuotta vanhat surkeakuntoiset, suurin osa siteillä joihin ei saa enää monoja kaupasta eli vaikea kierrättää lapselta toiselle tai pitää useamman talven, 20 euroa halvemmalla mitä sai kaupasta uudet pitopohjasukset ja monot. Eikä kaupoissa ollut vielä edes alet... Sama tuo on kun torin hakuvahdilla kyttäsin viikkoja muita urheiluvälineitä. Käytiin sitten Hesan reissulla XXL:sta ostamassa samaan hintaan mitä käytettyjä myytiin.
Eikö täältä palstalta löydy joensuulaisia kommentoimaan vai onko kaikki tyytyväisiä kirppishintoihin :O
Järkyttäviä hintoja on! Yleisenä huvituksenamme on käydä nauramassa niille hinnoille. Huvinsa siis kullakin.
Itse myyjänä ollessani en laita millekkään hintaa yli 5 €. Yleensä euron tai pari, olipa kyseessä mikä tahansa tuote.
Siellä on niitä, jotka ostavat "tavisten" kirppispöydiltä ja myyvät törkyhinnoilla omalla kirppispaikallaan. Tästä on omakohtaista kokemusta, oli nuhjaantuneet lasten monot myynnissä, hinta 50snt, vähän ajan päästä ne olivat toisella paikalla myynnissä 12 euron hintaan. Toivottavasti kukaan ei mene semmoista hintaa niistä maksamaan.
Yleensä näitä trokareita ovat ne, joiden hintalapuissa ei lue päivämäärää, vaan joilla on koko ajan paikka varattuna, ja "kierrättävät" eli ostavat ja myyvät kalliimmalla eteenpäin.
Mulla oli myynnissä lastenvaatteita ja leluja hinnat 0,5-5e, mutta vain vähän meni kaupaksi. Enemmän katosi maksamatta ja kyllä harmitti kun oli hinnoitellut edulliseksi ja pari viimeistä myyntipäivää -50%... Joitakin myytyjä, edullisia tuotteita mm. Kuravaatteet ja kengät löytyi jostain seuraavasta hyllyvälistä muutaman päivän sisällä tuplahinnalla. Harmitti, ettei edulliset tuotteet menneet kaupaksi niitä tarvitseville vaan rahantekovälineeksi toisille kirpparimyyjille.