Laihdutuskuuri ja nälkä!
Syönkö liian vähän, kun viimeistään pari tuntia syömisestä on kiljuva nälkä ja todella kylmä? Vaikea keskittyä mihinkään! Kalorit on kuitenkin siinä 1200 paikkeilla ja päivinä jolloin lyön salilla 1500, joten liian vähästäkään syömisestä ei pitäisi olla kyse. Laihdutan siis normaalipainon sisällä, lähtöpaino 60kg. Pari viikkoa mennyt näin, tottuuko kroppa jossain vaiheessa matalampaan energiansaantiin? Aikaisemmin laihduttanut samoilla kaloreilla ilman ongelmia. Mittari näyttää minulle jotain 2000 kalorin päiväkulutusta perus opiskelusta ja kevyestä arkiliikunnasta, mutta en usko sen olevan niin korkea!
Kommentit (51)
Älä pilaa aineenvaihduntaasi järjettömällä laihduttamisella. Ala treenaamaan niin voit syödä mitä haluat, on hauskaa tekemistä, mieliala kohenee ja bonuksena saat kauniin kropan. Niin ja heitä se vaaka roskiin.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:53"]Miksi edes laidutat normaalipainossa? Mikä on pituus?
[/quote]Laihdutan, koska olen lihonut n. 5kg ja vaatteet kiristää. Pituus on 166cm, mutta kaikki rasva tuntuu kerääntyvän vatsaan (jalat hoikat ja farkkukoko 26" edelleen, tissit kokoa AA eikä niihin mene massaa vahingossakaan). Ultimate tavoite on kuitenkin 50kg jolloin vatsani olisi luultavasti täysin litteä ja lihakset näkyy. Veikkaan että jonkin verran painoa jo tippunut, en ole vielä vaa'alla käynyt. Olen 21v.
[/quote] Olen samanpituinen 54kg näytin laudalta. Vatsalihakset kyllä näkyi, samoin kylkiluut, takapuoli oli litteä kuin pannukakku, posket kuopalla. Älä laihduta liikaa, sekään ei ole kaunista.
[/quote]Olen jo lauta, eikä se muutu, olen painanut myös 63kg eikä tissit olleet yhtään sen isommat. En tiedä missä vaiheessa rasvaa alkaisi sitten mennä rintoihinkin, kenties ylipainoisena? Mieluummin on lauta ja laiha kuin lauta ja pallomahainen. Ja jollekin kurvikkaamman vartalotyypin omaavalle 60kg on varmasti oikein hyvä paino, mutta itse näytän vaan turvonneelta.
[/quote] Jätä turhat mässyt pois, harrasta liikuntaa. Kyllä ne vatsalihakset sieltä näkyviin tulee. 50kg on mun mielestä liian vähän 166cm pituiselle. Sitä paitsi jos kituutat liian pienellä kalorimäärällä elimistö menee ns. säästöliekille. Pienikin kalorimäärän nostaminen voi näkyä. Elimistö varastoi heti ylimääräiset energiat. Been there done that.
Kitukuuri on mielestäni ennemmin dietiit, joilla syödään alle 1000 kalsua/ pv. 1200-1500 kaloria on pienikokoiselle naiselle ok määrä eikä varmasti poksauta kilpirauhasta.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:58"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:53"]Miksi edes laidutat normaalipainossa? Mikä on pituus?
[/quote]Laihdutan, koska olen lihonut n. 5kg ja vaatteet kiristää. Pituus on 166cm, mutta kaikki rasva tuntuu kerääntyvän vatsaan (jalat hoikat ja farkkukoko 26" edelleen, tissit kokoa AA eikä niihin mene massaa vahingossakaan). Ultimate tavoite on kuitenkin 50kg jolloin vatsani olisi luultavasti täysin litteä ja lihakset näkyy. Veikkaan että jonkin verran painoa jo tippunut, en ole vielä vaa'alla käynyt. Olen 21v.
[/quote] Olen samanpituinen 54kg näytin laudalta. Vatsalihakset kyllä näkyi, samoin kylkiluut, takapuoli oli litteä kuin pannukakku, posket kuopalla. Älä laihduta liikaa, sekään ei ole kaunista.
[/quote]Olen jo lauta, eikä se muutu, olen painanut myös 63kg eikä tissit olleet yhtään sen isommat. En tiedä missä vaiheessa rasvaa alkaisi sitten mennä rintoihinkin, kenties ylipainoisena? Mieluummin on lauta ja laiha kuin lauta ja pallomahainen. Ja jollekin kurvikkaamman vartalotyypin omaavalle 60kg on varmasti oikein hyvä paino, mutta itse näytän vaan turvonneelta.
[/quote] Jätä turhat mässyt pois, harrasta liikuntaa. Kyllä ne vatsalihakset sieltä näkyviin tulee. 50kg on mun mielestä liian vähän 166cm pituiselle. Sitä paitsi jos kituutat liian pienellä kalorimäärällä elimistö menee ns. säästöliekille. Pienikin kalorimäärän nostaminen voi näkyä. Elimistö varastoi heti ylimääräiset energiat. Been there done that.
[/quote]No katson nyt ainakin tuohon 55 kiloon asti, se on sellainen paino jossa näytän vaatteet päällä hyvältä ja suhteellisen helppo saavuttaa ja pitää yllä. Siinäkin painossa olin kyllä lihavampi kuin yksikään kaverini (huom. Kukaan ei anorektikko, vaan normaaleja hoikkia naisia). Rasvan kertyminen 90% vatsaan "pallomahaksi" on sukuvika, äidilläni on sama tilanne.
ole kiltti ja käänny ammattilaisen puoleen esim.jollain salilla tms..en jaksa alkaa nyt itse vauhkoamaan päivän selvästä asiasta t:pt
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:08"]
ole kiltti ja käänny ammattilaisen puoleen esim.jollain salilla tms..en jaksa alkaa nyt itse vauhkoamaan päivän selvästä asiasta t:pt
[/quote]
Oletpa miellyttävä PT. Vauhkoatko usein asiakkaillesi päivänselvyyksiä?
Mä näin miehenä sanon et muija voi olla myös pehmee ei tarvi olla salilla kävijä. t. mies
eikös se ole pt:n työtä vauhkota,kun ei niitä asiakas tunnu millään ymmärtävän :)
Taas lihavat keksineet uuden tekosyyn kiloilleen, kun ei millään voi myöntää syöneensä liikaa ja liikkuneensa liian vähän? "Söin niin vähän, että kilpirauhanen poksahti ja lihoin!"