Älkää ottako ripsienpidennyksiä
Minulla oli pidennykset 1,5 vuotta. Olivat kyllä ihanat, ja olihan se helppoa, kun ei tarvinnut meikata aamuisin. Mutta pidennykset pilasivat omat ripseni, vaikka laitatin niitä ihan ammattilaisella, kalliilla hinnalla. Omat ripset eivät jääneet lyhyiksi, niin kuin monelle olen kuullut käyvän, mutta ne ovat paljon hauraammat ja ihan tikkusuorat. Ennen en ei edes tarvinnut taivuttaa ripsiä. :(
Päätin luopua ripsistä, koska ne alkoivat näyttää silmiini liian luonnottomilta, ja mielestäni ne vanhensivat ilmettäni.
Mutta miettikää kaksi kertaa, ennen kuin otatte pidennykset. Harva niitä kuitenkaan koko loppu elämäänsä aikoo pitää, joten ne seuraukset ovat joka tapauksessa edessä.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:03"]
Mulla kävi sama juttu kun lopetin ripsienpidennysten ottamisen. Ensimmäinen kuukausi oli hirvein ripsien kannalta, mutta sitten ne alkoivat kasvaa ja vahvistua pikkuhiljaa! Ja tosiaan pidennykset ei sovi kaikille ja usein ne vanhentavat ilmettä..
[/quote]
Aluksi niille jotenkin sokaistui, jossain vaiheessa aloin huomata sen vanhentavan vaikutuksen. Toki kyllähän on myös ihmisiä, joille pidennykset sopivat paremmin kuin minulle. :) Monella suomalaisella vain taitaa olla aika hauraat ripset jo ennestään, niille pidennykset voivat tehdä aikamoista hallaa.
Minulla on ollut epäsäännöllisen säännöllisesti ripsipidennykset 4 vuotta. Välillä esim puolen vuoden jakso ilman, sitten taas vuoden verran putkeen. En ole huomannut mitään muutosta omissa ripsissäni - yhtä paljon niitä edelleen on, ja yhtä vahvat kuin ennen pidennyksiä. Tottakai jatkeiden poisoton jälkeen omat ripset näyttävät haurailta ja ohuilta, hyvin laimeilta - se on normaalia kun paksut kuidut poistetaan. Myös sillä on vaikutusta, miten ripsiä kohtelee, jos esim hankaa liian kovaa meikkejä pestessä niin omat ripset takuuvarmasti kärsivät.
Siinä toki olen samaa mieltä, että överipitkät pidennykset ei pue ketään. Kohtuupituiset kuitenkin useimmiten piristävät kasvojen ilmettä, enkä itse ainakan koskaan ole saanut negatiivisia kommentteja (päinvastoin esim kysytty mitä ripsaria käytän, ja ihmetelty kun kerron että on jatkeet). Käytän pituutta 11-13 mm, se on ehdoton maksimi - pidemmät on omissa silmissäni mauttomat :)
Ei ne mulla lopullisesti pilannut, vaan 3 kk oli vaan hieman lyemmät ripset ja sitten kasvoi takas. sama hiustenpidennysten kanssa. Välillä pitää vain olla taukoa ja syötä biotiinia yms.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:13"]
Siinä toki olen samaa mieltä, että överipitkät pidennykset ei pue ketään. Kohtuupituiset kuitenkin useimmiten piristävät kasvojen ilmettä, enkä itse ainakan koskaan ole saanut negatiivisia kommentteja (päinvastoin esim kysytty mitä ripsaria käytän, ja ihmetelty kun kerron että on jatkeet). Käytän pituutta 11-13 mm, se on ehdoton maksimi - pidemmät on omissa silmissäni mauttomat :)
[/quote]
13mm alkaa kyllä olla aika luonnottoman näköinen omasta mielestäni. Tai riippuu toki ihmisestä. Omani olivat vain 11mm, mutta ei niitä kukaan omiksi ripsiksi erehtynyt luulemaan.
Tottakai! On sanomattakin selvää että kun lisäillään pidennyksiä oli sitten tukka tai ripset niin tottakai omat kärsii. En tajua miten tämä menee aina ihmisiltä ohi.. Aina oma kärsii kun lykätään jotain mikä ei sinne kuulu. On selvää jos pidät ripsiä tauotta (normaalit huollot kyllä mutta et pidä väliä esim 1-2kk) ja vaikka laitat ammattilaisella niin tottakai omat ripset kärsii. Väliä on sillä pidätkö kuukauden vai vuoden siten kuinka paljon se kärsii. Fakta on myös se että se hius tai ripsi kyllä kasvaa takaisin, useimmiten ellei karvan tupee ole kärsinyt (revitty väkisin ripsiä pois) jos näin on, voi olla ettei siihen enää koskaan kasva uutta ripseä tilalle.
Mutta aina tulee se luopumisvaihe. Välillä on pakko pitää taukoa lisukkeesta oli ripsi tai hiuspidennys. Jos ei pidä taukoa välillä ei kohta ole enää pian mitään mihin pidennystä kiinnittää. Sitten asiakkaat valittaa kun on lyhentynyt tukka/ripset vaikka kävi ammattilaisella.
Tokikin, on ammattilaisen tehtävä katsoa onko asiakkaan syytä pitää jo taukoa ym. Mutta lyhyesti.. vaikka kuinka hyvä tekijä olisi, jos pidät pitkään ja putkeen pidennystä niin kyllä se oma vaan siitä kärsii.
Ripsenpidennykset eivät näytä hyviltä, vaikka niihin sokaistunut voikin niin kuvitella. Ne paljastavat yhteiskuntaluokan aika tehokkaasti.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:55"]Ripsenpidennykset eivät näytä hyviltä, vaikka niihin sokaistunut voikin niin kuvitella. Ne paljastavat yhteiskuntaluokan aika tehokkaasti.
[/quote]
Olen tohtori ja käytän ripsienpidennyksiä. Mikä on yhteiskuntaluokkani?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:55"]
Ripsenpidennykset eivät näytä hyviltä, vaikka niihin sokaistunut voikin niin kuvitella. Ne paljastavat yhteiskuntaluokan aika tehokkaasti.
[/quote]
Kultaseni, sä et edes tajuaisi mun pidennyksiäni pidennyksiksi.
t: YTM
Mulle tuli ihan hirvittävä allerginen reaktio pidennyksistä. Vesi valui silmistä ja ne turposivat, punoitti ja kutisi sietämättömästi. Olin laittanut pidennykset muutaman kuukauden tauon jälkeen kun näin kävi. Aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia ja liimakin oli samaa kuin ennen.
En ymmärrä kuinka kukaan laittaa pikaliimaa silmien viereen. Sillä samaa ainetta se ripsiliimakin on. Ei ne millään luomuliimalla pysy.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:55"]
[/quote]
Kultaseni, sä et edes tajuaisi mun pidennyksiäni pidennyksiksi.
t: YTM
[/quote]
Voi honey, luulet vaan. Kyllä ne erottaa.
Hurahdin pidennyksiin itsekin pari vuotta sitten, tosin jäi puoleen vuoteen mun kokeilut. Oli yksi silmätulehdus ja viimeinen niitti oli kun toissa kesänä huollon jälkeen ripset putoili viikon aikana kaikki pois. Pidin jopa parin kuukauden tauon pidennysten laitossa. Totesin että luonto ei ollut tarkoittanut näitä lisäkkeitä mulle ja olen tyytyväinen nykyisiin omiiin ripsiini, jotka kasvoivat hujauksessa takaisin omiin siedettäviin mittoihinsa. Kestovärjäysen laitatan niihin 2-3 krt vuodessa, muutoin mennään ripsarilla. Hyvin räpsyy ilman lisämittaakin ja mielestäni näytän paremmalta ilman niitä jatkeita (jotka eivät nekään olleet juurikaan omaa ripsen mittaa pidemmät).
Joskus katselen näitä tv:ssä esiintyviä naistaiteilijoita ja -julkkiksia joilla on koko ajan sellaset viuhkat silmillä että miten ne mahtaa enää koskaan ilman niitä jatkeita pärjätä viihdemaailmassa.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:32"]
Hurahdin pidennyksiin itsekin pari vuotta sitten, tosin jäi puoleen vuoteen mun kokeilut. Oli yksi silmätulehdus ja viimeinen niitti oli kun toissa kesänä huollon jälkeen ripset putoili viikon aikana kaikki pois. Pidin jopa parin kuukauden tauon pidennysten laitossa. Totesin että luonto ei ollut tarkoittanut näitä lisäkkeitä mulle ja olen tyytyväinen nykyisiin omiiin ripsiini, jotka kasvoivat hujauksessa takaisin omiin siedettäviin mittoihinsa. Kestovärjäysen laitatan niihin 2-3 krt vuodessa, muutoin mennään ripsarilla. Hyvin räpsyy ilman lisämittaakin ja mielestäni näytän paremmalta ilman niitä jatkeita (jotka eivät nekään olleet juurikaan omaa ripsen mittaa pidemmät).
Joskus katselen näitä tv:ssä esiintyviä naistaiteilijoita ja -julkkiksia joilla on koko ajan sellaset viuhkat silmillä että miten ne mahtaa enää koskaan ilman niitä jatkeita pärjätä viihdemaailmassa.
[/quote]
Ihanaa, että olet tyytyväinen omiin ripsiisi! Minäkin näytän mielestäni paremmalta ilman pidennyksiä. :)
En ottaiskaan. Ne näyttää naurettavilta.
Loppui ripsipidennyksien laitattaminen kahden kuukauden silmäluomien tulehduksen kierteeseen, joka ei lähtenyt vaikka neljää eri antibioottia käytin. :) Maksoi lääkkeet n. 200e siltä ajalta.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:44"]
Tottakai! On sanomattakin selvää että kun lisäillään pidennyksiä oli sitten tukka tai ripset niin tottakai omat kärsii. En tajua miten tämä menee aina ihmisiltä ohi.. Aina oma kärsii kun lykätään jotain mikä ei sinne kuulu. On selvää jos pidät ripsiä tauotta (normaalit huollot kyllä mutta et pidä väliä esim 1-2kk) ja vaikka laitat ammattilaisella niin tottakai omat ripset kärsii. Väliä on sillä pidätkö kuukauden vai vuoden siten kuinka paljon se kärsii. Fakta on myös se että se hius tai ripsi kyllä kasvaa takaisin, useimmiten ellei karvan tupee ole kärsinyt (revitty väkisin ripsiä pois) jos näin on, voi olla ettei siihen enää koskaan kasva uutta ripseä tilalle.
Mutta aina tulee se luopumisvaihe. Välillä on pakko pitää taukoa lisukkeesta oli ripsi tai hiuspidennys. Jos ei pidä taukoa välillä ei kohta ole enää pian mitään mihin pidennystä kiinnittää. Sitten asiakkaat valittaa kun on lyhentynyt tukka/ripset vaikka kävi ammattilaisella.
Tokikin, on ammattilaisen tehtävä katsoa onko asiakkaan syytä pitää jo taukoa ym. Mutta lyhyesti.. vaikka kuinka hyvä tekijä olisi, jos pidät pitkään ja putkeen pidennystä niin kyllä se oma vaan siitä kärsii.
[/quote]
Mikä ihme on karvan tupee?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:44"]
[/quote]
Mikä ihme on karvan tupee?
[/quote]
Totta, en haluaisi käydä kosmetologilla, joka luulee ripsilläni olevan tupee. :D
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:22"]
Laitanpas
[/quote]
Itsekö laitat?
Mulla kävi sama juttu kun lopetin ripsienpidennysten ottamisen. Ensimmäinen kuukausi oli hirvein ripsien kannalta, mutta sitten ne alkoivat kasvaa ja vahvistua pikkuhiljaa! Ja tosiaan pidennykset ei sovi kaikille ja usein ne vanhentavat ilmettä..