Älkää ottako ripsienpidennyksiä
Minulla oli pidennykset 1,5 vuotta. Olivat kyllä ihanat, ja olihan se helppoa, kun ei tarvinnut meikata aamuisin. Mutta pidennykset pilasivat omat ripseni, vaikka laitatin niitä ihan ammattilaisella, kalliilla hinnalla. Omat ripset eivät jääneet lyhyiksi, niin kuin monelle olen kuullut käyvän, mutta ne ovat paljon hauraammat ja ihan tikkusuorat. Ennen en ei edes tarvinnut taivuttaa ripsiä. :(
Päätin luopua ripsistä, koska ne alkoivat näyttää silmiini liian luonnottomilta, ja mielestäni ne vanhensivat ilmettäni.
Mutta miettikää kaksi kertaa, ennen kuin otatte pidennykset. Harva niitä kuitenkaan koko loppu elämäänsä aikoo pitää, joten ne seuraukset ovat joka tapauksessa edessä.
Kommentit (55)
Minulla ei varmaan sitten ollut ikä puolellani. :)
Ap 25 vuotta
En koskaan käytä silmämeikkiä pidennysten kanssa ja aina ripsistä luopuessa omat ripset on ollut yhtä pitkät ja tuuheat ja helpot meikattavat kuin ennen pidennyksiä. Riippuu ihan millaiset omat ripset on. Ei pidennykset automaattisesti niitä pilaa. Ellei ole huonossa paikassa laitettu huonoilla välineillä
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:55"]
Ripsenpidennykset eivät näytä hyviltä, vaikka niihin sokaistunut voikin niin kuvitella. Ne paljastavat yhteiskuntaluokan aika tehokkaasti.
[/quote]
Kultaseni, sä et edes tajuaisi mun pidennyksiäni pidennyksiksi.
t: YTM
[/quote]
Voi honey, luulet vaan. Kyllä ne erottaa.
[/quote]
Oikeasti ei aina. Itsellä on todella luonnolliset, kaveritkin kysyy mikä ripsiväri käytössä kun ei tajua pidennyksiksi vaikka olen sanonut meneväni laittamaan pidennykset.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:44"]
Tottakai! On sanomattakin selvää että kun lisäillään pidennyksiä oli sitten tukka tai ripset niin tottakai omat kärsii. En tajua miten tämä menee aina ihmisiltä ohi.. Aina oma kärsii kun lykätään jotain mikä ei sinne kuulu. On selvää jos pidät ripsiä tauotta (normaalit huollot kyllä mutta et pidä väliä esim 1-2kk) ja vaikka laitat ammattilaisella niin tottakai omat ripset kärsii. Väliä on sillä pidätkö kuukauden vai vuoden siten kuinka paljon se kärsii. Fakta on myös se että se hius tai ripsi kyllä kasvaa takaisin, useimmiten ellei karvan tupee ole kärsinyt (revitty väkisin ripsiä pois) jos näin on, voi olla ettei siihen enää koskaan kasva uutta ripseä tilalle.
Mutta aina tulee se luopumisvaihe. Välillä on pakko pitää taukoa lisukkeesta oli ripsi tai hiuspidennys. Jos ei pidä taukoa välillä ei kohta ole enää pian mitään mihin pidennystä kiinnittää. Sitten asiakkaat valittaa kun on lyhentynyt tukka/ripset vaikka kävi ammattilaisella.
Tokikin, on ammattilaisen tehtävä katsoa onko asiakkaan syytä pitää jo taukoa ym. Mutta lyhyesti.. vaikka kuinka hyvä tekijä olisi, jos pidät pitkään ja putkeen pidennystä niin kyllä se oma vaan siitä kärsii.
[/quote]
Mikä ihme on karvan tupee?
[/quote]
Totta, en haluaisi käydä kosmetologilla, joka luulee ripsilläni olevan tupee. :D
[/quote]
Niin. Tai kosmetologilla, joka on aikeissa liimata tupeen asiakkaan ripsiin.
Tuli mieleen eräs useammallakin palstalla silloin tällöin mutta paatoksella kirjoitellut karvafetisisti, joka ensin paasasi aiheesta "karvatupe" ja korjattaessa muutti sen muotoon "karvatupi". Onkohan se noin ylivoimaista katsoa ihokarvan rakenne kuvasta ja lukea siinä vieressä olevat sanat? Vai olisikohan niin, että se fetissi koskeekin niitä oudosti kirjoitettuja sanoja..?
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:31"]
Minulla ei varmaan sitten ollut ikä puolellani. :)
Ap 25 vuotta
[/quote]
Kiitos muuten varoituksesta. Olen kuullut riskeistä ja siksi jäi ottamatta. Joitain vuosia sitten harkitsin, taisi olla buumi silloin kuumimmillaan.
Mahdolliset lisääntyvät varjot kasvoilla myös askarruttivat. No. Tyytyväinen olen ollut omiini, pituutta on kuitenkin ihan sopivasti, taivutan ja käytän vedenkestävää maskaraa. Jostain syystä vesiliukoiset ripsivärit oikaisevat ripseni luonnontilaan eli suoriksi.
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 09:55"] Ripsenpidennykset eivät näytä hyviltä, vaikka niihin sokaistunut voikin niin kuvitella. Ne paljastavat yhteiskuntaluokan aika tehokkaasti. [/quote] Kultaseni, sä et edes tajuaisi mun pidennyksiäni pidennyksiksi. t: YTM [/quote] Voi honey, luulet vaan. Kyllä ne erottaa. [/quote] Oikeasti ei aina. Itsellä on todella luonnolliset, kaveritkin kysyy mikä ripsiväri käytössä kun ei tajua pidennyksiksi vaikka olen sanonut meneväni laittamaan pidennykset.
[/quote]
Mulla on työkaveri, jolla tajusin olevan pidennykset vasta parin vuoden kuluttua. En siis tuntenut häntä ennen kuin otti pidennykset (en siis nähnyt muutosta omiin ripsiin), mutta ovat niin luonnollisen näköiset, etten olisi arvannut. Olemme muuten töissä yliopistolla.
Höyhen. Höyhen jonka päälle pistetään liimaa ja sulka. Kestääkö höyhen liiman ja sulan painoa ilman vaurioitumista?
Okei, okei kaukaa haettu vertauskuva, mutta kuitenkin.
Ripsenpidennykset eivät näytä hyviltä, vaikka niihin sokaistunut voikin niin kuvitella. Ne paljastavat yhteiskuntaluokan aika tehokkaasti.
[/quote]
Rupesi naurattamaan :D Minulla ei ainakaan ole rahaa ripsienpidennyksiin, että jos tarkoitit sen olevan köyhien hommaa, niin olet aika väärällä polulla suksimassa.
Ei tarvi laittaa kun vetää priorinia. Mulla kasvanut ripset ihan hurjasti...
Tää on monimutkanen juttu ja niin yksilöllistä ja riippuu kaikesta mahdollisesta.
Itsellä on perus rutiini, että pidän pidennyksiä toukokuusta joulu-helmikuuhun ja sen jälkeen se muutaman kuukauden tauko ja uudestaan.
Eli pisin aika mikä on ollut pidennykset putkeen, on ollut n. 8-9 kuukautta.
Eka ripsen laittajallani huoltoväli oli 3 viikkoa, koska ripset olivat jo siinä vaiheessa jo aika kamalat. Sitten löysin toisen kehutun laittajan, jolloin huoltovälini oli 3 viikon sijaan 6 viikkoa ja ripset olivat paljon paremman näköiset ja kaikki ovatkin kehuneet niitä. Muuton vuoksi jouduin vaihtamaan laittajaa, mutta tuttavan avulla löysin heti hyvän laittajana ja huoltoväli pysyi siinä 5-6 viikossa.
Ripsenlaittajat ovat aina kehuneet mun ripsiä, koska ne ovat täysin mustat, ne ovat todella tuuheat, pitkähköt ja vahvat. Eli niihin on kuulemma todella helppo laittaa ripsiä ja ei tarvi tapella onko se 12-13 mm liian pitkä vai ei vaan voivat hyvillä mielin laittaa sen pituisia.
Nyt kun lähes kaikki pidennykset ovat tippuneet ja voin tutkailla ripsiä, niin loppu tulema on että ripset eivät tietenkään täysin samanlaiset ole kuin ennen laittoa, vaan ovat hitusen lyhemmät ja tietyllä tapaa ei vielä niin paksut, koska useat yksittäiset ripset ovat vielä kesken, mutta jos vertaa edellisiin vuosiin n. kuukauden-kahden päästä ovat täysin entisensä. Otin mielenkiinnosta kuvan ilman ripsaria ja en kyllä sanoisi näitä mitenkään tuhoutuneiksi :) Eivät tietenkään vielä nätin tasaiset ja niiin tuuheat ja niin pitkät, mutta voiko olettaakkaan?
Kuva: http://aijaa.com/vlMDiq
(Vasemmassa silmässä vielä kaksi kuitua ja oikeassa 5)
Se kontrasti on vaan niin iso pidennyksien kanssa ja ilman ja tuntuu että omat ripset ovat tuhoutuneet. Mutta sitten kun kattoo ripsiä läheltä ja kuvien kautta, niin näkee että lähes normaalit ne ovat, mutta pidennyksien rinnalla vain säälittävän näkymättömät peilin kautta edestä katottuna.
Tottakai jos pitää yli vuoden putkeen ilman taukoja, pitää itselleen liian raskaita/pitkiä pidennyksiä ja huoltovälit ovat lyhyet, niin omat ripset kärsivät enemmän. Mitä pitempi huoltoväli sen parempi.
Ja miksi niihin perus suomalaisiin heikohkoisin, lyhyiin ja harvoihin ripsiin pitää saada se pahimmillaan 13 mm kuitu (olen kuullut myös 15mm..)? Ei ihme jos eivät pysy 2 viikkoa kauempaa. Itse aloitan useasti 13 mm (koska omat ripset ja kasvonpiirteet sen sallivat hyvin) mutta sitten parin kk jälkeen siirryn 12mm ja sitten joskus otan vielä 11mm ihan viimeisillä kerroilla. Eli sitä mukaan kun omat ripset eivät pysy niin ''skarppeina'', niin lyhennän kuitua.
Eli minusta tärkeintä on että pitää taukoja, löytää sellainen laittaja että huoltoväli pysyy tarpeeksi pitkänä, sekä kuidut valitaan realistisesti omien ripsien mukaan. Itse tykkään käyttää kesän ja syksyn noita ihan vaan sen helppouden takia.
ää, haluaisin pidennykset kun nämä omat ripset ovat niin rumat nysät :( en vaan tiedä jaksaisinko sitä huoltorumbaa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 18:27"]
[/quote]
Rupesi naurattamaan :D Minulla ei ainakaan ole rahaa ripsienpidennyksiin, että jos tarkoitit sen olevan köyhien hommaa, niin olet aika väärällä polulla suksimassa.
[/quote]
Ei tavallisilla perheellisillä työssäkäyvillä olekaan, se on sossunelätit joilla noihin varaa on. Me muut maksamme itse elämämme asuntovelkoineen yms, ei jää niin paljon rahaa turhuuksiin.
Mun vastaus on poistettu?! Kerroin etten tarvi lisäkkeitä kun syön priorinia - hiukset, ripset ja kynnet kasvaa vauhdilla...
[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:35"]
En koskaan käytä silmämeikkiä pidennysten kanssa ja aina ripsistä luopuessa omat ripset on ollut yhtä pitkät ja tuuheat ja helpot meikattavat kuin ennen pidennyksiä. Riippuu ihan millaiset omat ripset on. Ei pidennykset automaattisesti niitä pilaa. Ellei ole huonossa paikassa laitettu huonoilla välineillä
[/quote]
aivan täysin samaa mieltä
Itsellän oli ripsenpidennykset vaihtelevasti 4 vuoden ajan, nyt olen ollut puolisen vuotta ilman. Ripseni eivät kärsineet lainkaan! Osittain varmasti siksi, että ripsiteknikkoni oli äärimmäisen hellävarainen, mutta suurin tekijä oli varmasti erittäin tuuheat ja vahvat omat ripset. Vähän tuurilla menee se kenen ripset kärsivät ja kenen ei :/
Luonnottomiltahan ne hyvin usein näyttävät, varsinkin jos omaa muuten vaaleat piirteet.
Kaikkea sitä viitsitäänkin silmiin tunkea. Ei niihin ripsiin ja räpsyttimiin normaali ihminen edes kiinnitä mitään huomiota, oli pitkät tai lyhyet. Miehet nyt ei ainakaan, eikä monet naisetkaan, ainakaan minä en tuollaisia huomaa.
Noihin tutkintoihin en ota kantaa, mutta vaikuttaisiko ikä siihen, miten omat ripset pidennyskausista selviävät?
Voi kyllä olla ihan vain geneettistäkin, toisilla on vahvemmat hiukset, kynnet ja ripset kuin toisilla. Jonkinverran asiaa kai voi auttaa lisäravinteilla, mikäli löytää hyvin imeytyvät yhdistelmät.