Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi matalastikoulutetut vastustavat gender-ajattelua?

Vierailija
13.01.2015 |

Vaikka tuskin tietävät mitä siihen sisältyy?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä korkeakoulutettu, mutta en silti tiedä mitä gender-ajattelu on.

Gender on englanninkielinen sana joka tarkoittaa sukupuolta. Sukupuolesta minulle tulee taas mieleen genitaalit. Ettäkö matalammin koulutetut eivät tiedä mitä genitaalit ovat - sallikaa minun epäillä!

Kun miehen kanssa jaoimme hoitovastuuta nimenomaan teimme sen genitaaleja korostamatta. Tissien takia olin itse hitusen pidempään kotona kuin pelkillä nänneillä varustettu lasten isä. Toki ilman genitaaleja emme tuolla tavalla luomusti olisi vanhemmiksi tullut (yhdynnässä olimme, sen myönnän). Myös synnytyksessä pillu on ihan loistava assetti.

Vierailija
22/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gender tarkoittaa sosiaalista sukupuolta. On olemassa myös sex, eli biologinen sukupuoli. Gender-ajattelun perusidea on se, että sukupuolten väliset erot ovat sosiaalisesti tuotettuja. Eli siis kaikki miesten ja naisten erot eivät ole biologisia vaan esimerkiksi miehet ovat aggressiivisempia, koska he ovat kasvaneet yhteiskunnassa, jossa miehiä kannustetaan olemaan aggressiivisia. Vasta gender -ajattelun myötä on alettu mm. Kiinnittämään huomiota lasten sukupuolineuraaliin kasvattamiseen, jotta voitaisiin rikkoa näitä rooli- ja normirajoituksia.

Kyllä minä uskon, että myös matalasti koulutetut on edes jollain tasolla perillä gender-ajattelun konseptista, eivät vaan ole kuulleet tota tieteellistä termiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:16"]

Gender tarkoittaa sosiaalista sukupuolta. On olemassa myös sex, eli biologinen sukupuoli. Gender-ajattelun perusidea on se, että sukupuolten väliset erot ovat sosiaalisesti tuotettuja. Eli siis kaikki miesten ja naisten erot eivät ole biologisia vaan esimerkiksi miehet ovat aggressiivisempia, koska he ovat kasvaneet yhteiskunnassa, jossa miehiä kannustetaan olemaan aggressiivisia. Vasta gender -ajattelun myötä on alettu mm. Kiinnittämään huomiota lasten sukupuolineuraaliin kasvattamiseen, jotta voitaisiin rikkoa näitä rooli- ja normirajoituksia. Kyllä minä uskon, että myös matalasti koulutetut on edes jollain tasolla perillä gender-ajattelun konseptista, eivät vaan ole kuulleet tota tieteellistä termiä.

[/quote]

On hölmöä, että sosiaalista sukupuolta tarkoittava sana alkaa "gen" samoin kuin sukupuolielimiä tarkoittava sana "genitals". Kiitos selvennyksestä, nyt insinöörikin (ei siis mitään yhteiskuntatieteellistä opiskellut) ymmärtää. :-) 

Vierailija
24/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on raha joka ratkaisee genderit.

Vierailija
25/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gender tarkoittaa sosiaalista sukupuolta. On olemassa myös sex, eli biologinen sukupuoli. Gender-ajattelun perusidea on se, että sukupuolten väliset erot ovat sosiaalisesti tuotettuja. Eli siis kaikki miesten ja naisten erot eivät ole biologisia vaan esimerkiksi miehet ovat aggressiivisempia, koska he ovat kasvaneet yhteiskunnassa, jossa miehiä kannustetaan olemaan aggressiivisia. Vasta gender -ajattelun myötä on alettu mm. Kiinnittämään huomiota lasten sukupuolineuraaliin kasvattamiseen, jotta voitaisiin rikkoa näitä rooli- ja normirajoituksia. Kyllä minä uskon, että myös matalasti koulutetut on edes jollain tasolla perillä gender-ajattelun konseptista, eivät vaan ole kuulleet tota tieteellistä termiä.

[/quote]

Ihanan alentuvaa. Olen täysin kouluttamaton duunari ja olen kyllä kuullut termin ja ymmärrän myös termin taustan. Olen myös tuon viestin 11 kirjoittaja joka kaipaili taustatietoa tälle alkuperäiselle väitteelle. Lukutaito opetetaan Suomessa jo alakoulussa ja sen jälkeen heikosti koulutettukin saa aivan vapaasti lukea haluamaansa tekstiä niin netistä, lehtiartikkeleista kuin kirjoistakin. Meillä tyhmillä duunareillakin on muuten oikeus täysin maksutta hankkia kirjastokortti yliopiston kirjastoonkin joten meillä on nykyään oikeus myös tieteelliseen tietoon. 

Vierailija
26/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homot ja lesbot pitäisi lähettää ahvenanmaalle ja laittaa aita ympärille. Somalit samaan sakkiin. t. korkeastikoulutettu.

Vierailija
27/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos selvennyksestä. Nyt tiedän mitä ilman muuta tytön ja pojan äitinä vastustan. On nimittäin tullut nähtyä ja havaittua, että ne erot on tosiaan ihan synnynnäisiä enkä tarkoita mitään ulkoisia merkkejä. Enkä kyllä usko miestänikään vaan kasvatuksen ja ympäristön tuotteeksi. Ja ihan surkeasti koulutettu olen mutta silti lukutaitoinen.

[/quote]

Vierailija
28/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 10:33"]

Kiitos selvennyksestä. Nyt tiedän mitä ilman muuta tytön ja pojan äitinä vastustan. On nimittäin tullut nähtyä ja havaittua, että ne erot on tosiaan ihan synnynnäisiä enkä tarkoita mitään ulkoisia merkkejä. Enkä kyllä usko miestänikään vaan kasvatuksen ja ympäristön tuotteeksi. Ja ihan surkeasti koulutettu olen mutta silti lukutaitoinen.

[/quote]

[/quote]

Ai, ja koska ne erot on luontaisia, niin niitä pitää erikseen vielä kaikin keinoin korostaa?

Ei millään pahalla, mutta taidat olla ns. heikompaa ainesta.

Vierailija
29/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni matalasti koulutettu hipsteri on kyllä täysin tuon gender-ajattelun kannalla, että ei tässäkään kannata yleistää. Ja taas moni akateeminen vanha kähmyrä on gender-ajattelua vastaan. Enemmän tuohon ehkä vaikuttaa ikä, kuin koulutus? En nimittäin tunne yhtään nuorta, joka pitäisi kynsin ja hampain kiinni "perinteisistä sukupuolirooleista".

Vierailija
30/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 11:06"]

Aika moni matalasti koulutettu hipsteri on kyllä täysin tuon gender-ajattelun kannalla, että ei tässäkään kannata yleistää. Ja taas moni akateeminen vanha kähmyrä on gender-ajattelua vastaan. Enemmän tuohon ehkä vaikuttaa ikä, kuin koulutus? En nimittäin tunne yhtään nuorta, joka pitäisi kynsin ja hampain kiinni "perinteisistä sukupuolirooleista".

[/quote]

Ja nuorella tarkoitan alle 30-vuotiaita. :)

Vierailija
31/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/32 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut korkeakoulutetut ovat ylimielisiä, ja halveksivat muita kuin omia mielipiteitään? Tämä ilmenee pääosin juuri siten, että leimataan vastakkaiset mielipiteet "matalastikoulutetuille" tyypillisiksi. Fakta on kuitenkin se, että kaikille sunntauksille löytyy kannattajansa kaikista yhteiskuntaluokista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme