Raskausvaivat! Listaus!
Listataanko vaivat? Nyt saa valittaa kaikki vaivat raskaudesta!! Mäpä alotan. Menossa rv9. Alaselkä kuin tulessa, , kosketusarka eikä kärsi istua kunnolla. Iltaisin pääkipua. Iskias alkaa olla melko kipeä. Ja vatsan turvotus on ihan älytön! Kuin olis puolessa välissä menossa! Lisäksi alavatsan repäisykivut on helvetillisiä. Pikku yskäisy ja itku tulee. Mites muilla?
Kommentit (43)
Ei vissiin muita vaivasia paikalla :)
Jos viikon päästä saisit tietää, että vauvasi on kuollut kohtuun niin vieläkö tekisi mieli seuraavassa raskaudessa joka kolotusta tulla valittamaan?
Nauttisit siitä raskaudesta etkä valittaisi.
No Anteeksi vain. Tämä oli tarkoitettu ihan huumorilla. Ja olen läpikäynyt viisi keskenmenoa ja silti yritän nauttia raskaudesta unohtamatta huumoriakaan. Mutta meitä on moneksi. Ap
No niin. Ei tehdä tästä liian vakavaa! Ap.
Viikolla 33, vaivana nenäverenvuoto, muuten on hehkeä ja energinen olo. Raskaus on ihanaa aikaa!
Eikös naisilla ole aina virtsankarkailua raskaana tai sen jälkeen. On itsellä ainakin aika nolo kävellä tenat housussa. Mutta tämä on vaan miehen mielipide eikä sitä ongelmaa itsellä ole. Haha.
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 18:50"]
Jos viikon päästä saisit tietää, että vauvasi on kuollut kohtuun niin vieläkö tekisi mieli seuraavassa raskaudessa joka kolotusta tulla valittamaan?
[/quote]
Kuule, minä olen kokenut kohtukuoleman hyvin myöhäisillä viikoilla. Nyt olen raskaana, puolitoista vuotta on kulunut kohtukuolemasta. Iloitsen niin raskaudestani, että tulin mielelläni tähän ketjuun lukemaan ja listaamaan "oireita". On niin mahtava tunne, että oksettaa ja maha on kipeä. Se kaikki muistuttaa siitä, että sisälläni kasvaa vauva.
Pahoinvointi, joka tuli ihan puun takaa yhtäkkiä. Esim. hyvin pystyi aamulla tekemään aamutoimet, lähteä töihin ja olla bussissa, mutta kun bussista pääsi ulos niin oksennus tuli maahan. Minulla ei ainakaan ollut sellaista koko päivän kuvotusta, vaan just yhtäkkiä kun pääsi ulos raikkaaseen ilmaan, niin bääm.
Mulla oli kyllä tosi helppo raskausaika, muutama viikko oksentelua ja vessassa ravaamista, sen jälkeen ei mitään, ei siis mitään vaivoja, ennen infernaalisia synnytyskipuja.
Numero 10 tässä vielä: Kiitos ap ketjusta ja osanotot keskenmenoista.
Hei 10. Mukavaa kun osallistuit vaikka kipeä kokemus sinulla. Vaan pakkohan se on eteenpäin yrittää! Vaikka välillä pelko käykin mielessä. Ja en tiedä jaksaisko sitä mitenkään jos huumorintajuttomaksi olisin muuttunut. Siksi tämäkin "valitusketju" tuli kyhättyä! Onnea odotuksiin! Ap.
Mulla on ollut tosi rankka raskaus, listaan kaiken mutta painotan että uskon havoilla olevan näin vaikeaa eli ei kannata pelätä :)
Tässäpä tulee: verenvuotoja, pissatulehdukset, alavatsakivut, ylävatsakivut, päänsärky, vatsakrampit, oksentelu, nestehukka, laihtuminen, emätintulehdukset, hiivatulehdukset, hampaat menee huonoon kuntoon, ientulehdukset, kutina, ihottuma, näköhäiriöt, huimaus, hemoglobinin alhaisuus, munuaisen laajentuminen, selkäkivut, supistukset, limainen vuoto, peräpukamat, liitoskivut, hengitysvaikeus, turvotus, haluttomuus, ummetus, ilmavaivat, lapsiveden aikainen tihkutus, hematooma, kaksosraskaus josta toinen voi mennä kesken hyvin alussa, suun kuivuus, myös nenän limakalvot vii kuivua=verenvuotoa.
En nyt kyllä varmaan muistanut kaikkea mutta siinäpä jotain.
Täällä: närästystä, alajalkojen kramppeja (tukisukat ja magnesiumia), ummetusta, hengenahdistusta, hengästymistä, väsymystä, selkävaivoja, alapään herkkyyttä, sekä kipuja kävellessä (pää painaa jo kohdunsuuta). Enkä pysty taipumaan mihinkään suuntaan, joten se siitä raskausjoogasta. Heräilen öisin ainakin 2, joskus jopa yli 5 kertaa. Silti pidän itseäni aika hyvinvoivana ja oon mielestäni päässyt aika "helpolla" :)
Rv14 oksetus potenssiin kymmenen. Voimattomuus.
14 jatkaa, tosiaan virtsankarkailu on kanssa ikävää kun sattuu oikeaan aikaan lurahtamaan.
14 jatkaa vielä: suonenvedot! olin unohtaa, auts. tulee varsinkin öisin :D närästys myös ja pahoinvointi oksentelujen lisäksi. Ja hirvittävä väsymys.
2