Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI tuo ruoka voittaa aina!?? Aina menee laihdutuksen edelle, olen ikusesti lihava bmi 39, miksi tämä ei koskaan onnistu?

Vierailija
02.11.2021 |

Tekisi mieli vain ta p paa itseni tän ikuisen ylipainon vuoksi :(

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Siekkisen valmennus toimi minulla, ikusella laihduttajalla. Saa tukea ja neuvoja.

Vierailija
2/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilona Siekkisen valmennus toimi minulla, ikusella laihduttajalla. Saa tukea ja neuvoja.

Taas yksi nettifiksu valmentaja, joka saa jojoilemaan lihavan lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapojen muuttaminen on työlästä ja vaatii aikaa ja toistoja. Älä luovuta Ap. Elintavat ovat kaikki pienet asiat mitä päivän aikana teet nukkumisesta lähtien. Voihan painosi taustalla olla myös sairaus? Anemia, kilpirauhasen vajaatoiminta, diabetes ja keliakia voivat kaikki vaikuttaa painoon ja ne ovat suomessa hyvinkin yleisiä sairauksia kaikki. Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia myös painosta riippumatta. Myös häpeä ja itseinho eivät auta painonhallinaassa yhtään. Pieniä pysyviä muutoksia. Tsemppiä.

Vierailija
4/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hakemaan lääkäriltä Ozempic-resepti. Saat siitä apua laihduttamiseen. Tosin maksaa n 130e/kk, mutta you are worth it. Saman verran jää tuhlaamatta herkkuihin, vähintään.

Vierailija
5/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu silloin kun dieettisi epäonnistuu?

Vierailija
6/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sinä tiedät, millä perustelet sen, että valitset ruuan etkä laihdutusta.

Pohjalla on kuitenkin se, että on helpompi tarttua nopean tyydytyksen tuovaan huonoon valintaan kuin odottaa palkintoa viikkoja, kuukausia.

Vanhoista tavoista ja ruuan endorfiineista eroon opetteleminen voi aiheuttaa psyykkistä ja fyysistä kipua. Sikäli ymmärrän epätoivoisen kommenttisi.

Sinua voisi auttaa suunnitelmallisuus ja yhteistyö valmentajan tai ravitsemusterapeutin kanssa.

Vierailija
7/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hakemaan lääkäriltä Ozempic-resepti. Saat siitä apua laihduttamiseen. Tosin maksaa n 130e/kk, mutta you are worth it. Saman verran jää tuhlaamatta herkkuihin, vähintään.

Ja tätä alapeukuttavat vain normaalipainoiset ihmiset, joiden etua palvelee se että maailmassa on lihavia ihmisiä, jolloin he itse vaikuttavat paremmilta.

Vierailija
8/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you.

Olen yrittänyt kaikkien sääntöjen mukaan tehdä elämäntaparemonttia monta kertaa. Pitänyt tunnepäiväkirjaa, kiinnittänyt huomiota proteiinin ja muiden makrojen määrään, lisännyt kasviksia, syönyt säännöllisin väliajoin, tiputtanut tuskastuttavan hitaasti ja maltillisesti painoa jotta tulos olisi pysyvä (siis - 1 kg kuukaudessa vauhtia).

Olen viisi kertaa näin tehden onnistunut tiputtamaan ylikilot 80 kg - - > 60 kiloon. Jaksanut yrittää aina uudelleen.

Ruoka ja ylensyöminen voittaa aina.

Taas on paino 79 kilossa.

Ja mikä ärsyttävintä, silloin kun olen lihavimmillani ja lihon, en ajattele ruokaa ja syömistä juuri lainkaan, mikä on vapauttavaa. Mutta siis lihon.

Ja kum teen elämäntaparemonttia, laihdun hitaasti kyllä, mutta ajayukset pyörii pakonomaisesti vain ruoassa, elämäntaparemontissa ja syömisessä koko hiton ajan. Vaikka kuinka yritän keksiä muuta tekemistä.

Siihen ne elämäntaparemontit varmaan kaatuukin, pää ei kestä sitä ettå elämä ja ajatukset pyörii jatkuvasti vain syömisen ympärillä.

Jonkinsorttinen syömishäiriö kai tämäkin..?

Vierailija
9/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa bmi?

Vierailija
10/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa bmi?

Body mass index, googlaa

Vierailija
11/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upata ei saanut, saako nostaa?

Vierailija
12/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, googlaa ähky: ilmaista verkkoryhmäterapiaa yms syömisen kanssa kamppaileville.

Vierailija
13/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, googlaa ähky: ilmaista verkkoryhmäterapiaa yms syömisen kanssa kamppaileville.

Mä olin tuossa mukana jonkin aikaa. Aika köykäistä oli...

T. 8

Vierailija
14/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei entäs jos vaan rauhottuisit ja alkaisit syömään kunnolla? Sen verran, että nälkä lähtee, fiksuista ainesosista tehtyä ruokaa? Lisäksi liikkuisit vaikkapa kävellen tunnin päivässä omaan tahtiisi. Painosi ei ehkä tule putoamaan älyttömästi tai vauhdilla, mutta kroppasi kiittää näitä muutoksia!

Olen itse ahmimishäiriöinen, ja sain syömiseni hallintaan vasta kun annoin kokonaan periksi laihdutuksen ym. suhteen. Huomasin että ainainen stressi ruoan ajattelusta, kaloreista jne. sai minut herkuttelemaan suuria määriä joka päivä, ja ahdistus vaikutti jo nukkumiseenkin. Ei, en laihtunut 40kg tämän jälkeen- laihduin 4kg, ja siinä pysyy toistaiseksi. BMI on 40 hujakoilla. Henkinen hyvinvointi ja fiilikset ruoan suhteen ovat kuitenkin parantuneet todella paljon, stressitaso laskenut. 

Vierailija
15/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutushullu! Varmaan sadas aloitus aiheesta.

Vierailija
16/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tuossa mukana jonkin aikaa. Aika köykäistä oli...

T. 8

Minä olin siinä edellisessä, eli Ruoka ja riippuvuus-hankkeessa, mukana. Eipä siinä mitään uutta oppinut, vaikka hyvää työtä tietty tahoillaan tekivät. Pettymys oli, miten yrittivät jo viitisen vuotta sitten saada ruokariippuvuuden diagnoosilistaan mukaan (kuten esim. Ruotsissa jo on), mutta asiantuntijaryhmä ei kelpuuttanut sitä. Peliriippuvuus sen sijaan kelpasi listalle.

Vierailija
17/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu silloin kun dieettisi epäonnistuu?

Menee hermot. Jos elämä olisi melko mukavaa koko ajan, niin en epäonnistuisi. Ap

Vierailija
18/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö siis pettymyksiin ja muihin ikäviin tunteisiin? Ei kenenkään elämä ole aina mukavaa.

Vierailija
19/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sinä tiedät, millä perustelet sen, että valitset ruuan etkä laihdutusta.

Pohjalla on kuitenkin se, että on helpompi tarttua nopean tyydytyksen tuovaan huonoon valintaan kuin odottaa palkintoa viikkoja, kuukausia.

Vanhoista tavoista ja ruuan endorfiineista eroon opetteleminen voi aiheuttaa psyykkistä ja fyysistä kipua. Sikäli ymmärrän epätoivoisen kommenttisi.

Sinua voisi auttaa suunnitelmallisuus ja yhteistyö valmentajan tai ravitsemusterapeutin kanssa.

Dieetti loppuu epäonneen. Esim piti saada uusi työ eri työpisteessä no, se menikin jollekin toiselle. Voi sitä vi tu tuksen määrää, itkukin tuli. Mietin, että mikää ei koskaan muutu vaikka kikka yrittää, miksi laihduttaa kun kuolee kuitenki.

Siinä se ilta meni pizzaa ja suklaata ahmien ja mieli piristyi.

No, ny viikko jälkeen päin harmittaa, kun repsahdin ja jatkoin epäterveellistä syömistä päiviä, suruun.

Ap

Vierailija
20/68 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö siis pettymyksiin ja muihin ikäviin tunteisiin? Ei kenenkään elämä ole aina mukavaa.

No ei tarvitse olla, mutta minulla menee hermo jo siinä, kun esim heijastinta ei löydy ulos lähtiessä. Ärräpäitä lentelee ja mietin, että miksi kiduttaa itseään nälällä, kun elämä itsessään on pelkkää kärsimystä

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan