"Helsinki linjasi: lihansyönti loppuu kaupungin tilaisuuksissa"
Jee, suomen ruokakulttuuri ja kerttisten käyttö on menossa huippu hyvään suuntaan , i am very happyy!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6556111d-4369-4bb7-aaf0-9a6600f830ac
Kommentit (1030)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlien järjestäjä saa päättää mitä tilaisuudessa tarjoaa. Kasvisruoka sopii kaikille. Jos jää nälkä, voi mennä kotiinsa ja vetää kilon kinkkua suolistoonsa mätänemään. Kenenkään ruokavalio ei ole yksistä juhlista kiinni.
Helsingin kaupunki teki virheen tiedotteessaan asiasta. Kukaan ei muuten olisi edes huomannut että ruoka on vaihtunut lihattomaan. Etenkin kun kalaa ja maitotuotteita tarjotaan yhä.
Väärin. Kasvisruoka EI sovi kaikille.
Voitko tarkemmin perustella kantasi? Allergianen kaikille kasviksilleko?
Väitän, että kukaan suomalainen kuole ravinneköyhän ruuan puutostilaan, jos yksi ateria korvataan kasviksilla. Pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Isäntä saa päättää vieraiden eväät. Näin Helsinki on tehnyt. En oikeasti ymmärrä aikuisten ihmisten poraamista yhdestä päivän tarjoilusta. Kotiin päästyä voi sitten vetää mielin määrin bratwurstia ja lenkkimakkaraa.
Mielestäni hyvä, että kasvisruokaa tehdään enemmän tutuksi sekasyöjille. Tulevaisuuden ruokavalio tulee olemaan huomattavasti kasvisruokapainoitteisempaan ihan jo maailman resurssipulan takia.
Enkä ole kasvissyöjä tai puunhalaaja. Olen vain realisti.
Olet lähinnä idiootti. Tällä tavalla pakkotuputtamalla et saa aikaan mitään hyvää. Jos haluat markkinoida kasvisruokaa, tee hyviä vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Isäntä saa päättää vieraiden eväät. Näin Helsinki on tehnyt. En oikeasti ymmärrä aikuisten ihmisten poraamista yhdestä päivän tarjoilusta. Kotiin päästyä voi sitten vetää mielin määrin bratwurstia ja lenkkimakkaraa.
Mielestäni hyvä, että kasvisruokaa tehdään enemmän tutuksi sekasyöjille. Tulevaisuuden ruokavalio tulee olemaan huomattavasti kasvisruokapainoitteisempaan ihan jo maailman resurssipulan takia.
Isäntä ostaa perheen lasten kustannuksella vieraille ja itselleen hyvät eväät. Omat lapset syövät kaurapuuroa, vieraille ja itselle kaviaaria. Lapset maksavat omista rahoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aivan sama vaikka loppuukin. En ole koskaan ollut yhdessäkään Helsingin kaupungin tilaisuudessa.
Näin on. Olen ollut kerran n 25 vuotta sitten ja oli jotain salaattia. Ehkä siinä oli jotain kirjolohta tai broileria mukana mutta ei mitkään hääppöset tarjoilut kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäntä ostaa perheen lasten kustannuksella vieraille ja itselleen hyvät eväät. Omat lapset syövät kaurapuuroa, vieraille ja itselle kaviaaria. Lapset maksavat omista rahoistaan.
Niin muuten mun vanhempai teki. Järjesti rapujuhlia ym mökillä jonne minua ei kutsuttu kun olin teini-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin muuten mun vanhempai teki. Järjesti rapujuhlia ym mökillä jonne minua ei kutsuttu kun olin teini-ikäinen.
Tuskin kuitenkaan niin että sun piti rahoittaa se kaikki?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kirjoitti:
Päivi Räsänen:
Etenkin kotimaisen riistalihan hiilijalanjälki on todella pieni. Riista tulee läheltä metsästä ja kuljetukset ovat myös lyhyitä. Riista ei kuormita vesistöä eikä ilmastoa. Miksi Helsingin kaupungin ruokalistalta ei löydy kotimaista riistaa?
Siinähän sitä olisi heti Töölönlahdella hanhipaistia mielin määrin - ei ole muuta kuin hakemisen vaiva.
Jos vieraille kerrottaisiin että riista on metsästetty Helsingin rannoilta ja puistoista niin suurin osa jättäisi syömättä. Ihan hygieniasyistä. Ei Stadi nyt mikään Kiina ole jossa rottia syödään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kuitenkaan niin että sun piti rahoittaa se kaikki?
Olihan se tavallaan mun viikkorahoista pois. Mun vanhemmat kasvattivat minut niin että mitään ei saa ilmaiseksi. Kaikki on tienattava itse.
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Kasvisruoka EI sovi kaikille.
Mikäli annoksesta puuttuu liha, niin miten ruoka ei sopisi kaikille? Toki raaka-aineissa voi olla jotain mille joku allerginen, uskonnollinen syy välttää tai muuta, mutta eivät nämä syyt mihinkään katoa jos annoksessa on lihaa. Olen edelleen yhtä allerginen tietyille raaka-aineille riippumatta tarjotaanko kyseisiä raaka-aineita lihan, kalan tai kasvisten kera.
Nyt ihan oikeasti. Järkikäteen!!
Eikö voitaisi tehdä vähän isommassa mittakaavassa näitä juttuja, ja kaikki hyötyisi.
Tässä linkki iltapöntön uutiseen
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/65907fe0-d94f-4a7b-8c3f-977d0bc677e4
"Paljaista takapuolista kymppitonnien säästöt Kuopiossa: näin uimahallien peflettien poisto toimi"
"Heinäkuussa kaupunki tarkastuslaski, että pelkästään Lippumäen uimahallissa pefleteistä syntyi muovijätettä 15 tonnia vuodessa."
Tälläinen ongelma samaanaikaan Savossa.
Kysymys kuuluu, eikö tästä peflettijätteestä voisi jauhaa kasvisruokaa Helsingin kaupungille? Ideani on vihreä!!
Päättäjät! Tarttukaa vapaasti ideaan!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kirjoitti:
Päivi Räsänen:
Etenkin kotimaisen riistalihan hiilijalanjälki on todella pieni. Riista tulee läheltä metsästä ja kuljetukset ovat myös lyhyitä. Riista ei kuormita vesistöä eikä ilmastoa. Miksi Helsingin kaupungin ruokalistalta ei löydy kotimaista riistaa?
Siinähän sitä olisi heti Töölönlahdella hanhipaistia mielin määrin - ei ole muuta kuin hakemisen vaiva.
Jos vieraille kerrottaisiin että riista on metsästetty Helsingin rannoilta ja puistoista niin suurin osa jättäisi syömättä. Ihan hygieniasyistä. Ei Stadi nyt mikään Kiina ole jossa rottia syödään!
Ihan hyvää lihaa se on. Herrojen herkku eikä mikään rotta.
Samoin peuroja, kauriita ja villisikoja on etelässä riesaksi asti.
Sannan syytä! Sannan syytä! Pääministerin pitää heti erota!
Vierailija kirjoitti:
Sannan syytä! Sannan syytä! Pääministerin pitää heti erota!
Loistava idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kauramaidon vihaajat, juokaa kahvi mustana, vai oletteko lehmän vauvoja? "
Kauramaito on raskaasti prosessoitu epäterveellinen tuote kuten muutkin keinotekoisesti vegaaniset tuotteet. Miksi ihmisille ei tarjota kunnollista perinteistä ruokaa?
Suomalaiset juo raskaasti prosessoitua, epäterveellistä lehmänmaitoa eniten maailmassa.
Mikä meissä suomalaisissa on niin pielessä, että tarvitsee juoda lehmän vauvoille tarkoitettua juomaa prosessoituna vielä aikuisena? Ainakaan se ei tee meistä terveempiä. Ilmastolle erittäin huono tällainen määrä nautoja.
Kaikki kansat, joilla geeniperimässä ei ole laktoosi-intoleranssia, juovat jonkin eläimen maitoa tai sitä tehtyjä tuotteita. Jogurttia, juustoa, hapatettuja valmisteita.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaahan se, kun aikuiset ihmiset juovat edelleen jollekin toiselle lapselle tarkoitettua äidinmaitoa, jonka ihminen väkivalloin riistää omaan käyttöönsä.
Kasvissyöjät syövät kasviksia, nekin ovat pois kasvissyöjäeläinten suusta. Viljat kuuluvat rehuna eläimille. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transrasvoja hahahahahhahahahahahah, , huh, huh, hohhoijjaa "
Wikipedian mukaan Rypsiöljy sisältää noin 2-3,5 % teollista transrasvaa.
Hei, transrasvat ei liitty millään tavalla näihin kauramaitoihin, lopeta jo.
Kaurajuomassa (joka ei ole maitotuote eikä sitä niin ollen saa kutsua kauramaidoksi) on joko rypsiöljyä tai palmuöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vapaus elää mahdollisimman epäterveellisesti ja kuolla mahdollisimman nuorena elintasosairauksiin on kai sitten sitä parasta vapautta. Tiedämme kaikki, että länsimainen ihminen syö aivan liian paljon punaista lihaa. Sen vähentäminen kaikilla mahdollisilla tavoilla on vain järkevää.
Pointti on vähentäminen. Nyt se kielletään kokonaan. Hedelmällisessä iässä olevilla naisilla on lähes kaikilla jonkinasteinen raudanpuutos. Rauta imeytyy kaikkein parhaiten juuri punaisesta lihasta – heikoiten viljasta. Että siinäpä järkeä siirtyä punaisesta lihasta kauraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transrasvoja hahahahahhahahahahahah, , huh, huh, hohhoijjaa "
Wikipedian mukaan Rypsiöljy sisältää noin 2-3,5 % teollista transrasvaa.
Hei, transrasvat ei liitty millään tavalla näihin kauramaitoihin, lopeta jo.
Kaurajuomassa (joka ei ole maitotuote eikä sitä niin ollen saa kutsua kauramaidoksi) on joko rypsiöljyä tai palmuöljyä.
Miksi aikuisen tarvitsee ylipäänsä juoda mitään maitoa, kaura tai lehmän? Mä olen ollut juomatta maitoa jo melkein 10 vuotta ja vatsa voi paremmin. Juusto riittää mulle meijerituotteista.
Jos lukisit tämän ketjun viestejä, niin ehkä ymmärtäisi kiukkua, eikä tarvitsisi ainoastaan leveillä ymmärtämättömyydellä.
Minua kiukuttaa tässä asiassa tuollainen populistinen pa*ska jolla esitetään että oltaisiin tehty jotain oikeasti merkittävää ja tämän jälkeen esitetään hyviä ihmisiä. Oikeasti merkittävät asiat sitten voidaankin jättää tekemättä.