"Helsinki linjasi: lihansyönti loppuu kaupungin tilaisuuksissa"
Jee, suomen ruokakulttuuri ja kerttisten käyttö on menossa huippu hyvään suuntaan , i am very happyy!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6556111d-4369-4bb7-aaf0-9a6600f830ac
Kommentit (1030)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei vain nälkä lähde noilla kasvispöperöillä. Tarviin kunnolla rasvaa ja proteiineja ravinnostani, joka päivä.
Valmista esim. kasviscurry, johon tulee myös linssejä, kookosmaitoa ja maapähkinävoita. Sitä kun popsit lautasellisen täysjyväriisin kanssa, et syö sinä päivänä enää muuta.
Paitsi että tuo on niin hyvää, että on haastavaa olla ottamassa santsiannosta. Sitten ollaankin ilta ähkyssä - hymy huulilla. 😁👌🏻
En valmista, olen allerginen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aiheellista, aina puhutaan miten yksilön pitäisi tehdä sitä ja tätä niin nyt sentään kaupunkikin tekee. Lihaa syövät eivät varmasti kärsi vaikka joskus tarjottavana olisikin jotain muuta.
Kasvissyöjätkään eivät varmasti kärsi, jos välillä tarjottavana onkin vain liharuokaa.
Kauramaitohan on hyvää ja perusteltua kahvin käytössä. Ihmisille kehitelty uusi innovaatio. Kaikki kauramaidothan ei maistu samalle.
En ymmärrä miksi kahviin tai mihinkään pitäisi vasikalle tarkoitettua maitoa käyttää.
Muutenkin maidon suurtuotanto pitäisi saada pikku hiljaa loppumaan. Kohtuutonta sitoa lehmiä koneisiin, jokaisen vasikan jälkeen.
Käsittämättömän typerä linjaus. En itse juurikaan syö punaista lihaa, mutta tällainen ääri-ideologinen pakottaminen on todella vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen vielä jotenkin ymmärtäisi, että noissa tarjoiluissa olisi sekä liha- että kasvisruokavaihtoehdot. Mutta ehdoton vegeys ei minun kaaliini mahdu!
Minun kaaliin taas ei mahdu miksi joillekin pitäisi olla aina tarjolla punaista lihaa! Laitatteko pullankin päälle leikkelettä?
Kaaliisi ei mahdu, että jotkut on niin monelle kasvikselle allergisia, että on vähän pakko ottaa liha mukaan ruokavalioon jos meinaa jotakin syödä elämänsä päivinä.
Tämä. Itse pystyn syömään kasviksista kurkkua ja herneitä, hedelmistä omenaa ja msrjoista mustikoita. Siinähän on todella terveellinen ruokavalio, juu.
Siis mitä hemmettiä. Aika fiksua julkisissa tarjoiluissa, eihän tuo vaikuta mitenkään siihen mitä syödään omilla rahoilla. Tai muualla. Aika harvoin noita tilaisuuksia on.
Hemmetin hyvä, että vähän säästetään.
Hyvä juttu ja oikea linjaus Helsingiltä. Toivottavasti otetaan käyttöön myös kouluissa.
Kyllä pitää olla juhlatilaisuuksissa paksua ja suonikasta lihaa, jossa on karvoja puoleen varteen.
Vierailija kirjoitti:
Missä HELLsinki siellä ongelma, vain hesalainen "päättäjä" haluaa päättää mitä ihminen saa syödä
Jospa ne lopettavat kokonaan syömisen ja pelkästään polttelevat höpöheinää kokoustaessaan. Ei tuollaista päätöstä ainakaan kukaan tervejärkinen tekisi, joten asia on selvä ja kuningasidea on saatu pöllyssä ollessa.
Kusipäisyys on näköjään Hyysärilän kansallisominaisuus.
Ruokaan ei tule sekoittaa ideologiaa. Nyt ollaan todella pahasti hakoteillä!
Miten kepu voi olla hallituksessa tällaisten vihervasurien kanssa? Kysyn vain!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää olla juhlatilaisuuksissa paksua ja suonikasta lihaa, jossa on karvoja puoleen varteen.
Juurikin näin. Jätkän käyrää maiti ja mämmihunnulla. Omnomnomnomnom....
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu ja oikea linjaus Helsingiltä. Toivottavasti otetaan käyttöön myös kouluissa.
Kyllä varmaan... hullujen huoneissahan tuo "asialinja" on jo otettu käyttöön. Sieltä karanneet ja avohoitoon päässeet ovat päättämässä, joten toiveesi toteutuu varmasti pikapuoliin.
Tämä linjaus on paluu normaalimpaan ruokavalioon. Ja huomaattehan, että koska se koskee kaupungin tilaisuuksia, se tarkoittaa kohtuullisen hyväosaisia ihmisiä. Toki sinne jää ne korkeatasoisten vieraiden lihamahdollisuus, mutta liha pitäisikin nähdä enemmän juhlaruokana.
Vierailija kirjoitti:
Aiwan! Siellä se jo nytkähtelee kontrolloimattomasti tuulipuvun lahkeessa.
Ihan hyvin voisivat vegaanit syödä joskus ravintorikasta edullista lihaa, kuten tehokkaasti tuotettua broileria. Moni nälkäinen lapsi Afrikassa on ilman ja takkutukat ne vaan Helsingissä nirsoilevat.
Vierailija kirjoitti:
Lihakiimaiset voivat imeä niitä lihojaan kotonaan.
Porkkanakiimaiset voivat imeä niitä porkkanoitaan kotonaan, ja tunkea tiedät kyllä minne.
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee kouluohin niin hyvä syy muuttaa verokirjat kuntaan jossa kouluruokailua ei lähestytä ideologia edellä.
Aika moni Helsingissä ei syö lihaa. On todella ärsyttävää nyppiä jotain kananpaloja salaatista vaivihkaa pois.