Miksi en saa tomaattipohjaisesta kastikkeesta hyvää?
Kommentit (67)
Purkki paseerattua tomaattia, mausteet ja lusikallinen sokeria, voi laittaa myös kermaan sekaan ja juustoa, pitkä hauduta mitä pidempi sen parempi, aina tulee hyvää.
Minä käytän paseerattua tomaattia aina kun mahdollista koska ei vie koko päivää kuten tomaattimurska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim tein nyt lihapullia tomaattikastikkeessa, ohjeen mukaan. Tomaattisoosi oli Muttia ja siihen tuli ihan normi suola, sokeri, mustapippuri, valkosipuli ja sipuli
Puuttuu jokin happo.
Ei kaikki tomaattikastikkeet kaipaa sitä happoa. Riippuu mihin tarkoitukseen käyttää. Pastakastikkeisiin en useimmiten laita, mutta jos vaikka tomaattikeittoa teen, niin laitan, mun tapauksessa sitruunan mehua koska en voi sietää minkään etikoiden makua.
Suurin osa kaipaa kuitenkin.
Ja näiden kaikkien ( suola, makea, hapan) yhdistelmän löytäminen on juuri se tie miten löydät maukkaan kastikkeen.
ITse uskoin pitkään siihen ettei tomaattikastike kaipaa happoa. Kun aloin rikkoa tuota, löytyi ne parhaat maut. Ja, kun teet kastiketta, maista, maista, maista ja lisää sitä mitä tunnut tarvitsevan . Joskus se on myös liraus öljyä
Aikaa ja sokeri ja muut mausteet, miksei loraus punkkuakin. Lasagnen jos teen alusta asti niin ragun tekemiseen menee noin 3 h. Ja sairaan hyvää tulee.