Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sinua kiusattiin koulussa?

Vierailija
29.12.2014 |

Minua kiusattiin, koska:
- Olin pömppömahainen jo lapsena, vaikkakin ihan normaalipainoinen
- Olin hyvä koulussa
- Olin luokan nuorin
- Vanhempani olivat hiukan boheemeja
- Olin tavallista älykkäämpi lapsi
- Osasin lukea ennen kuin tulin kouluun
- Käsivarressani on paljon pieniä luomia
- Mulla oli ruskeat hiukset
- Soitin pianoa
- En kiinnostunut mistään muodeista
- Olin lyhyt
- Olin huono urheilussa
- Olin kohtelias ja kiltti
- Meillä ei ollut telkkaria. Sen sijaan meillä luettiin joka päivä, niin aikuiset kuin lapsetkin.
Tämän kaiken sain kuulla suoraan kiusaajiltani. Nämä kaikki yhdistettynä tekivät minusta nolon, huonon, ärsyttävän, typerän, ruman jne. Kiusaajani olivat ns. paremman perheen lapsia. Hauskinta oli että heidän isänsä oli opettaja ja äitinsä psykologi... (Pyydän anteeksi jos teksti tuli yhteen pötköön. Mobiili ja kappalejako, nääs!)

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisättäköön vielä, että kiusaaminen jatkui ysiluokalle asti kunnes sairastuin anoreksiaan ja olin vihdoinkin tarpeeksi laiha. "Nyt sun kans kehtaa olla kun et oo enää niin ruma ja läski!" Nyt vasta aikuisena, kolmekymppisenä, olen alkanut tajuta että ulkonäkö ei ole sama asia kuin ihmisarvo, ja se nolous mistä mua syytettiin onkin nykyisessä ystäväpiirissäni se normi :)

Vierailija
2/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin yläasteella, koska olin kuulemma huora.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 13:26"]Mua kiusattiin yläasteella, koska olin kuulemma huora.
[/quote]

Annas kun arvaan - et ollut edes pussaillut kenenkään kanssa vielä silloin, mutta olit tavallista kauniimpi?

Vierailija
4/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä. Omalta luokalta minua kiusasi ja töni aina vain yksi, eikä hänen syynsä selvinneet koskaan. Hän oli olevinaan kaveri, enkä minä uskaltanut tehdä mitään jos hän käski vaikka tulla heille, ja kun asui samalla suunnalla en päässyt oikein koulumatkallakaan eroon. Hän sitten töni minua hankeen koko matkan, tai joskus johonkin pylvääseen niin että pää kumisi. Ja puhui kuulemma pahaa selän takana.

Muille luokkalaisille olin lähinnä ilmaa, se ulkopuolinen.

Lisäksi minua kiusasi vaihteleva joukko nuorempia, ja heidän isommat kaverinsa uhkailivat aina turpiinvedolla. En tiedä miksi. Esim. koulumenestyksestäni he tuskin edes tiesivät, ja kun eivät henkilökohtaisesti edes minua tunteneet, niin ei pitäisi voida esim. outoudestani johtua.

Vierailija
5/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella olin hyvin ujo ja hiljainen. Yritin olla mahdollisimman huomaamaton ja muut eivät pitäneet siitä. Yläasteella rohkaisin itseni puhumaan ihmisille ja aloin meikkaamaan, sitten olinkin muiden mielestä huora.

Vierailija
6/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon mitään oikeaa syytä ikinä ole. Minä olin "homo" vaan en oikeasti ole.

Vierailija
7/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. Omat kiusaajani olivat siitä ovelia, että koulun ja harrastusten ulkopuolella me oltiin keskenämme "ystäviä", eli he käyttivät hyväuskoisuuttani hyväksi. Meillä oli oikein hauskaakin yhdessä kun pakottauduin unohtamaan viimeisimmät nöyryytykset jne. Kun muita samanikäisiä oli paikalla, kiusaaminen alkoi taas. Lopetin kaiken (vuosien mittaan muutenkin hiipuneen) yhteydenpidon näihin kahteen sisarukseen tämän vuoden keväällä. Kumpikaan ei ole kaivannut, joten olin oikeassa - olin heidän "ystävänsä" pelkkää egon pönkittämistä varten. Hehän ovat hoikkia, kauniita ja rikkaita, kun taas minä olen tällainen 5kg ylipainoinen köyhä raukka... Joka tosin on tehnyt elämässään hurjat määrät hyväntekeväisyystyötä, toisin kuin kumpikaan heistä. Nyt olen vapaa ja se on ihanaa! ... Muista kiusaajistani sanon vaan sen verran, että he kai vaistosivat että olin erilainen ja sen takia syrjivät ym. En ole heille vihainen, koska he olivat tarpeeksi typeriä alkaakseen ryhmäpaineen alaisina kiusaamaan.

Vierailija
8/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tyttömäinen ja alkoholistiperheestä

Mies

Vierailija
9/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:05"]Olin tyttömäinen ja alkoholistiperheestä

Mies
[/quote]

Hah, niin oli minunkin mieheni :) Nykyisin hänen tyttömäisyytensä on mainio tehokeino musiikin alalla, vrt. Brian Molko ;) ap

Vierailija
10/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli rahat tiukilla ja pukeuduin vanhempien sisarusten vanhoihin vaatteisiin, Se oli pääsyy kiusaamiseen. Varmaan myös kun en värjännyt hiuksiani ja juopotellut perjantaisin. -N31

Vierailija
11/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten tissien takia.

Vierailija
12/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 14:09"]Meillä oli rahat tiukilla ja pukeuduin vanhempien sisarusten vanhoihin vaatteisiin, Se oli pääsyy kiusaamiseen. Varmaan myös kun en värjännyt hiuksiani ja juopotellut perjantaisin. -N31
[/quote]

Sama! Alkoholi ja tupakka ei vaan kiinnostanut, ja uusiin vaatteisiin ei ollut varaa kun isältä meni työpaikka lama-aikana.

Vierailija
13/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, kun olin niin hoikka.

Vierailija
14/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa taas näkyy miten monesta asiasta voi tulla kiusatuksi. Päätelmä: koulukiusaaminen ei todellakaan ole kiusatun syy.

Vierailija
15/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vakavaluontoinen, älykäs introvertti. Muita lapsia sellainen ärsytti. Minä en heidän seuraansa kaivannutkaan, viihdyin parhaiten yksin, mutta valitettavasti minua ei jätetty rauhaan vaan kiusattiin jostain 3. luokalta yläasteen loppuun asti. 

Vierailija
16/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kiusaajat olivat idiootteja. Siinä on ainoa syy.

Vierailija
17/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä miksi. Kiusaajia oli pari kovistyttöä. Nälvivät ja töykkivät ja joskus tarttuivat raivelistakin niin että paita repesi. Oli naurussa pitelemistä kun toinen näistä näkyy Facebookissa olevan joku lastenkasvatusintoilija ja siteeraa jotain dalai-lamaa ja Coelhoa ja jotain. Mulkero olevinaan hyvinkin hieno ja jalo ihminen. Terveisiä vaan M:lle.

Vierailija
18/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiusattu koulussa.

Vierailija
19/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin pidempi kuin muut, älykäs, puoliksi venäläinen, poikamainen ja viihdyin poikien seurassa paremmin.

Vierailija
20/54 |
29.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin kun menin viidennelle luokalle. Äitini teki vaatteeni ja oli helvetin vanhanaikainen. Ostin itselleni farkut itse vasta yläasteella. Kuljin noloissa kuteissa kaupungissa. Ei meikkiä tiukat kotiintuloajat klo 19-20 vielä yläasteellakin.