Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa pukeutumiset autolla hakevien ehdoilla?

Vierailija
02.11.2021 |

Viime aikoina esikoululaista hakiessa olen ihmetellyt, kun aika kuivallakin kelillä on kurahousut jalassa. Sanoivat, että monet vanhemmat on toivoneet, koska esim. autolla kivempi hakea kun ei menee hiekkaa autoon. Itsellä ei ole autoa, mutta samalla tavalla pukee kaikki. Kyllä meillä ihan kotonakin käytetään paljon kurahousuja, kun on märkää, mutta juuri siksi, kun niitä pitää syksyllä niin paljon muutenkin käyttää, olisi kiva, kun edes kuivemalla kelillä sitten ei tarvitsisi. Vai mitä? Onko reilua, että mennään (tässäkin!) autoilijoiden ehdoilla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi lapset ei päiväkodissa enää. Kurahousut oli sellanen kiihkon aihe siellä. Ja kun löyty joku toinen joka ei suostunut laittamaan, no se nyt vaan on niin. Ihanat yläkoululaiset kun saavat laittaa mitä itse haluavat, opettajalla ei pätkääkään sanomista. Voi suositella, mutta ei pakottaa.

Vierailija
22/29 |
02.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä sössötyksestä ei saa mitään selvää.

Taas bongattu "sössötys", se on yleistynyt viime aikoina. Aina, kun vastapuolen sanoma ei miellytä, käytetään sanaa sössötys. Toinen muodissa oleva on "sönkötys". Itse tietysti vain asiallisesti kommentoidaan.

Asia oli ilmaistu niin epäselvästi, että asian ytimestä oli vaikea saada kiinni. Sössötys on ihan kuvaava termi, jos käytetty kieli on hankalasti ymmärrettävää.

Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietin viimeistä kuukautta, niin kyllä sanoisin, että 90% päivistä on eskarilla ollut kurikset. Mutta eikö tämä ole ihan normaali käytäntö syyskaudella? En ole aiemmin edes tajunnut ihmetellä.

Vierailija
24/29 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse autottomana työntelin 3-vuotiasta rattailla päiväkotiin. Sanoivat että antaisit lapsen kävellä että saa liikuntaa. Moni toi lapset autolla eikä heille sanottu koskaan mitään.

Vierailija
25/29 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos enemmistö on autoilla hakijoita niin sehän on silloin demokraattisesti enemmistön mukaan päätetty

Vierailija
26/29 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole asiassa mitään ongelmaa, lähinnä mielenkiinnosta ihmettelen, että päiväkodissa oltiin paljon rennompia vaatteiden kanssa. Jos oli hyvä haalari ja rukkaset, sai niitä käyttää eikä välttämättä tarvinnut olla lisäksi kuravaatteita. Mutta esikoulun puolella on paljon tarkempaa niin, että kurahousuja ja kurarukkasia on pakko käyttää, riippumatta siitä, millaiset vaatteet muuten on. Luulisi, että olisi juusi toisinpäin, että isommilla olisi vähän enemmän vapauksia kuin pienemmillä. Miten teillä on?

Vierailija
27/29 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole asiassa mitään ongelmaa, lähinnä mielenkiinnosta ihmettelen, että päiväkodissa oltiin paljon rennompia vaatteiden kanssa. Jos oli hyvä haalari ja rukkaset, sai niitä käyttää eikä välttämättä tarvinnut olla lisäksi kuravaatteita. Mutta esikoulun puolella on paljon tarkempaa niin, että kurahousuja ja kurarukkasia on pakko käyttää, riippumatta siitä, millaiset vaatteet muuten on. Luulisi, että olisi juusi toisinpäin, että isommilla olisi vähän enemmän vapauksia kuin pienemmillä. Miten teillä on?

No hei, meillä vielä koululaisen ip-kerhostakin toivottiin (ei sentään vaadittu) kurahousujen tuomista sinne. Ehkä isommat sotkee enemmän kuin pienet!?

Vierailija
28/29 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei, meillä vielä koululaisen ip-kerhostakin toivottiin (ei sentään vaadittu) kurahousujen tuomista sinne. Ehkä isommat sotkee enemmän kuin pienet!?

Se "sotkeminen" on erilaista. Pienet saattaa hypätä päätä pahkaa lätäkköön. Tuo meidän 8v kurahousujen käyttäjä ei hypi lätäkköön, mutta tykkää tutkia kaikkea luontojuttuja, saattaa mennä polvilteen märkään maahan ihmettelemään jotain.

Vierailija
29/29 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä syksyllä sateettomanakin päivänä maa pysyy kosteana, joten ihan selvä juttuhan se on, että tähän vuodenaikaan kurahousuja puetaan päivittäin.