Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teillä on auttanut pitkittyneeseen ahdistukseen ja stressiin?

Vierailija
11.01.2015 |

Otsikossa se jo tulikin. Stressin aiheita:

- kiireinen ja sosiaalisesti kuormittava työ (jossa olen ollut alle puoli vuotta)

- pimeä vuodenaika vetää mieltä matalaksi

- pitkittyneen stressin aiheuttamat unihäiriöt, joihin syön lääkärin määräämää lääkettä (auttaa vähän)

- parisuhde - meillä menee sinänsä hyvin, mutta olosuhteet eivät ole parisuhteelle otolliset

- olen lihonut muutaman kilon, mikä huolestuttaa, vaikka olenkin edelleen normaalipainoinen

Varmaan monelle tuttua. Mitkä ovat teidän keinonne? Millä jaksatte? Itse yritän harrastaa liikuntaa vähintään 6 tunia/viikko (talvilajeja, kävelyä, joogaa, venyttelyä), tavata joka viikko jonkun ystävistäni ja omistaa vähintään yhden päivän viikosta levolle, rentoutumiselle ja rauhalliselle oleilulle. Silti toisinaan tuntuu, että jossain vaiheessa olen venynyt niin pitkälle, että vain katkean.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävästi bentsoja ja nukkulääkkeitä, kannabiksen polttelua, ulkona touhuilemista, kuumaa seksiä ja kaiken turhan paskan karsiminen elämästäni ja ympäriltäni. En päästä enää ketään muuta määrittämään miten minun tulisi elää, vaan elän kuten itse haluan, muiden mielipiteistä viis. Toimeen tulen omilla ansioillani, en ole sossuelätti. Pitkään oli paska olo ja ahdistunut fiilif, mutta kun viimein tajusin hyvinvointini olevan omien päätösteni takana, niin näillä on menty nyt vuosia ja ahdistukset ja stressaaminen pysyvät kurissa. Toimivin pyhä kolminaisuus on ganja-seksi-ulkoilmaliikunta :)

Vierailija
22/38 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 20:22"]

Millä kuljet työmatkat? On olemassa joku meditaatio-appi, jota voi kuunnella vaikka bussissa. Meditaatioon mahduttaminen iltaan 12h työpäivän (matkoineen) päälle kuulostaa uuvuttavalta! T. Kohtalotoveri

[/quote]

ohis: näin sieluni silmillä bussissa istuvan meditaatio-appiukon, joka hölöttää vieressäsi työmatkan ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitalopraami.

Vierailija
24/38 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on vasta kauneusvirheitä. Toki niistä voi tulla suo, jos antaa tilanteen pahentua. Mihin aikaan päivästä treenaat, häiritseekö se untasi? Ettekö malta mennä ajoissa nukkumaan tai onko töihin herättävä liian aikaisin?

Jos sulla on aikaa ja voimia treenata noin paljon, olet kuitenkin tosi pinnalla.

Vierailija
25/38 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 19:47"]Ruusujuuri tipat

mäkikuisma

pakuritee

alkoholia kohtuudella (viinilasi päivässä)

paljon seksiä

Heittäytyminen elämään

Posittiivinen asenne

Viinin kanssa pihviä :)
[/quote]

Ainakin nämä viisi viimeistä!

Vierailija
26/38 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
27/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta rutina. Ole onnellinen että on töitä. Tee vapaa-ajallasi asioita jotka saavat onnelliseksi. Kirjoituksessasi oli jo kerrottu pimeys ja työ ja ettei ole otollista aikaa parisuhteelle... Lopeta tuollaisen hùuhaan ja saunajoogan miettiminen. Katso mitä sulla on ja mihin et ole tyytyväinen niin muuta sitä. Muista että parisuhde toimui kun kumpoanisi ei ole sinulle se välttämätön paha tai itsestäänselvyys. Kynnioita itseäsi ja kumppaniasi. Pää pystyyn ja näe se mikä on hyvin. Lopun voit muuttaa.

Vierailija
28/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi vain lepo.

Vierailija
29/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa 6 tuntia viikko. -Oletko ylikunnossa?

Vierailija
30/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pilateksessa säännöllisesti. Se oli ihanaa.
Voimaannuin.

Vierailija
31/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tässä. Kiitos kaikille vastauksista! Ne ovat olleet suuri ilo. Tämä tilanteeni ei ole sikäli krooninen, että se on kestänyt vasta yhtä kauan kuin olen ollut uudessa työssäni eli noin 5 kuukautta. Selvästi siis uusiin työkuvioihin sisään pääseminen ja uuden paikan rytmiin tottuminen ovat vielä kesken - mieli ja kroppa eivät ole ehtineet kaikkiin muutoksiin mukaan. On kuitenkin pitkä aika kokea itsensä ylikuormittuneeksi ja väsyneeksi muutaman kuukauden. Tiedän, että siitä kierre voi alkaa, ja lopulta päätyy vielä loppuun palamiseen. Näitä tarinoita olen kuullut ja lähipiirissäkin todistanut.

Minua auttaa yhtäältä valtavasti se, että tiedän tämän olevan väliaikaista. Työsuhteeni on määräaikainen. Sen päätyttyä etsin taas uutta. Töiden päättymisen jälkeen tilanne helpottaa myös siten, että voin taas asua samalla paikkakunnalla ja saman katon alla kuin avomieheni. Nyt olemme työtilanteiden pakottamina asuneet erillämme. Enää en ryhdy siihen, että etsisin töitä mistään kauempaa. Onpahan sekin nyt sitten kokeiltu. Numero 14 kirjoittaa hyvin siitä, miten monet tyypilliset stressitekijät ovat väliaikaisia ja kuinka olosuhteitaan on usein halutessaan mahdollista muuttaa. Väliaikaisuus pätee minuunkin, mutta tämän tietyn ajan minun oikeastin on pakko vain sinnitellä. Muutos tulee, muttei ihan vielä, ja tämän ajan yli yritän etsiä selviytymisstrategioita.

Seuraavaksi haluan elämältä edes parin vuoden ajan vakautta. Haluan asua samalla paikkakunnalla ja samassa asunnossa pitkään. Haluan, että kumppani olisi lähellä jakamassa arkea. En halua ikävöidä ja kaivata toista vierelle jatkuvasti. Haluan myös työtä, jotakin samankaltaista kuin mitä nyt teen, mutten millä tahansa ehdoilla. En tahdo tehdä yli yhdeksäntuntisia työpäiviä. En tahdo, että työhön matkoineen kuluu noin 12 tuntia vuorokaudestani. Se on yksinkertaisesti liikaa, kun unentarvekin on se yhdeksän tuntia ja päivän aikana on pakko myös hoitaa juoksevat asiat, syödä ja pitää koti edes jollain tavoin viihtyisänä. Tämän haluan muuttaa ja muutan.

Yksi vastaajista sanoi minun kuulostavan suorittajalta. Tämä osui naulan kantaan! Tunnistan todella hyvin itsessäni sen, että otan kaikesta itselleni projektin. Huomaan, että olen alkanut kehittää jopa tästä omasta väsymyksestäni itselleni uutta suorituspakettia. Etsin eri lähteistä tietoa stressinhallinnasta ja sitten ryhdyn kaavailemaan jonkinlaista OHJELMAA, jonka suorittamalla saisin itseni kuntoon. Tajuan, että tässä mättää. Miten voin muuttaa asennettani ja suhtaumistapaani?

Nyt päätin, että aloitan säännöllisen, päivittäisen meditaation. Minulle sopisi aamu tähän parhaiten, mutta koska joudun joka tapauksessa heräämään klo 6.15, taidan raivata meditaatiolle 15 - 30 minuuttia jokaisesta illastani. Löysin youtubesta pari 20 - 30 minuutin kehomeditaatiovideota. Jos käytän niitä, minun ei ikään kuin tarvitse itse tehdä mitään: on helpompi ryhtyä, kun kaava on valmiina. Lisäksi haluan pitää kiinni viikoittaisesta joogatunnistani. Mietin tuota liikuntaa. Tähänkään asti en ole juuri harrastanut kovaa fyysistä rääkkiä, sillä rääkkitunnit ovat yleensä illalla niin myöhään niin, että niiden jälkeen jää alle kaksi tuntia aikaa rauhoittua nukkumaan käymistä varten. Ehkä tyydyn 30 minuutin kävelylenkkiin päivittäin tuon hieman fyysisemmän joogatunnin lisäksi.

Kiitos vielä kerran kaikille erilaisista näkökulmista, ja tsemppiä samojen tunteiden kanssa painiskeleville!

Ap

Vierailija
32/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusujuuri tipat

mäkikuisma

pakuritee

alkoholia kohtuudella (viinilasi päivässä)

paljon seksiä

Heittäytyminen elämään

Posittiivinen asenne

Viinin kanssa pihviä :)

Vierailija
33/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vain päivän kerrallaan. Ajattele joka ilta, että olet onnistunut, kun olet taas yhden päivän työt hoitanut. Jokaisen viikon jälkeen olet lähempänä väliaikaisen raskaan elämänvaiheen päättymistä. Mikään ei ole ikuista, ei stressikään. Lepää niin paljon kuin voit, mutta älä syytä kiireestä ja vähäisestä lepoajasta itseäsi. Nyt on näin. Muutaman kuukauden päästä on jo toisin.

Vierailija
34/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essitalopraami

Vierailija
35/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kuljet työmatkat? On olemassa joku meditaatio-appi, jota voi kuunnella vaikka bussissa. Meditaatioon mahduttaminen iltaan 12h työpäivän (matkoineen) päälle kuulostaa uuvuttavalta!
T. Kohtalotoveri

Vierailija
36/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-60 minuuttia av:tä päivittäin tyhjentää mielen ja poistaa stressin! :)

Vierailija
37/38 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/38 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä stressiin - http://fi.stabliss.com

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi