Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulipa paha mieli köyhästä lapsesta bussissa :(

Vierailija
11.01.2015 |

Likainen ja revennyt toppatakki jonka vetoketju oli rikki, epäsiististi leikatut hiukset ja aivan liian suuret toppahousut. En tiedä miksi tuo jäi niin surettamaan, tuli paha mieli siitä, kuinka suuret erot lasten lähtökohdissa tässäkin maassa ovatkaan :( Sellaiset suloiset pienen pojan kasvot ja kovilla pakkasilla takki, jota ei saanut edes kiinni... 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei köyhät lapset busseilla ajele.

Vierailija
22/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole mitään järkeä ostaa kasvavalle lapselle uusia ulkovaatteita satasenkaan hintaluokassa, koska jo kerran käytön jälkeen niissä on jo kulumaa, tai pahimmillaan reikäkin.  Ja villeille pojille on ihan se ja sama onko se uusi reimatec vai kirpparin käytetty lassie: ihan yhtä huonosti kestävät ja likaantuu samalla lailla.

Meillä ei ole kyse rahasta sinänsä, vaan maalaisjärjestä ja kierrätysperiaatteesta. Voisimme toki ostaa enempi uuttakin, mutta en näe siihen mitään syytä näiden rymyikäisten kanssa. Teinitytön pukeutumiseen sitten satsataan enempi uuttakin, mutta onpa kasvutahtikin sen verran rauhoittunut, että vaatettaan ehtii jo pitääkin.

Itsekin ostan vaatteeni pääosin kirppiksiltä, eikä ole mitenkään vanhaa tai kulahtanutta. Paljon löytää vaatetta ja kenkää ihan uutenakin sieltä, kun ihmiset kantaa kirppiksille heräteostojaan.

Eikö se ole pääasia että vaate lämmittää ja vaate toimii siihen mihin se on tehtykin kun koko on sopiva? Kertaakaan eivät ole valittaneet että kylmä olisi, tai että pitäisi olla just tämän talven kuosilla...

Toki AP:n kuvailema tapaus vaikuittaa sille, että kukaan ei ole välittänyt, ja varmasti toimivampaa olisi tarjolla todella köyhänkin perheen kukkarolle-kuten sanottu, kirppikseltä löytää ja muutamalla eurolla jo edellisen vuoden malliakin.

Vierailija
24/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
25/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö täällä saa taas kirjoittaa ilman rekisteröitymistä

Vierailija
26/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
27/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:52"]

Joillain lapsilla voi olla myös lempparivaatteita, joista ei luovuta vaikka ne ois missä kunnossa. Samoin isoveljen vanhat housut voi olla niin cool, että niitä on pakko pitää vaikka ois isotkin.

[/quote]

No joo, mutta vastuulliset vanhemmat eivät kyllä päästä alakouluikäistä -15 asteen pakkaseen takissa, josta on vetoketju rikki. Viis siitä, onko lempivaate vai ei. 

Hassua, miten täällä keksitään selityksiä - ehkä takki oli mennyt sinä päivänä rikki, ehkä housut oli vahingossa isosiskon, ehkä takki oli lempparitakki josta ei suostuta luopumaan... Onko niin vaikeaa myöntää, että heikko-osaisuutta on meidän kaikkien keskuudessa? 
[/quote]Ei. Siksi annankin lasten kaverille ovelasti lämpimiä vaatteita, sanon että ne eivät enää mahdu tai muuta ja että haluatko. Aina on halunnut. Viimeksi annoin kunnon talvikengät, tyttö kulki henkkamaukan muovinilkkureissa.

Vierailija
28/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija"]

Tulipa vaan mieleen kun itsekin käytin useampia lempparivaatteita ihan risoiksi asti lapsena, eikä ne olleet edes alunperin mulle ostettu. Eikä vanhemmat aina vahdi mitä lapset oikeasti laittaa päälle, jos ovat lähteneet töihin jo aamulla aiemmin

-12

[/quote]

Tulipa vain mieleeni, että minulla on tälläkin hetkellä päälläni isosiskon vanhat nuhjuiset villahousut ja risa huppari. t: nainen 31v :D Sentään vain kotona oloasuna :P Lempivaate on lempivaate aikuisenakin.

Vierailija
29/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Vierailija
30/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidäm ekaluokkalainen tarkenee aika ohkaisissa vaatteissa. Todistetusti. Tulee usein sisälle hiki päässä, kun juoksee ulkona. Ihan pakkasiin asti meni välikausitakissa, ilman fleeceä. Itseä paleli ajatuskin...

Vierailija
31/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 20:16"]Joku siellä ylempänä joku mainitsi huomanneensa saman ilmiön kuin minä. Äidit ostaa itselleen todella kalliita meikkejä, kenkiä, laukkuja yms. ja sit ne samat mammat tinkaa ja tappelee facen kirppariryhmissä käytetyistä kuomista ja haalareista, koska eivät halua turhaan maksaa liikaa. Todella usein olen kuullut tuon sanan turhaan. Lapsen koko päivä voi mennä pilalle kun jalat on märät, on kylmä ja kipeä olo. Kaikki toi itsekkään ja pihin äidin vuoksi. Sama äiti on kuitenkin sitä tyyppiä joka ensimmisenä valittaa päiväkodissa kun se yksi kirpparilta ostettu euron topparukkanen on kadonnut=lue varastettu päiväkodissa.

Tiedän et on liikaa lapsia joilla huonot vaatteet johtuu köyhyydestä, mut enemmän on lapsia joiden vanhemmat ei välitä lapsistaan yhtä paljon kuin itsestään.
[/quote] Ihmeen hyvin te päiväkodin tädit tiedätte lasten äitien kosmetiikan hinnat. Itse en nimittäin osaisi pelkän huulipunan sävyn perusteella päätellä että on kallista merkkiä... ;-)

Vierailija
33/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:53"]

Mä tunnen monta lasta, joilla on kyllä sopivankokoiset ja ehkä ehjätkin vaatteet, mutta ei ole panostettu yhtään vedenpitävyyteen, käytännöllisyyteen jne. ja silti vanhemmat itse kulkevat viimeisen päälle kuteissa. Äidillä on merkkilaukut, hienot autot, vanhemmat harrastavat kalliisti ym., mutta yllättäen lasten vaatteisiin ei olla valmiita panostamaan kunnolla. Lapsille ostetaan Kuomat kirppikseltä, että äiti voi ostaa seitsemännet saapikkaat.

Kaikki eivät varmasti tee tuota tarkoituksella, vaan ymmärtämättömyyttään, mutta monet tekevät tahallaankin. Mun mielestä on kuitenkin tärkeää, että lapsilla on kunnon ulkovaatteet, kun he ovat paljon ulkona ja tarvitsevat niitä.

[/quote]

Ei todellakaan kaikki lapset ole paljon ulkona. Itse olin lapsena lukutoukko, enkä ulkoillut, luin mieluumin kirjoja.

Vierailija
34/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä ihmisten on vaikea myöntää, että tänäpäivänä on paljon todella köyhiä perheitä sekä paljon vanhempia jotka eivät välitä lapsistaan? avatkaa silmänne ei asia kaunistelemalla parane! tekosyitä on turha keksiä. se nyt vaan on todella ikävä tosiasia!

Vierailija
35/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV MAMMA1" time="11.01.2015 klo 19:33"]

Ei se välttämättä köyhä ollut. Nykyään näkee vaikka mitä, rikkaillakin voi olla vaikka mitä retkuja päällä. Enemmän kyse on yleisestä elämänhallinnasta, ei rahasta.

[/quote]

Totta puhut. Ihan tuli viimekesäinen kokemus seiskan ratikasta mieleen; Senaatintorin ja Säätytalon välisellä pysäkillä kyytiin nousi viisikymppinen nainen ja kaksi teinityttöä, joista toinen oli selvästikin naisen tytär. Koko matkan ajan nainen motkotti tytölle tämän pukeutumisesta, joka kieltämättä oli aika kauhean näköistä. Tytöllä oli erittäin lyhyt hame ja reikäiset sukkahousut ja oli muutenkin varsin homssuisen näköinen. Eikä varmasti ollut rahasta kiinni äidin olemuksesta päätellen. Jäivät kyydistä Liisankadulla Kruununhaan yläasteen kohdalla olevalla pysäkillä. :D

Vierailija
36/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

+

Vierailija
37/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
38/59 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/59 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 19:53"]Mä tunnen monta lasta, joilla on kyllä sopivankokoiset ja ehkä ehjätkin vaatteet, mutta ei ole panostettu yhtään vedenpitävyyteen, käytännöllisyyteen jne. ja silti vanhemmat itse kulkevat viimeisen päälle kuteissa. Äidillä on merkkilaukut, hienot autot, vanhemmat harrastavat kalliisti ym., mutta yllättäen lasten vaatteisiin ei olla valmiita panostamaan kunnolla. Lapsille ostetaan Kuomat kirppikseltä, että äiti voi ostaa seitsemännet saapikkaat.

Kaikki eivät varmasti tee tuota tarkoituksella, vaan ymmärtämättömyyttään, mutta monet tekevät tahallaankin. Mun mielestä on kuitenkin tärkeää, että lapsilla on kunnon ulkovaatteet, kun he ovat paljon ulkona ja tarvitsevat niitä.
[/quote]

Voi apua. Tuli kyllä paha mieli :(itse pienituloisena pyrin että kaikilla olisi silti asialliset vaatteet. Ostelen alesta jemmaan esim toppavaatetta seuraavaa talvea varten lapsille. Kengät ostan vasta lähempänä käyttöajankohtaa, että olisivat varmasti sopivat.

Vierailija
40/59 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Tai sitten oli pojan lempitakki eikä halua laittaa uutta päälleen. Mun poika on juuri sellainen että kiintyy tiettyihin vaatteisiin eikä luovu niistä Ennenkuin niissä on enemmän reikää kuin kangasta. Juuri eilen sain taas katkeran kuitin siitä miten heitin hänen rakkaan laskettelutakkinsa pois vaikka se oli melkein ehjä eikä öljytahrojakaan ollut kuin puolessa kankaan pinta-alasta...Kenkiä käytetään kanssa kunnes pohjat irtoavat. T: Resu-eemelin äiti joka kyllä ostaa teinilleen vaatetta tarpeen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi