Niskat kipeät. Välillä niin pahasti että ei pysty päätä kääntämään.
Joulukuun alusta asti niskat on olleet kipeät. Ensin meni ihan jumiin, en pystynyt yhtään kääntämään päätä sivulle. Mulla oli vanhoja reseptikipulääkkeitä ja söinkin niitä ja auttoivat. Niskajumi helpotti mutta niskat on edelleen kipeät. Päätä kyllä pystyy paremmin kääntämään sivuille mutta ei niin hyvin kuin aiemmin. Vuodenvaihteen tienoilla niskat oli taas jumissa ja lääkkeitä piti syödä. Nyt tilanne on taas vähän parempi.
Työterveyslääkärille olen menossa mutta määrääkö ne muuta kuin lääkkeitä? Mitä jumppaliikkeitä voin itse tehdä?
Kommentit (6)
Ovatko kaikki niskasi kipeät vai vain kaksi? Tämä oli huumoria, mutta minua niin huvittaa niska-sanan käyttö monikossa.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:15"]
Ovatko kaikki niskasi kipeät vai vain kaksi? Tämä oli huumoria, mutta minua niin huvittaa niska-sanan käyttö monikossa.
[/quote]
Kaikki ne kaksi! :D
ap
No miten ois hieroja? Maalaisjärkeä ja aivoja on sallittu käyttää
Niskajumiin auttaa pumppaavat liikkeet, jotka saa veren kiertämään niskan alueella. Liikkeitä voi tehdä pienillä painoilla tai kokonaan ilman painoja jos oikein kipeät. Kokeile seuraavia: hartioiden nosto korviin ja alas, kädet olkapäiltä suoriksi kattoa kohden ja alas, haukkari- ja ojentajakääntöjä, "hiihtoliike" eli seistään vähän etunojassa ja kädet tekee edes-takas liikettä, maassa maaten kädet ylös-alas liikettä. Tällaisia liikkeitä, tarkoitus tehdä reippaassa tempossa, ainakin 20 toistoa ja sarjoja useamman kerran päivässä, niin johan alkaa tukkeumat lähteä! Jos taipumusta niskajumiin, ei saisi yli tuntia yhteen putkeen istua paikallaan, vaan pitäisi nousta välillä tekemään jotain noista pumppaavista liikkeistä.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:41"]
Niskajumiin auttaa pumppaavat liikkeet, jotka saa veren kiertämään niskan alueella. Liikkeitä voi tehdä pienillä painoilla tai kokonaan ilman painoja jos oikein kipeät. Kokeile seuraavia: hartioiden nosto korviin ja alas, kädet olkapäiltä suoriksi kattoa kohden ja alas, haukkari- ja ojentajakääntöjä, "hiihtoliike" eli seistään vähän etunojassa ja kädet tekee edes-takas liikettä, maassa maaten kädet ylös-alas liikettä. Tällaisia liikkeitä, tarkoitus tehdä reippaassa tempossa, ainakin 20 toistoa ja sarjoja useamman kerran päivässä, niin johan alkaa tukkeumat lähteä! Jos taipumusta niskajumiin, ei saisi yli tuntia yhteen putkeen istua paikallaan, vaan pitäisi nousta välillä tekemään jotain noista pumppaavista liikkeistä.
[/quote]
Kiitos vinkeistä, täytyypä alkaa noita tekemään. ja tietysti hierojallakin aion käydä. Se vaan että hierojalla ei voi käydä joka päivä ja tarkoitus olisi oppia tekemään niskajumia ennaltaehkäiseviä jumppaliikkeitä. Lisäksi se että teen asiakaspalvelutyötä ja käytännössä pystyn jumppailemaan vain kahvi- ja ruokatauoilla (n 2 tunnin välein.)
Googlaa. Löytyy hyviä vinkkejä. Kiinnitä huomiota sun asentoihin, ne todennäköisesti aiheuttavat nuo jumit.