Lonkkavikaisen koiran omistajia? Miten pärjäilette?
Onko lääkitystä tms? Meillä reilu 1v koira ja taitaa olla jotain häikkää lonkassa/polvessa tms. Ontumista on tullut, nousee jäykästi unien jälkeen pystyyn. Juoksee välillä "tasajalkaa". Ollaan menossa lonkkakuviin ja pelottaa että löytyy jotain pahaa :(( Koirassa on porokoiraa ja labbista.
On pirteä, leikkii ja juoksee, mutta keventää selvästi takajalkaansa.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:16"]Jos lonkkavika todetaan, kannattaa pyytää lopetuspiikki. Olisi rääkkäystä antaa koiran elää lonkkavikaisena!
[/quote]sama ihmisille
Höps kukkuu mitään lopettamisia. Meidän tytöllä taitaa olla patellaluksaatio eli losahtaa välillä paikaltaan mutta menee takaisin nopeasti. Käy about kerran kuukaudessa. Muuten on iloinen ja juoksenteleva koira.
Minun koiralla on huonot lonkat. Takajalat muljuu kävellessä todella pahasti mutta ei ole tämä 3 vuoden aikana osoittanut että kipuja olisi. Että tässä seuraillaan päivästä toiseen milloin hajoavat lopullisesti :( olen ollut pitkän aikaa valmiudessa milloin pitää päästää koira menemään, kamalaa. Kyllähän ne leikata voi mutta maksoi reilusti yli tonnin per lonkka
Minun 3-vuotiaalla villakoiralla on patella luksaatio,leikkaus tänä keväänä.Harmittaa koska koira oli kallis ja hyvästä kennelistä.Ilmenee tosiaan kun lähtee välillä polvulumpio pois paikoiltaan ja koira pitää takajalkaa ylhäällä.E.lääkäri lupasi,että koira tulisi terveeksi leikkauksen jälkeen.
Sakemanni, E-lonkat. pojulla ei ole lonkkamaljojaa lähes ollenkaan, ikää nyt 6-v. Hyvin pärjää joukon jatkona, portaita ei kulje ja autoon tarvii nostaa. Riippuu koirasta miten pahasti oireilee, et onko armollisempaa antaa mennä...
Kipulääkkeenä on Metacam.Annetaan kuureina.On hyvä lääke ja on auttanut.Leikkaus tulee maksamaan n.1300€.
7
Jos lonkkavika todetaan, kannattaa pyytää lopetuspiikki. Olisi rääkkäystä antaa koiran elää lonkkavikaisena!
Kertokaas mulle miten noin 7-8 vuotiaan saksanpaimenkoiran pitäisi liikkua, ettei lonkat menisi välillä pois paikoiltaan. En haluaisi koiraa lopettaakaan kun on sen verran viisas kaveri ja näyttää meidän nuorimmalle lauman lisäykselle hyvää esimerkkiä. Siis neljän koiran "lauma". Kaksi muuta koiraa välillä saattavat kiusata tätä vanhaa rouvaa, mutta ei se tämän rouvan elämää haittaa. Tarvitsisin neuvoja kipeästi.
Mulla oli islanninlammaskoira, jolta oli jo pentuna lonkat kuvattu, nk. c-lonkat.. Liikkui ja juoksi, mutta sitten seitsemän vuotiaana tuli seinä vastaan ja liikkuminen meni vaikeaksi. Luonne tuli kiukkusemmaksi, joten tuonne pihan perälle se sitten laumansa viereen ammuttiin.
En ruvennut kipulääkkeitten kanssa leikkimään ja eläinlääkärikin oli sitä mieltä, että on armollista lopettaa.. ja näin teimme.
Niin kauan koira voi hyvin, mutta jos luonne muuttuu on kivut liian vaikeat ja silloin on aika lopettaa.. Jäykkyys ei välttämättä kerro kivusta.
Hei. Meilä on 2 koiraa joilla on lonkka vika ja ainakaan niilä ei ole lääkitystä tai mitään vastaavaa
Meidän koiralle todettiin lonkkavika. Heti koiraa ottaessa olimme sopineet, että koiraa ei pidetä lääkkeiden voimalla hengissä. Minusta kaikkien koiranomistajien pitäisi päättä, onko nyt ihan oikein pitää koiraa hengissä vain koska omistaja ei ole valmis päästämään koirasta irti. Ei lääkkeillä meneminen ole koiralle normaalia tai luonnonmukaista tai palauta sitä "entiseen kuntoon". Parempi vain päästää koira menemään.
Älytön kommentti, että koira pitää lopettaa jos jonkunlainen lonkkavika, häpee sinä yksinkertainen ihmiseksi luokiteltu elukka.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 17:16"]
Jos lonkkavika todetaan, kannattaa pyytää lopetuspiikki. Olisi rääkkäystä antaa koiran elää lonkkavikaisena!
[/quote]
Et taida olla ihan tosissasi?
Eikö kellään ole ollut koiran jalkojen/selän kanssa ongelmia? ap