Miehen lapsi käyttäytyy pelottavasti
Hei, kirjoittelen tänne, jos jollain olisi samanlaisia ongelmia ollut.
Ensin hieman taustaa, olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 3 vuotta ja hänellä on edellisestä suhteesta 7v tytär, joka on meillä jokatoinen viikko, se ei tuota ongelmaa, sillä olemme tähän mennessä tulleet hyvin toimeen. Tytär itseasiassa tuntuu nauttivan, kun saa molemmissa kodeissa kaiken huomion.
Tein kesällä positiivisen raskaustestin ja laskettu aika olisi maaliskuussa. Olimme miehen kanssa tästä iloisia ja tulokas on toivottu. Tästä päästäänkin ongelmaan. Kerroimme tietysti miehen tyttärelle uutiset, mutta hän ei tästä ollut kovin iloinen tai..ei yhtään iloinen. Hän on puhuu tulevasta vauvasta rumasti ja on jopa sanonut että toivoo, että vauva kuolisi?! Mutta pelottavinta on ollut, että hän esim piirsi kuvan, johon oli piirtänyt kaikki läheiset (mies, minä, äitinsä ja äitinsä kissa) sekä hautakiven? Kun kysyin mikä tuo hautakivi on, niin hän sanoi että siellä on vauva. Tulin tuosta hyvin surulliseksi, voi olla myös hormonit, että otan asian näin vakavasti, mutta minua hieman jopa pelottaa että tyttö tekisi vauvalle jotain.
Toinen juttu sattui tässä vähän aikaa sitten, olemme puhuneet ja sopineet että sisällä ei pelata ulkopelejä (tyttö aloitti kesällä jalkapallon pelaamisen). Tyttö kuitenkin leikki pallolla sisällä ja sanoin, että eikös olla sovittu että ulkopelejä pelataan pihalla, menisitkö ulos leikkimään kiitos. Tyttö reagoi tähän niin, että potkaisi pallon minua kohti, onneksi ehdin juuri väistää ja pallo osui minua takapuoleen. Säikähdin tilannetta, koska minusta tuntuu että tyttö yritti osua mahaani.
Mieheni mielestä tämä on normaalia, että tyttö on mustis tulevasta sisaruksesta, kun on koko elämänsä ollut huomion keskipiste. Minun mielestäni ei ole normaalia puhua tai toivoa toisen kuolemaa. Ylireagoinko nyt vai yritänkö puhua miehelle tai tytön äidille, että minusta tuollainen käytös ei ole normaalia? Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta tilanteesta?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Jos ap oikeasti kaipaa neuvoja, olisi korkea aika kertoa koko tarina. Esimerkiksi tuo mummon osuus. Tässä selvästi peitellään olennaista osaa taustoista eikä selkaiseen tilanteeseen oikein voi neuvoja antaa.
En tajua yhtään mikä helvetti täällä yhtäkkiä on joku kissamummo?
Vierailija kirjoitti:
Nyt minua alkoi häiritsemään tuo mummo-tarina. Voisiko joku selittää miten se tähän liittyy koska minusta siinä ei ole päätä eikä häntää?
Onko siis kyseessä metafora että mielessä kuvitellaan että joku on pahempi kuin onkaan? Vai mitä?Selittäkää!
Se on jonkun sekopään kirjoittama kuvottava juttu joka on täällä näkynyt monessa ketjussa. Mä aina ilmiannan ne jos vain satun näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt minua alkoi häiritsemään tuo mummo-tarina. Voisiko joku selittää miten se tähän liittyy koska minusta siinä ei ole päätä eikä häntää?
Onko siis kyseessä metafora että mielessä kuvitellaan että joku on pahempi kuin onkaan? Vai mitä?Selittäkää!
Se on jonkun sekopään kirjoittama kuvottava juttu joka on täällä näkynyt monessa ketjussa. Mä aina ilmiannan ne jos vain satun näkemään.
Olisihan se aika hienoa jos täälläkin harrastettaisiin välillä monitulkintaisempia vertauskuvia, mitä onkaan. Voihan sen tulkita siten, että avulias mummo tahtoi vain auttaa ja vähistä varoistaan teki muiden lapsille lihakeittoa. Epäluuloinen syöjä ei osannut tätä arvostaa vaan epäili, että mummo metsästää kissoja ja syöttää tietämättömille lapsille. No en kyllä rehellisesti tiedä mikä siinä olisi niin kamalaa jos ruoasta kerran on pulaa vs. lehmän tai kanan syöminen. Tai kalan vaikka. Kissa olisi noissa oloissa jopa melko eettistä riistaa vaikka tietysti ajatus tuntuu niin vieraalta, että sitä alkaa miettiä mistä saa lisää soijaa... toisaalta lihan syöminen sekin on mielestäni ihan eettistä jos eläimiä hoidetaan hyvin. Eiväthän ne kauhean pitkään elä kuitenkaan. Jos siis vanhana lopettaa ja antaa hyvän elämän. Tehotuotanto ei tietenkään ole niin eettistä... ohis/eri
Ylireagoit kaikkeen muuhun, paitsi pallon potkaiseminen kohti raskaanaolevaa ON vakava teko, jolla kuuluu olla vakavat seuraukset.