Ensiodottajan.epävarmuus limtulpasta!
ÄLLÖTYS VAROITUS!!
Elikkä esikoista odotetaan nyt rv38+2. Koko raskauden ajan olen kärvistellyt klönttisestä valkovuodosta (kellertävää ja paakkuista) ja sain tuossa rv20 riesakseni hiivan. Äsken wc:ssä käydessäni tuntui valumista alapäässä, ja kun pyyhkäisin, jäi paperiin kellertävää, ehkä enemmänkin vihertävää todella sitkeää limaa.. (Paperia venyttäessä lima oli sellaista sitkoista) voisiko kyse olla limatulpan irtoamisesta? Tai osittaisesta.. Mistään en nimittäin ole kuullut että kellään olisi vihertävää limatulppaa, jokapaikassa puhutaan keltaisesta, valkoisesta taikka veriviiruisesta.. Voisiko joku auttaa minua? Anteeksi sekava selitys! :)
Kommentit (17)
Kuulostaa ennemminkin tulehduksesta (en usko, et vakavaa), koska tuo vihreä väri.
Minulla oli limatulppa melko väritön muistaakseni. Vihreää lapsivettä tihkui, kun vauva oli kakkinut lapsiveteen. Toivottavasti siitä ei ole kyse, sitten pitää mennä nopeasti äitiyspolille.
Hiivaa hoidettiin kahdesti antibiooteilla, ja emätinpuikoilla, mutta ei sitä saatu pois.. En usko lapsivettä olevan koska pikkuhousunsuoja ei kostu.. :o AP
Ja supisteluja ei ole, tosin limaklöntti irtosi vasta äsken.. AP
kaksi olen synnyttänyt ja limatulppia en ole nähnyt
Soita heti äitiyspolille, vauva on voinut kakata kohtuun ja silloin isot tulehdusriskit vauvalle!
Soitin ja epäilivät ettei olisi lapsivettä kun on limainenvuoto eikä nestemäinen vuoto.. :o konsultoivat lääkäriä ja soittavat takaisin.. Voisko olla lapsivettä.. Kun tosiaan ei nestemäistä vaan limaa.. :o Ap
Uskon, että se on vain valkovuotoa. Minulla on nyt samanlaista vuotoa jatkuvasti, kun en ole minäkään saanut hiivaa pois :/ t. Kolmatta odottava rv 26
Sitä minäkin epäilin, mutta jo kahdesti holahtanut sellainen limainen klöntti, ei aikaisemmin ole ollut tuollaista.. Lueskelin että voisi olla lapsivesiä, koska joillain nestemäisenä vuotona, toisilla tipottelee, toisilla limaista.. Kamalaa kun ei tiedä, mieli tekisi mennä tarkistukseen, mutta kun on 1,5h ajomatka meiltä äpolille.. :/ AP
En tosin kiellä etteikö voisi olla limatulppaa mutta epäilivät.. Kuulemma pitäisi olla kirkas ja veroviiruinen.. :/ Ap
Veikkaan hiivaa, minulla oli samanlaista. Jos ei ole hätä, soita huomenna lääkäriin :)
Mulla tuli ekasta sellainen verinen limatulppa. Ihan oli sen näköinen kuin kuvittelinkin. Toisesta tuli sellaista vihertävää, venyvää limaa. Ja sitä tuli paljon. Kauan sain olla venyttämässä sitä ulos itsestäni. Kolmannessa raskaudessa en havainnut limajuttuja v
Mun limatulppa oli suuren suuri tummanruskea iilimadon näköinen limalölly, (halusitte tietää :) )
kätilö sanoi että siinä on varmaan ollut vanhaa verta, aina ei ole kirkas.
Ihmettelin tässä tovin kun en oo kuullut mistään limtulpastasta että on joku eksoottinen pastaruoka missä ehkä jotain juustoa, mikä aiheuttaa epävarmuutta voiko syödä tms..
:) Mutta sitten tuli se ahaaaaa!!!
Kätilö soitteli ja sanoi että lääkäri konsultoi että ei tarvitse polille mennä, kotosalla voi olla..varmaan on vain valkovuotoa joka vain vihreää hiivan takia.. Seuraa supistuksia ja tarkkaile vuotoja, jos muuttuu nestemäiseksi niin pitää mennä polille.. Ap
No minulta tuli limatulppa ja se oli lähes läpikuultava, todella sitkeää ja veri viiruinen. Saitko hoidettua rv 20 hiivan kokonaan pois vai onko se ollut koko ajan?
Onko sinulla lämpöä? Onko sinulla ollut supistuksia tai harjoitus supistuksia eli silleen että vatsa menee kovaksi? Jos sinulla on lämpöä tai muuten tosi huono olo niin soittaisin synnärille ja kysyisin. Kuulostaa tuon värinen lima joltain tulehdukselta?