Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Xamkissahan on esim sairaanhoitajakoulutulseen jopa lisähaku eli hakijoita ei ole ollut tarpeeksi! Miksette hae sinne?
Jos mä en olisi päässyt kouluun, niin en mä kyllä Etelä-Pohjanmaalta hakisi Xamkiin sairaanhoitajan koulutukseen.
Jatkan tähän (en ole AP enkä vastaaja), että sille on vissiin ihan syynsä, ettei XAMKIIN ole hakijoita. En ole itse kuullut siitä oikeastaan mitään hyvää.
Kertokaa lisää? Meinasin hakea keväällä, avoimen kursseista hyviä kokemuksia.
Xamk on erittäin hyvä. Oman kokemuksen mukaan parempi kuin Metropolia. Ei kannata jättää hakematta jonkun vauvapalstalaisen anonyymin kommentin takia.
Juu ei kannata, mutta kerron kun kysyttiin. Olen kuullut, ettei kaikilla aloilla opetus ole kovin laadukasta ja ettei kursseja ole helppo sumplia, kun kyseessä on pieni koulu ja kursseja rajallinen määrä (jos miettii vaikka valmistumisen kannalta).
Toisaalta jokaisella on oma kokemuksensa niin ei näihin kannata suhtautua liian vakavasti. Itse olen kuullut Metropoliasta hyvää ja huonoa. Samoin Laureasta. Ja Haaga-Heliasta. Ja Lapista. Ja Turusta on ihan kokemuksiakin - kahdenlaisia niitäkin.
Alunperin lähinnä arvuuttelin, miksi sinne XAMKIIN ei mahdollisesti riitä hakijoita.
Onko kellään tapahtunut nousua? Täällä ei mitään.. ykkösvarasijalla köllitään. On se piinaavaa.
Mulla nousi tänään varasija 2->1. Toivottavasti liikkuisi vielä niin että saisin paikan. Kyseessä todistusjono ja ei-ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tapahtunut nousua? Täällä ei mitään.. ykkösvarasijalla köllitään. On se piinaavaa.
Sama täällä. Ei tässä enää jännittää tarvitse, tylsistyä korkeintaan :D
Xamkin verkkokursseja käyneenä ja Metropolian läpi suorittaneena sanon, että kyllä näissä tuntuu olevan eroa.
Metropoliassa pusketaan nopeasti pois alta ja puolen vuoden jälkeen unohdetaan opiskelija.
Xamk kursseilla sai tukea ja olivat todella laadukkaita.
Kaikissa kouluissa ongelmansa. Jos nuori ja innokas niin kokemuksen kannalta kannattaa lähteä kokeilemaan! Sitten voi siirtyä vuoden jälkeen siirtohaulla mieleiseen paikkaan.
Keiju3 kirjoitti:
Xamkin verkkokursseja käyneenä ja Metropolian läpi suorittaneena sanon, että kyllä näissä tuntuu olevan eroa.
Metropoliassa pusketaan nopeasti pois alta ja puolen vuoden jälkeen unohdetaan opiskelija.
Xamk kursseilla sai tukea ja olivat todella laadukkaita.Kaikissa kouluissa ongelmansa. Jos nuori ja innokas niin kokemuksen kannalta kannattaa lähteä kokeilemaan! Sitten voi siirtyä vuoden jälkeen siirtohaulla mieleiseen paikkaan.
Mulla sama kokemus Turun amkista kuin sulla Metropoliassa. Toki itsessäkin on vikaa, mutta kokemus silti.
T. Sama XAMKISTA aiemmin juttua jakanut
Otin eilen 2. vaihtoehdon paikan vastaan. Mulle oli oikeastaan samantekevää, kumpaan menen, mutta halusin tietysti tietää, oliko ekaan mitään mahdollisuuksia. Varasijat vain jämähti enkä jaksanut enää odotella. Ja mitä vielä, nyt odotan koulusta käyttäjätunnareita - jospa pääsisi orientoitumaan pian.
Tsemppiä kaikille varasijoilla oleville ja kiitos "seurasta"! 😊
Onko täällä muita labiin pääsijöitä? Itse vastaanotin paikan Lahteen viikko sitten, mutta koulusta ei ole kuulunut mitään. Jäinkin miettimään että onko heillä ollut tapana lähettää mitään tervetuloviestiä jne?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä muita labiin pääsijöitä? Itse vastaanotin paikan Lahteen viikko sitten, mutta koulusta ei ole kuulunut mitään. Jäinkin miettimään että onko heillä ollut tapana lähettää mitään tervetuloviestiä jne?
En tiedä Labista, mutta myöskään Lapista ei oo tullut viestiä (muuta kuin se, että sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa blabla).
Tervetuliasviestit lähetetään varmaankin vasta varasijatäytön päätyttyä, kun tiedetään varmaksi ketkä kaikki tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuliasviestit lähetetään varmaankin vasta varasijatäytön päätyttyä, kun tiedetään varmaksi ketkä kaikki tulevat.
Ainakin HAMK lähetti viestin pian sen jälkeen, kun paikka oli otettu sitovasti vastaan. Tuo oli hakijan 1. hakukohde.
Turun AMK ei lähetä mitään viestejä, kaikki tieto haetaan itse koulun nettisivuilta. :)
Moodleen oli auennut opinnäytetyökurssi! :D Nyt on selvästi status vaihtunut polkuopiskelijasta tutkinto-opiskelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Moodleen oli auennut opinnäytetyökurssi! :D Nyt on selvästi status vaihtunut polkuopiskelijasta tutkinto-opiskelijaksi.
Hienoa!!! Haitko erillishaun kautta? Aloitan ensi vuonna polkuopinnot...ois kivaa kuulla mites tuo meni. :)
syksy 2021 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa!!! Haitko erillishaun kautta? Aloitan ensi vuonna polkuopinnot...ois kivaa kuulla mites tuo meni. :)
En, aloitin polulla syksyllä, eikä niissä ollut vielä riittävästi pisteitä kasassa. Keväällä olisin hakenut molempia väyliä pitkin, sekä yhteishaussa että erillishaussa. Täytyy huolehtia, että on oikeat kurssit kasassa ja mielellään hyvällä opintomenestyksellä. Sekä muistaa täyttää oikea hakulomake!
Huomenta!
Se olisi sitten viimeinen jännäyspäivä!
Ketä kaikki vielä jännittävät ja jonottavat?
Täällä yksi jännittäjä! Tänään oli liikahtanut 1.varasijalle. Sosionomi Karelia, ei ensikertalainen😭😭 ja 8.varasijasta siis lähti että yllättävän paljon on tippunut!
Nyt liikahti varasijat täälläkin. Onkohan mahdollista että voisi vielä tämän päivän aikana liikkua vai oliko se nyt sitten tässä?😅
Xamk on erittäin hyvä. Oman kokemuksen mukaan parempi kuin Metropolia. Ei kannata jättää hakematta jonkun vauvapalstalaisen anonyymin kommentin takia.