Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe syksy 2021

Liirumlaarum
01.11.2021 |

Keskustelua amk syksyn valintakokeesta 2021

Kommentit (1474)

Vierailija
721/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa mihin tahansa sisäänpäässeiden pistemäärät! Itse sain 70,14 ei-ensikertalaisena. Tähän mennessä on tullut vain tieto että olen 1.varasijalla Porin Diakiin sosionomilinjalle, muista ei tuloksia. Ohi kiilasi tuonne viimeinen ensisijainen tuloksella 61,52 =D  Mua kiinnostaa että onko tuo mun pistemäärä hyvä vai ei?

Maksimipistemäärä on 80, joten on tuo hyvä pistemäärä. Toiskertalainen ei sillä pääse suosituille aloille, mutta se johtuu paikkojen vähyydestä. Sote-aloilla varmana työllistäjänä tulee näitä isoja heittoja vikan ensikertalaisen ja ekan varasijalla olevan toisekertalaisen välille...

Eikös sosionomi ole SOTELIn alle kuuluva eli silloin maksimipistemäärä on 100?

Ei-ensikertalaiset tarvitsevat melkein alasta riippuen yli 80p, ainakin kevään haun perusteella mitä tuli seurailtua.

Muut 60, soteli ja tekniikka 80.

Soteli max pisteet on 100. Tunneäly ja etiikka osiot nostaa pistemäärää

Vierailija
722/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalla 8... ensikertalainen. Mahiksia? :( turku amk verkko-opinnot, ottavat 20 opiskeljiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seamkiin 19. varasijalla. Alin hyväksytty pistemäärä valintakokeesta 55.63 ja mulla on 48.8 eli se siitä. Vamkin tuloksia ei ole vielä tullut, mutta en usko mahdollisuuksiini. 

Vierailija
724/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa mihin tahansa sisäänpäässeiden pistemäärät! Itse sain 70,14 ei-ensikertalaisena. Tähän mennessä on tullut vain tieto että olen 1.varasijalla Porin Diakiin sosionomilinjalle, muista ei tuloksia. Ohi kiilasi tuonne viimeinen ensisijainen tuloksella 61,52 =D  Mua kiinnostaa että onko tuo mun pistemäärä hyvä vai ei?

Maksimipistemäärä on 80, joten on tuo hyvä pistemäärä. Toiskertalainen ei sillä pääse suosituille aloille, mutta se johtuu paikkojen vähyydestä. Sote-aloilla varmana työllistäjänä tulee näitä isoja heittoja vikan ensikertalaisen ja ekan varasijalla olevan toisekertalaisen välille...

Eikös sosionomi ole SOTELIn alle kuuluva eli silloin maksimipistemäärä on 100?

Ei-ensikertalaiset tarvitsevat melkein alasta riippuen yli 80p, ainakin kevään haun perusteella mitä tuli seurailtua.

Muut 60, soteli ja tekniikka 80.

Soteli max pisteet on 100. Tunneäly ja etiikka osiot nostaa pistemäärää

Jeps, sain 88 pistettä (ja paikan) eli olisi outoa jos maksimipistemäärä olisi 80

Vierailija
725/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menin ensimmäistä kertaa ja täysin valmistautumatta katsomaan minkälainen valintakoe on. Muuten meni varmaan ihan hyvin, mutta englannin kanssa meni arpomiseksi, monet niistä sanoista eivät olleet tuttuja ja arvailin vastauksia. Mulla kuitenkin on ihan hyvä englanti ja se on myös työkieleni ja luen kirjat pääasiassa englanniks. En monen muun tapaan käsitä, mikä pointti niillä yksittäisillä sanoilla oli ja miten se kuvastaa yleistä englannin osaamista. Tuurilla menee läpi ja huonolla tuurilla saattaa tulla jopa miinuspisteet siitä osiosta.

Etiikasta se ensimmäinen osa meni ihan arpomalla. Luulin tietäväni mitä etiikka on, mutta en näköjään tiennytkään kun en ymmärtänyt mitä niissä sillä eettisellä näkökulmalla haettiin. Kiva, jos joku viitsii valaista mua. No oli ainakin hyvää treeniä seuraavaa kertaa varten.

Muut osat meni omasta mielestäni hyvin, mutta tuloksista sitten näkee, että menikö oikeasti. Matematiikka helpompi kuin odotin, sen kuvaajan yhtälön vain jätin vastaamatta (mun peruskoulun aikana ei sellaisia vielä opetettu eli ei hajuakaan miten se toimi) ja päätöksentekotaidot tuntui myös aika helpolta. Se tunneäly oli ihan älytön ja osa niistä kasvokuvista mahdottomia tulkita, mutta eiköhän siitä tule kuitenkin ihan pisteet. Äikkä ei myöskään tuntunut liian hankalalta.

En usko, että nyt on mitään saumaa saada opiskelupaikkaa englannin takia, pahimmillaan se tulee hylättynä. Etiikka varmasti menee läpi, mutta tuskin millään loistopisteillä. Olen alanvaihtaja ja hain ensihoitajaksi ja siihen tarvitaan korkeat pisteet sisäänpääsyyn. Jännä nähdä minkä verran saan tästä kokeesta pisteitä ja ensi keväänä voin sitten kokeilla vähän viisaampana uudestaan.

Tämä oli mun kirjoitus itse kokeesta tuolla ketjun alkupäässä. Uskomatonta, mutta pääsin sisään! Olin ihan varma, että englanti tulee hylättynä. LAB:iin kuitenkin pääsin opiskelemaan ensihoitajaksi (verkkopainotteinen) pisteillä 78.33 (alin 77.57).

Metropolia on vielä tulematta ja se on mulla ekana, sinne tuskin noilla pisteillä pääsee. Ne osiokohtaiset pisteet pitää ilmeisesti pyytää ensimmäisestä kohteesta eli pitänee odottaa, että Mertropolia ensin julkaisee tulokset. Todella kiinnostava nähdä mitä pisteitä mistäkin sain, englannista ja etiikasta ei kovin paljoa voinut tulla.

Vierailija
726/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin sisään ei-ensikertalaisena juuri kyseiselle linjalle pisteillä 71,73 eli ei sinulla paljosta ole kiinni.

Vierailija
727/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seamkiin 19. varasijalla. Alin hyväksytty pistemäärä valintakokeesta 55.63 ja mulla on 48.8 eli se siitä. Vamkin tuloksia ei ole vielä tullut, mutta en usko mahdollisuuksiini. 

Mitähän miinustamista tässäkin viestissä oli?!? Että mua sitten välillä ottaa päähän nämä ä*liöt jotka täällä miinustelee jatkuvasti ihan asiallisiakin viestejä. Palsta on trolleja täynnä.

Vierailija
728/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan hakenut LAB:iin Lahteen ei-ensikertalaisena tieto- ja viestintätekniikkaan? Millaiset pisteet valintakokeesta ja saitko opiskelupaikan?

Vierailija
729/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin sisään seinäjoelle monimuoto sh linjaan. VAMK ykkösenä, saa nähdä riittääkö pisteet sinne. (66.77) VAMK hidastelee!

Vierailija
730/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamkista ei vieläkään tietoja, varmaan suurin osa jo ilmoittanut

Vierailija
731/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt saat*** näiden Metropolian ja Laurean kanssa! Annoin itseni jo innostua että tänään tulisi tuloksia kum niitä on lähes kaikille muille jo tullut. Äääääähhh

Vierailija
732/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diakin tulokset tuli juuri hetki sitten. Tässä sitten odotellaan Metropolian ja Laurean tuloksia. Hitsi noi 2 koulua on aina viimeisinä :)

Vierailija
733/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna varmaan vasta tulee tuloksia Metropoliasta ja Laureasta. Vois jo ilmoittaa jos pääsi sisälle tai ei 😩

734/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sisäänpäässeille ja tsemppiä odottelijoille. Joku aiemmin kehui valmennuskurssia ja minä komppaan. Eka kerta koskaan valintakokeessa, 10 vuotta edellisistä ammattikoulu opinnoista enkä ole erityisen hyvä missään 😅 kuitenkin sain ihan ok pisteet valmennuskurssin ansiosta ja pääsin sisään. Jos en olisi käynyt kurssia olisin reputtanut matikan, englannin ja päätöksenteon. Eli jos ensi vuodelle haluaa parantaa niin suosittelen!

Vierailija
735/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä vielä tulosten odottelu jatkuu (sote-alat, Diak,Lapin amk ja Metropolia). Niinköhän nyt kävi että ei tänään vielä tule tuloksia😔

Diakista tosiaan oli vastaus tullut kuten joku mainitsikin edellä😊 Sain sieltä paikan😃 Se tosin ei ollut eka vaihtoehtoni joten jään odottamaan ylempien vaihtoehtojen vastauksia vielä, eli Metropoliaa.

Vierailija
736/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin sisään seinäjoelle monimuoto sh linjaan. VAMK ykkösenä, saa nähdä riittääkö pisteet sinne. (66.77) VAMK hidastelee!

Onnea! Tuohon samaan mäkin hain, mutta varasijalle jäin eikä voi enää niin paljon nousta, että sisään pääsisin. Vamkia odottelen vielä, mutta en usko pääseväni. 

Vierailija
737/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain paikan! Enkkua tosiaan pelkäsin, kun aika loppui pahasti kesken. Vaan niin vaan se riitti. Vinkiksi niillekin, jotka ei nyt paikkaa saa, että kannattaa vastata rauhassa niihin mihin vastaa ja olla liikoja stressaamatta tyhjistä vastauksista.

Vierailija
738/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin AMK tulokset tuli ja pääsin sosionomiksi! 

Vierailija
739/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan voisi lopettaa seuraamisen tältä päivältä

Vierailija
740/1474 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osiokohtaiset pisteet yllätti kyllä kovasti, ajattelin että englanti meni ripaa himoen läpi tai hylkyyn ja matematiikan koin menneen hyvin mut enkusta tuli hieman vajaa seitsemän pistettä mut matematiikasta vain kymmenen.. 

Päätöksentekotaidoista tuli täydet 20! En olis ikinä uskonut vaikka toisaalta en ollut kyllä kovinkaan epävarma vastauksistani.

Minäkin ehdottomasti suosittelen ammattikorkeavalmennus.fi kursseja, itsellä oli pelkkä materiaalipaketti ja sekin riitti sisäänpääsyyn, ilman tuota olisi tullut äärimmäisen huonot pisteet mm. etiikasta ja päätöksentekotaidoista.

Olen edellisen kerran opiskellut v. 2013 joten myös matematiikan kertaus tuli todella tarpeeseen.

Tavoite mulla oli ollut 80p ja pistesaldolla 78,39 pääsin kyllä riittävän lähelle tavoitettani, varsinkin kun sillä pääsin ylimpään hakutoiveeseeni (Ensihoito XAMK) ja pisteet olisi riittäneet myös kakkostoiveeseen (Ensihoito LAB)!