Amk valintakoe syksy 2021
Kommentit (1474)
Kuutiopallo kirjoitti:
Hei muistatteko mikä kysymys oli tarkkaan tässä kuution sisällä palloja?? Koska mielestäni puolikkaiden lisäksi oli yksi kokonainen pallo minkä takia vastasin 5. Kysyttiinkö vain monta puolikkaista tulee vai yhteensä kuution sisällä??
Halloota osaako joku kertoa?
Kulmista muodostui yksi pallo ja keskiosista 3 eli yhteensä 4.
Vierailija kirjoitti:
Koska en tule pääsemään sisään niin antakaa hyviä kirjavinkkejä ensi kokeita ajatellen. Nimenomaan päättelytehtäviin, päätöksentekoon ja eettisiin tehtäviin
Enkä tarkoita nyt mitään lukion kurssit 1-100 vaan jotain kohdistetumpaa kirjaa
Yksi kirja mitä ei ainakaan kannata ostaa on "pääsyopas ammattikorkeakoulutukseen 2021".
-Täynnä virheitä tehtävissä
-Täynnä virheitä vastauksissa
-Täynnä kirjoitusvirheitä
-Osa tehtävistä ja vastauksista puuttuu (tyhjä sarake vain)
Tämän lisäksi loogisen päättelyn harjoitustehtävät on täyttä keskisormennäyttöä kirjan lukijalle. Muistan että yksi tehtävä oli esimerkiksi tyyliin "Isä antoi pojillee 17 kamelia, kuinka poikien täytyy jakaa kamelit että lopputulos on tasapuolinen?" Ja vastaus tähän oli jotenkin "itämaan tietäjä tulee paikalle ja lahjoittaa oman kamelin pojille, näin pojat saavat jaettua 18 kamelia tasan"
Kallis kirja, ja itse olin jättänyt opiskelut tämän varaan. Joten kiitos vaan "amk-kustannus oy" ja "Tammertekniikka".
Tajusitteko sen yhtälö tehtävän? et vastaus oli 2 9 osaa? Eli 2:9.. torstai 14.00 kokeessa.
En vastannut siihen kun kiireessä en hoksannut et tietysti se on se.. harmittanut niin paljon..
Henrietta kirjoitti:
Tajusitteko sen yhtälö tehtävän? et vastaus oli 2 9 osaa? Eli 2:9.. torstai 14.00 kokeessa.
En vastannut siihen kun kiireessä en hoksannut et tietysti se on se.. harmittanut niin paljon..
Taisin vastata siihen 2/3 jos muistan oikein.. vääri tais mennä😅
Henrietta kirjoitti:
Taisin vastata siihen 2/3 jos muistan oikein.. vääri tais mennä😅 ja yhtälöiden vastauksiksi taisi tulla 3 tai -3, en sitäkään tarkalleen muista
No joo ei paljoa toivoa koulupaikasta. Keväällä pisterajat jossain yli 80 pisteessä eli melki täydet pitäis saada joka osiosta.
Ei tätä ainakaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en tule pääsemään sisään niin antakaa hyviä kirjavinkkejä ensi kokeita ajatellen. Nimenomaan päättelytehtäviin, päätöksentekoon ja eettisiin tehtäviin
Enkä tarkoita nyt mitään lukion kurssit 1-100 vaan jotain kohdistetumpaa kirjaa
Yksi kirja mitä ei ainakaan kannata ostaa on "pääsyopas ammattikorkeakoulutukseen 2021".
-Täynnä virheitä tehtävissä
-Täynnä virheitä vastauksissa
-Täynnä kirjoitusvirheitä
-Osa tehtävistä ja vastauksista puuttuu (tyhjä sarake vain)
Tämän lisäksi loogisen päättelyn harjoitustehtävät on täyttä keskisormennäyttöä kirjan lukijalle. Muistan että yksi tehtävä oli esimerkiksi tyyliin "Isä antoi pojillee 17 kamelia, kuinka poikien täytyy jakaa kamelit että lopputulos on tasapuolinen?" Ja vastaus tähän oli jotenkin "itämaan tietäjä tulee paikalle ja lahjoittaa oman kamelin pojille, näin pojat saavat jaettua 18 kamelia tasan"
Kallis kirja, ja itse olin jättänyt opiskelut tämän varaan. Joten kiitos vaan "amk-kustannus oy" ja "Tammertekniikka".
Minäkin tärväsin rahani tähän turhakkeeseen. Ei jotenkin ollut ihan ajan tasalla nuo tehtävät, kun niitä vertaa kokeiden tehtäviin. Matikkaan ja päättelytetäviin hainkin sitten apua muualta.
Päivittyykö opintopolku kerta päivään vai useamman kerran päivässä??
Vierailija kirjoitti:
Päivittyykö opintopolku kerta päivään vai useamman kerran päivässä??
Oman kokemuksen mukaan voi useampaankin kertaan, mutta pääasiassa kerran
Onko mikään koulu ilmoittanut pääsykokeella päässeitä?
Ei kai vielä. Realistinen aikataulu aikaisintaan ensi viikolla
Miten aikuiset ihmiset voi olla noin malttamattomia? Joo kyllä mäkin tuloksia odotan, mutta jos viimeiset valintakokeet ovat olleet torstaina iltapäivällä, niin ei ole oikein realistista odottaa tuloksia tiistaina aamupäivällä. Malttia aikuiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuiset ihmiset voi olla noin malttamattomia? Joo kyllä mäkin tuloksia odotan, mutta jos viimeiset valintakokeet ovat olleet torstaina iltapäivällä, niin ei ole oikein realistista odottaa tuloksia tiistaina aamupäivällä. Malttia aikuiset ihmiset.
No en oikein usko, että kukaan käy kokeita ns käsin läpi että luulisi tietojärjestelmien osaavan tehdä tarkistustyön aika nopeasti...
Vaikuttaa mun töissä aikalailla tilanteeseen mun mahdollinen opiskelemaan lähtö joten olisi kiva saada tieto pikapikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en oikein usko, että kukaan käy kokeita ns käsin läpi että luulisi tietojärjestelmien osaavan tehdä tarkistustyön aika nopeasti...
Vaikuttaa mun töissä aikalailla tilanteeseen mun mahdollinen opiskelemaan lähtö joten olisi kiva saada tieto pikapikaa
Opiskelupaikat jakavat edelleenkin koulut, ei Opintopolku. Kouluilla on erilaisia järjestelmiä, osalla pitää tarkistaa kielitaitoja ja valmistuvia tutkintoja yms. Todistusvalinta on paljon helpompi, kun se tehdään suoraan rekisteristä.
Tulokset eivät tule tällä viikolla, vaikka kuinka malttamattomana odottelisi. On ymmärrettävää, että tieto on sinulle ja työnantajallesi hyvin tärkeä. Silti maltti on valttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelupaikat jakavat edelleenkin koulut, ei Opintopolku. Kouluilla on erilaisia järjestelmiä, osalla pitää tarkistaa kielitaitoja ja valmistuvia tutkintoja yms. Todistusvalinta on paljon helpompi, kun se tehdään suoraan rekisteristä.
Tulokset eivät tule tällä viikolla, vaikka kuinka malttamattomana odottelisi. On ymmärrettävää, että tieto on sinulle ja työnantajallesi hyvin tärkeä. Silti maltti on valttia.
Ovathan nämä mahdollisesti koko loppuelämään vaikuttavia juttuja, joten ei ihme jos useampi täällä odottaa malttamattomana. Ja kuuluu myös vähän tähän keskustelupalstajuttuun, että yhdessä tuloksia jännitetään… Eikös…😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ammattikorkeakouluissa ei ole tietojärjestelmiä tällaiseen koetulosten käsittelyyn niin onpahan vanhanaikaista meininkiä
Pisteet skaalataan sen mukaan, miten haastava koe oli. Eli kyllä varmaan manuaalityötä jonkin verran joutuvat kouluilla tekemään, vaikka järjestelmä toki apuna varmasti on.
Eikä tarvitse. Ne sijoitellaan jokainen koulutuskohtaisesti erikseen, kun tuloksia tulee. Siksi ekana tulokset julkistavissa on valtaisavarasijaralli mitä loppupäässä tuloksensa antavilla ei ole, koska kaikki ovat jo saaneet ylemmät toiveensa, jotka sellaisen on saadakseen.