AKU hirviniemi POLTTAA suomen lipun
www.vlogia.com/videot/919/9-syyta-miksi-on-hienoa-olla-suomalainen Jannilla eri meininki :D T. Janni fani.
Mitä mieltä ihmiset ootte Akun teosta?? Minun mielestäni oli hieman mauton.
Kommentit (54)
Lippu kun lippu , ei sitä nyt niin tosissaan tarttee ottaa
Suomen lippua pitäisi pitää oikean arvoisesa asemassa aina. Se että sitä ruetaan edes polttelemaan huumorilla televisiossa, että saisi julkisuutta on täysin mauton juttu ja vielä lopussa yrittää kusta sen päälle. Teeppä tuo sama temppu jossain muualla kuin Suomessa......
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 06:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:00"]
[quote author="Hikinen paska" time="11.01.2015 klo 12:56"]Voi hellan tuuteli sentään! Nyt tarttee kaikki suomen tosikot (90% kansasta) kriisiapua!! [/quote] No minulle opetettiin pienenä, että lippu ei saa osua maahan. Ja nyt tämä pelle polttaa lippua, hyppii sen päällä ja on vielä kusevinaan siinä lopussa. Olkoon sitten, että olen tosikko, mutta minun mielestä tuo oli sopimatonta.
[/quote]
Sinun opetuksilla ei ole merkitystä.
Ihmisiäkin saa mollata niin kyllä saa Suomen lippuakin. Asenteesi on todella naurettava. Jonkun hemmetin tavaran kunnioittaminen menee elävien ihmisten kunnioittamisen edelle
[/quote]
Hirvihaara pyyhki samalla jalkansa sotaveteraaneihin. Mutta mitä muuta voi vassarilta odottaakaan. Hänestä olisi varmaan ollut hienoa päästä tekemään samaa Neukkulassa ja räjäyttämään nykyryssissä Putinin patsaan. Siitä ei varmasti olis mitään seurauksia, eihän.
Hieman meni kyllä riman ali Aku. Yleensä otan huumorin hyvin, mutta sotaveteraanit ja Suomen lippu ovat sellaisia asioita, joita pitäisi kunnioittaa.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 22:53"]Näyttelijä esittää roolissaan Suomen lipun tallomisen selkeästi epäaidolla lipulla. Kansa raivostuu. Raivostuu kovemmin kuin kansalaisten epätasa-arvoisesta kohtelusta, talousongelmista, ympäri maailmaa tapahtuvista hirveyksistä jne.
Sama juttu muslimimaissa. Kun joku tekee profeetta Muhammadista pilakuvan niin raivo yltää mielenosoituksiin, pahempaankin. Raivo on pahempaa kuin mitään muuta epäkohtaa kohtaan vaikka omassa maassa on asiat ihan retuperällä.
Veikkaampa, että tämä oli yksi pointti. Kyllä tämä kansan raivokohtaus tiedettiin kun tätä lähdettiin esittämään. Tämä oli niin selkeää provosointia, että jokainen joka tähän lähtee mukaan vain nolaa itsensä. Näitä tyhmiä näyttää olevan aivan uskomaton määrä.
[/quote]
No enpä usko että kukaan on kuitenkaan iskua suunnittelemassa Maikkariin.
Tästä asiasta hermostuminen on melko ironista tämän sarjakuva-draaman keskellä. Että kyllä joku kulttuurilla on ne omat pyhät lehmänsä. Meillä sini-valkoinen kankaanpala. Saa nähdä joko Hirviniemi on saanut tappouhkauksia joltain elämäm koululaiselta, kiitos 1945..
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 06:07"]
Laki Suomen lipusta 8 § Joka julkisesti turmelee Suomen lipun tai käyttää sitä epäkunnioittavasti taikka luvattomasti ottaa paikaltaan yleisesti nähtäville asetetun Suomen lipun, on tuomittava Suomen lipun häpäisemisestäsakkoon. (21.4.1995/588) että niii...
[/quote]
Aikansa elänyt ja turha laki joka polkee sanan- ja ilmaisunvapautta.
Kyllä se niin on, että tuollaisia homppeleita ei hokikaukaloon kaivata!
Ainakaan Juvalla!
Voi hellan tuuteli sentään! Nyt tarttee kaikki suomen tosikot (90% kansasta) kriisiapua!!
Kingi sai julkisuutta , Aku sai julkisuutta. Huonolla maulla tällä kertaa :/
[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 13:01"]
Tästä asiasta hermostuminen on melko ironista tämän sarjakuva-draaman keskellä. Että kyllä joku kulttuurilla on ne omat pyhät lehmänsä. Meillä sini-valkoinen kankaanpala. Saa nähdä joko Hirviniemi on saanut tappouhkauksia joltain elämäm koululaiselta, kiitos 1945..
[/quote]
No äärimuslimeilla touhu ei jäänyt tappouhkauksiin (joita aku ei kyllä edes tiedettävästi ole saanut?)
Tässä onkin se ero. Okei, joku suomalainen varmasti loukkaantui akun touhusta, muttei kukaan ole mennyt häntä ja tuotantotiimiä teloittamaan. Reaktion mittakaava on se todellinen ero. Loukkaavia asioita on kaikissa kulttuureissa ja yhteisöissä, siinä ei ole mitään uutta kelleen?
[quote author="Hikinen paska" time="11.01.2015 klo 12:56"]Voi hellan tuuteli sentään! Nyt tarttee kaikki suomen tosikot (90% kansasta) kriisiapua!!
[/quote]
No minulle opetettiin pienenä, että lippu ei saa osua maahan. Ja nyt tämä pelle polttaa lippua, hyppii sen päällä ja on vielä kusevinaan siinä lopussa. Olkoon sitten, että olen tosikko, mutta minun mielestä tuo oli sopimatonta.
Varmaan olisi löytynyt jokin muukin huumoripitoinen asia tästä maailmasta josta puhua.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 13:00"]
[quote author="Hikinen paska" time="11.01.2015 klo 12:56"]Voi hellan tuuteli sentään! Nyt tarttee kaikki suomen tosikot (90% kansasta) kriisiapua!! [/quote] No minulle opetettiin pienenä, että lippu ei saa osua maahan. Ja nyt tämä pelle polttaa lippua, hyppii sen päällä ja on vielä kusevinaan siinä lopussa. Olkoon sitten, että olen tosikko, mutta minun mielestä tuo oli sopimatonta.
ERITTÄIN SOPIMATONTA. MIKÄ PELLE.
[/quote]
Rohkea veto, joka saa kansan mietteet varmaan kahtia. Oma maine mielestäni kärsii Akulle hieman tempun ansiosta vaikka sillä julkisuutta saisiin, mutta ei niinkään positiivista sellaista.
Lakanasta tehty lippu. Tossa ny mitään kauheeta ollu.
Polttamallahan lippu kuuluukin hävittää.