Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kai tajuatte, että kohta tulee rekisteröitymispakko uudelleen

Vierailija
11.01.2015 |

Loin uudet tunnukset Hesarin sivuilla. Kahdet ensimmäiset lakkasivat heti toimimasta, kun nimenä oli av mamma. No, sit luin tunnukset nimellä tyyliin Kalle Jokinen, ja sitten toimi. Näin siis Hesarin kautta. Kun yritin täällä rekisteröityä ihan tavallisella nimellä ja sähköpostiosoitteella, niin ei onnistunut. Kyllä ne sen kohta muuttaa tällekin puolelle, että rekisteröinti on pakollista mutta ei av mamma -nimellä tai muullakaan. 

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään samaa. Tosin en aio rekisteröityä vaan lopetan sitten tyystin.

Vierailija
2/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tulee se systeemi, että pitää antaa sähköpostiosoite ja sitten sillä osoitteella tulee valittu käyttäjätunnus. Mutta ihan sama, voi silti käyttää feikkisähköpostia ja voisihan tästä jo vieraantuakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tää samaan jupakkaan? Luin toisesta ketjusta, että jollain oli jumittunut se tili, johon oli linkitetty Hesarin tilaajatiedot ja ilmainen lukuoikeus artikkeleihin. Kiva juttu, että on maksanut sisälöstä ja sitten tämmöisen rekisteröinti-sähläyksen takia tunnuksia otetaan pois käytöstä keneltä tahansa. Häpeä, Sanoma. 

Tässä siis tästä ongelmasta myös: 

http://www.hs.fi/kotimaa/a1305916281096

4/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti rekisteröimättä kirjoittaminen mahdollisteen reristeröinnin fiksailun ajaksi.

Vierailija
5/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mennään niminerkkeihin, lopetan palstailun. Olen vuosien mittaan kertonut täällä lukemattomia henkilökohtaisia asioita joiden perusteella kuka tahansa tuttava, sukulainen tai kollega tunnistaisi minut satavarmasti jos olisin kirjoittanut samalla nimimerkillä. Nimimerkillisillä palstoilla eri nikeistä tulee heti mielikuvia. Samoin jo ennakolta suhtautuu tietyllä tavalla joihinkin nimimerkkeihin.

Vierailija
6/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä lopetan sitten palstailun lopullisesti. En tuota Sanomalle ilmaisia sisältöjä enkä tee asiakasvirtaa mainostajille. Kiusa se on pienikin kiusa.

Vierailija
7/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailut jää jos rekkaaminen on pakollista. Toki se lisää aikaa niihin tärkeisiin asioihin ja läsnäoloon omassa elämässä.

Vierailija
8/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Jo tätä av-elämää on riittänytkin. Täytyy perustaa seuraavaksi joku seniorinetin seuraaja. Näköjään olivat heti poistaneet sen AV MAMMA-tunnuksen, kun siitä kirjautui ulos. Jospa kokeilen seuraavaksi Aatos Erkkoa.

Vierailija
9/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se selvisi. Opiskelijalla on mun hesaritunnarit lehdenlukua varten ja se viestitti, että ei päässyt aamulla lukemaan lehteä. Tarkisti, että tilaus on maksettu :). Onhan se maksettu, mutta näköjään ei palveluntarjoaja halua, että rahalle saa vastinetta.

Vierailija
10/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis kyllä hyvä. Mun laiskuuteni saisi uudet ulottuvuudet kun en enää viitsisi kirjautua tänne, ja samalla tulisi ehkä mentyä nukkumaan aikaisemmin.

Vierailija
11/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä ajatukseen ilman AV:ta ehti jo tottuakin, pieni pilkahdus oli se, kun joku keksi miten saadaan kaikille av-mamma-nimet. Mutta se oli näköjään liikaa Hesarille. MIKSI? 

12/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:13"]

Samoin. Jo tätä av-elämää on riittänytkin. Täytyy perustaa seuraavaksi joku seniorinetin seuraaja. Näköjään olivat heti poistaneet sen AV MAMMA-tunnuksen, kun siitä kirjautui ulos. Jospa kokeilen seuraavaksi Aatos Erkkoa.

[/quote]

Hah haa, en kirjaannu koskaan enää ulos :)

Vierailija
13/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myöskään en tee tänne tunnuksia. En ylläpidon enkä uteliaan moden kyylättäväksi. Lähden välittömästi Kaksplussalle. 10 vuotta on täällä jo mennyt.

Vierailija
14/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten siirrytään sille varapalstalle, jonka joku oli linkittyänyt. Tulee av:lle hiljaista :)

Vierailija
15/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, aivan takuulla en rekisteröi tänne nimimerkkiä ja jää koko palstan lukeminen sen myötä. AV:n juju on ollut juuri siinä, että keskustelu on vilkasta ja värikästä, kun ei ole "nimimerkki-leimautumista" ym. turhaa mitä saa muilta palstoilta ihan tarpeeksi!

Vierailija
16/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkeissä ongelma on se, että kun riittävän pitkään kirjoittaa niin vaikka erikseen kirjoitukset olisikin tunnistamattomia, niitä yhdistämällä saadaan profiloitua aika huolella. Esim. jos jossain kirjoittaisin asuvani järvenpäässä, jossain toisaalla kyselisin omakotitalon jostain maalauksesta, sitten vaikka labradorinnoutajan pennun hoidosta, sitten mainitsisin kaksi lastani, sitten uuden mazda 123456 mallin ominaisuuksia niin johan joku naapuri noista tunnistais kirjoittajan.

Toinen ongelma on näihin suurta tunnetta herättäviin asioihin kirjoittaminen nimimerkillä. Joku huomaa että tuossa se kannatti vaikka kokoomusta niin seuraavaksi tulee alapeukkua joka vitun kirjoitukseen aiheesta kuin aiheesta kun se on joku kokkari. jne.

Rekisteröitymisessä on lisäksi oma vaivansa ja osa ei halua edes lehtitalon pystyvän profiloimaan kirjoittajaa vaikka foorumille voisikin kirjoittaa ilman tunnistettavaa nimimerkkiä. Muutenkin olisi kohteliaampaa palstan vakiokirjoittajia kohtaan ILMOITTAA ETUKÄTEEN jos tehdään tämmöinen perustavaa laatua oleva muutos kuten pakkorekisteröityminen.

Vierailija
17/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:18"]Sitten siirrytään sille varapalstalle, jonka joku oli linkittyänyt. Tulee av:lle hiljaista :)
[/quote] http://www.voy.com/243354/ tämä! :)

Vierailija
18/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule enää minäkään, jos rekkautuminen palaa. Rekkautumispakon aikana päätökseni oli aivan kristallin kirkas, ei enää av:ta mulle, enkä todellakaan alkanut väsätä tunnareita tänne. Ja jos pakko tulee takaisin, niin se on heipat. Vaikka itse sanonkin, niin palsta saattaa mm. minunkin lähtöni kohdalla huomata sentään jotain kadonneen (enkä varsinaisesti ole ollut provoilija, ja useimmiten olen ihan asiallinenkin). Mutta aikansa kutakin. On tullut kirjoiteltua. Ehkä vain hyväksi, ehkä vain hyväksi, lopultakin. Jotenkin kai niin, että jollei tyrannimaista virtaa voi padota ja vääntää ollenkaan tahtomakseen, niin päätän uida jonkin matkaa sen mukana omasta tahdostani, kunnes jään hyvällä kohdalla kyydistä pois - silloin kun itse niin tahdon. :)

Vierailija
19/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla teki joululomalla sen että kirjauduin hesariin omilla tunnuksilla ja meni läpi mutta kun yritin lukea päivän lehteä , se ei avautunut koskaan. En ole laittanut vielä palautetta. Ilmeisesti Sanomilla on nyt karannut mopo käsistä näiden rekisteröitymisjuttujen kanssa ja hommat sekaisin.

Vierailija
20/32 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 19! Minä en aio rekisteröityä. Toisaalta on hyväkin, jos tää palsta jäisi. Olen enemmän tai vähemmän aktiivisesti roikkunut täällä vuodesta 2000! Apua. 14 vuotta... Niin se aika on mennyt. Hyvää tässä palstassa on todellakin se, että joka asiaan saa kommenttia ja neuvoa. Kerran olin hukannut hiuksia värjäävän moussen ohjeet ja laitin tänne kysymyksen sen käytöstä. Viidessä minuutissa sain vastauksen. Täältä on voinut kysyä kaikkiin asioihin vinkkejä, koska rekisteröimättömyys on mahdollistanut satunnaistenkin vierailijoiden nopeat vastaukset. Rekisteröintipakko vähentää kirjoittajia. Minusta Sanoma tekee virheen. Tällä on paljon mainoksia, joten lienee hyvä tulonlähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi