Miksi suomalaiset pitää itseään rumina?
Oltiin eilen ulkona isolla porukalla, mukana oli kanadalaisia, jenkkejä ja pari aussia. Naisia ja miehiä. Olivat kaikki yhtä mieltä että suomalaiset nuoret naiset ovat todella kauniita. Kun kerroin että suomalaisten omasta mielestä ollaan rumia hiirulaisia niin olivat ihan äimänä. Myös hollantilainen tuttavani joka kävi täällä viime kesänä huokasi että teillä on kyllä niin kaunis maa ja kauniita ihmisiä kaikkialla.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:01"]
Ainoa ärsyttävä piirre täällä on, että mammat pukeutuu tuulipukuun heti ensimmäisen penskan saatua.
[/quote]
Missä vaatteissa "mamman" (hyi v.. mikä nimitys äideistä) sinun mielestä pitäisi mennä hiekkalaatikolle lastensa kanssa arkisin? Se kun on sen pienen lapsen äidin työ.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:31"]
Suomalaiset ovat aivan mukiinmenevän näköisiä, jos vain huolehtivat itsestään. Tyylitaju ja luonnollisen kauneuden korostamisen keinot ovat suomalaisilla hakusessa. Tyylitajua on vain harvoilla.
[/quote]
Nykyään tyylitajua on monilla, ja monet panostavat paljon ulkonäköön. Oli ihan toista esim 15 vuotta sitten.
Suomessa on jotenkin sellainen asenne, ettei saa olla ylpeä eikä kehua varsinkaan itseään tai omia lapsiaan liikaa. Paremmin menisi jos lopetettaisiin turha nöyristely ja kehuttaisiin lapsiamme niin että heille kasvaa hyvä itsetunto.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 11:34"]
Oltiin eilen ulkona isolla porukalla, mukana oli kanadalaisia, jenkkejä ja pari aussia. Naisia ja miehiä. Olivat kaikki yhtä mieltä että suomalaiset nuoret naiset ovat todella kauniita. Kun kerroin että suomalaisten omasta mielestä ollaan rumia hiirulaisia niin olivat ihan äimänä. Myös hollantilainen tuttavani joka kävi täällä viime kesänä huokasi että teillä on kyllä niin kaunis maa ja kauniita ihmisiä kaikkialla.
[/quote]
Ulkomaalaiset, varsinkin amerikkalaiset ja kanadalaiset on kohteliaita ja kehui kohteliaisuuden vuoksikin. Luuletko, että ne sanoo jotain kansaa rumaksi, minkä maassa ne käy? Ei kehuminen tarkoita, että ne oikeasti pitäisi suomalaisia jotenkin poikkeuksellisen kauniina. Yleisesti ruotsalaisia pidetään kauniimpia.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 15:31"]
Suomalaiset ovat aivan mukiinmenevän näköisiä, jos vain huolehtivat itsestään. Tyylitaju ja luonnollisen kauneuden korostamisen keinot ovat suomalaisilla hakusessa. Tyylitajua on vain harvoilla.
[/quote]
Nykyään tyylitajua on monilla, ja monet panostavat paljon ulkonäköön. Oli ihan toista esim 15 vuotta sitten.
[/quote]
Ihmiset kyllä kuluttavat muotiin ja ulkonäköön enemmän kuin vaikkapa kymmenen vuotta sitten, mutta en sanoisi, että varsinainen tyylikkyys olisi mitenkään lisääntynyt. Eteeristä kauneutta ja tyylikkyyttä saa hakemalla hakea.
Kyllä ainakin minun suvun naiset on rumia, siis oikeasti rumia. Minä myös vanhetessani.
Syy tähän on ohut hiuslaatu, tukka lähtee viimeistään vaidevuosien aikana niin että päänahka paistaa läpi. Lisäksi vartalon muoto on pyöreä pallo, jossa on kaksi tikkua jalkoina. Peppu olen olematon lättänä, ja suuri vatsa kasvaa siihen ylle. Vaikka olisi hoikka, kuten itse olen, niin vartalon malli on vain kamala ja kaikki paino tulee vatsaan.
Kaula on lyhyt, ja kaksoisleuka näkyy, vaikka olisi suhteellisen hoikka. Etenkin jos on hieman pyöreyttä niin se suorastaan roikkuu.
Raskaat luomet kasvaa vanhetessa silmän päälle.
Silmäripset ja kulmakarvat on vain ohuet haituvat jossain haalean harmaanruskean sävyssä.
Ei ole kysy huonosta itsetunnosta, vaan joskus ihan vaan geeneistä. Näytetään kaikki Anita Hirvosilta, mutta ilman meikkiä ja laitettua tukkaa.
[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 12:01"]
Ainoa ärsyttävä piirre täällä on, että mammat pukeutuu tuulipukuun heti ensimmäisen penskan saatua.
[/quote]
Mutta suomalaiset naiset eivät olekaan niin perskutin tyhmiä, että pukeutuisivat vain muita ihmisiä miellyyttääkseen. Kyllä minä vedän tuulipuvun tai toppahaalarin päälle piltin kanssa ulos mennessä, jos siltä tuntuu. Käännä katse pois, jos tuntuu, että silmämunasi surkastuvat. Prioriteetit saattavat katsos muuttua ja sitä ymmärtää, että ei tarvitse palella turhamaisuuttaan.
[quote author="AV MAMMA" time="11.01.2015 klo 16:28"]
Kyllä ainakin minun suvun naiset on rumia, siis oikeasti rumia. Minä myös vanhetessani.
Syy tähän on ohut hiuslaatu, tukka lähtee viimeistään vaidevuosien aikana niin että päänahka paistaa läpi. Lisäksi vartalon muoto on pyöreä pallo, jossa on kaksi tikkua jalkoina. Peppu olen olematon lättänä, ja suuri vatsa kasvaa siihen ylle. Vaikka olisi hoikka, kuten itse olen, niin vartalon malli on vain kamala ja kaikki paino tulee vatsaan.
Kaula on lyhyt, ja kaksoisleuka näkyy, vaikka olisi suhteellisen hoikka. Etenkin jos on hieman pyöreyttä niin se suorastaan roikkuu.
Raskaat luomet kasvaa vanhetessa silmän päälle.
Silmäripset ja kulmakarvat on vain ohuet haituvat jossain haalean harmaanruskean sävyssä.
Ei ole kysy huonosta itsetunnosta, vaan joskus ihan vaan geeneistä. Näytetään kaikki Anita Hirvosilta, mutta ilman meikkiä ja laitettua tukkaa.
[/quote]
Tästä voimme todeta että kumppanin löytäminen ei ainakaan ole aina ulkonäöstä kiinni.
Eivät kyllä ainakaan selfiemääristä päätellen pidä.